/Erik
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
rqu skrev:Jag orkar inte kolla nu på baksidan, men tar dom bananer?
Låda i riktigt fanér tillverkat på snickeri jmf. viklåda i plastfaner tillverkad på storskalig "högtalarfabrik"
avr7000 skrev:* Låda i riktigt fanér tillverkat på snickeri jmf. viklåda i plastfaner tillverkad på storskalig "högtalarfabrik"
* mer komplicerad låda, och då tänker jag på div fanerade träbitar runt elementhuset
* > 2 ggr så dyrt baselement
* dyrare mer tidskrävande montering
* lack av fanér hos lackerare
* dyrare filter
+ en massa småsaker som adderar kostnads och tidsmässigt till tillvekningen...
Mvh
Stefan
Erik_Johansson skrev:Hellre terminalerna där dom sitter än en extra femhundring eller mer i pris för högtalarna (extra håltagning, kabeldragning, etc) tycker jag.
John är en hejare på att få ut grejer till ett pris långt under vad de borde kosta med sådan elementbestyckning och så förhållandevis svårbyggd låda.
/Erik
Gert skrev:Och kan någon förklara varför??
petersteindl skrev:Varför inte göra en högtalare helt utan anslutningar? Både billigt å bra.
Kaffekoppen skrev:Det blir väl ett stort fult hål där anslutningspanelen sitter idag om man tar bort den![]()
Wolfie skrev:Naqref: Ni har gjort helt rät val vad gäller placering av terminaler
Trams skrev:-distortion- skrev:Har inte sett en enda negativ kommentar på nåt sätt nånstans..
Enda gången jag har hört L6 så imponerade den inte alls...
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster