Falken skrev:PS: vad använder du för ritprogram? DS
Jag använder solid works
Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:En idé kan vara att försöka få en sorts skiss av en kvinnofigur (torso) och såga ut skivor i MDF (som en skiktröntgen) och ligga ihop och sedan raspa till det hela.
Med 22mm skivor går det åt ... hmmmmmm .... 36 skivor for en 80cm hög kvinnotorso - ÖVERKOMLIGT
jimmye skrev:http://www.geting.se/
Är ett perfekt ställe att lägga upp bilder på. Sidan genererar även olika länkar som man kan klippa och klistra in i forumen.
Falken skrev:jimmye skrev:http://www.geting.se/
Är ett perfekt ställe att lägga upp bilder på. Sidan genererar även olika länkar som man kan klippa och klistra in i forumen.
Det fungerar ej att ladda upp bilder här (max 2MB jpeg.gif.png)
har bara lyckats få upp en bild.
Jag kör win vista .
tycker nog att xp var bättre eller win 95
hassez skrev:Oman gör så här behövs det inte så många skivor. Det finns väl 30 mm's mdf också.
edit: Jag bytte server och Nu syns bilden
soundbrigade skrev:Det är väl snudd på OT men jag ställer frågan:
Finns det optimala högtalarformer? Under dagens promenad funderade jag över om man kunde göra en äggformad högtalare. Ett ägg är ju väldigt optimalt, är en högtalare formad som ett ägg också optimal
Falken skrev:NY SKISS![]()
se inlägg 44
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=189637&st=30&gopid=1853273entry1853273
Finns det optimala högtalarformer? Under dagens promenad funderade jag över om man kunde göra en äggformad högtalare. Ett ägg är ju väldigt optimalt, är en högtalare formad som ett ägg också optimal
OlA-68 skrev:jag sätter en slant på ägghalvorna... jag är inte övertygad om att en kvinna skulle tycka det blev mer atraktivt med en högtalare bara för att den såg ut som en kvinnokropp..
WAF:en är nog mer beroende av undanstuvbarheten det skall vara bra ljud men inte till bekostnad av att det skall stå ett par utedass mitt på vardagsrumsgolvet.
problemet med de flesta sillalådor eller jaffalådor som jag föredrar att kalla dem är ju placeringen mitt djävvla ut i rummet det går tom fetbort hos mig.
nej ägghalvorna som jag (med en glimt i ögat kallar dem för som herr Steindel så förtjänstfullt skapat ) har oerhört stor WAF
allt medans en högtalare med torsolook kanske bara ytterligare anspelar på vår längtan efter kvinnligt sällskap
Falken skrev:OlA-68 skrev:jag sätter en slant på ägghalvorna... jag är inte övertygad om att en kvinna skulle tycka det blev mer atraktivt med en högtalare bara för att den såg ut som en kvinnokropp..
WAF:en är nog mer beroende av undanstuvbarheten det skall vara bra ljud men inte till bekostnad av att det skall stå ett par utedass mitt på vardagsrumsgolvet.
problemet med de flesta sillalådor eller jaffalådor som jag föredrar att kalla dem är ju placeringen mitt djävvla ut i rummet det går tom fetbort hos mig.
nej ägghalvorna som jag (med en glimt i ögat kallar dem för som herr Steindel så förtjänstfullt skapat ) har oerhört stor WAF
allt medans en högtalare med torsolook kanske bara ytterligare anspelar på vår längtan efter kvinnligt sällskap
Hej!
Om vi lägger det estetiska(WAF-faktor) åt sidan ,och enbart fokuserar på det ljudmässiga .
Vilken inre volymform är att föredra???
Kolla länk i inlägg 20
MVH
Falken
OlA-68 skrev:Falken skrev:OlA-68 skrev:jag sätter en slant på ägghalvorna... jag är inte övertygad om att en kvinna skulle tycka det blev mer atraktivt med en högtalare bara för att den såg ut som en kvinnokropp..
Hej!
Om vi lägger det estetiska(WAF-faktor) åt sidan ,och enbart fokuserar på det ljudmässiga .
Kolla länk i inlägg 20
MVH
Falken
beror på om du tänkt dig högtalaren som fullrange eller bara som sateliter som sateliter med en delning kring 8o hz borde det räcka med en fiolformad högtalare av violins storlek dvs ca 10 liter...
medan om du skall ha fullrange dvs ca 30 hz och uppåt då bör du klocka in på en total volym på ca 70 liter dvs 50-60 liter till bas ca 10 liter sluten låda mellanregister ingen volym till diskant
Falken skrev:OlA-68 skrev:jag sätter en slant på ägghalvorna... jag är inte övertygad om att en kvinna skulle tycka det blev mer atraktivt med en högtalare bara för att den såg ut som en kvinnokropp..
Hej!
Kolla länk i
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=189637&st=30&gopid=1867303entry1867303
MVH
Falken
soundbrigade skrev:Va??!! Oj!!! ... Nää men .. va? alltså .. en Vänersborgare till ....???!!!!
Coolt!
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot], Neuhausen och 18 gäster