Moderator: Redaktörer
Det kostar pengar.m_persson79 skrev:Har också hört DC-serien och den är ok.
Men, varför inte försänka elementen ?
Just det.. så hette serien!David_A skrev:Hade i begynnelsen AT-100
phloam skrev:Men är det inte så som trådskaparen menar; CW är väl ett av flera hifimärken som kanske får dras med en massa fördomar. Jamo är väl ett annat. Säger jag som just inte har en massa erfarenhet utan går efter vad folk "tycker". Då får man lätt det intrycket.
Sen att CW kanske bidragit själva till den bilden man har av dem är en sakmen det vore kul med mer objektiva omdömen.
citerade en gammal tråd.W201
-
Från: Lund
Skrivet: 2005-06-29 09:49 Ämne:
--------------------------------------------------------------------------------
diverse citat:
Citat:
De lät för jävligt ( glömt modellbeteckningen )
och
Dali's blå serie istället för Cerwin Vega,
och
Jag har hittills ALDRIG hört ett par Cerwin Vega högtalare som låtit bra
och
CV gör inte ljudmässigt bra högtalare.
Jag rekommenderar alla belackare att provlyssna Cerwin Vegas DC-serie som tillverkades (av DALI!) i början av nittiotalet.
Dessa skiljer sig avsevärt från allt de gjort tidigare och senare!
Lådorna är mycket kraftigare och bättre stagade, en ny serie dubbelspoliga baselement användes, mellanregisterelementen är Peerless, delningsfiltren rejält dimensionerade och "hard-wired" osv osv...
Ljudmässigt ligger denna serie långt från företagets andra produkter, och till ex DC 15 låter faktiskt tämligen likt Dalis blue serie 8008, som någon rekommenderar i tråden!
Dock är basen i 8008 snarast överbetonad och tung i förhållande till DC 15!!!
DC-serien såldes vad jag vet endast i Europa, och den var betydligt dyrare än föregångare och efterföljare. Om man vill lyssna på basrik musik på lite högre ljudnivå är dessa högtalare svåra att överträffa för det löjligt låga pris de betingar idag!
Man kan lyssna länge utan att bli trött i öron/huvud = bra för hemmabiografen...
Hållbarheten är dessutom fenomenal - en viktig aspekt tycker jag.
Resten av deras hemmahögtalare (i alla fall de jag hört...) är dock inget för seriös lyssning, utan ska kanske snarast "avnjutas" på fester, ungdomsdisco, eller inte alls...
Till toppen på sidan
profbd skrev:är inte hifiklubbens historia förknippad med cw?
Kaffekoppen skrev:Just det.. så hette serien!David_A skrev:Hade i begynnelsen AT-100
Just AT-80 och AT-100 kom jag aldrig överrens med ens då
Lust skrev:m_persson79 skrev:(B&W till höger har 8" bas som jämförelse)
Är det ett par DM-4: or?
hej hur tyckte du at-100 lådorna lät då?Lyssnat en gång på ett par såna men det var 15 år sen så det har jag glömt.m_persson79 skrev:Lust skrev:m_persson79 skrev:(B&W till höger har 8" bas som jämförelse)
Japp. Helt underbara (saknar lite bas dock).
zapanasta skrev:hej hur tyckte du at-100 lådorna lät då?Lyssnat en gång på ett par såna men det var 15 år sen så det har jag glömt.m_persson79 skrev:Lust skrev:m_persson79 skrev:(B&W till höger har 8" bas som jämförelse)
Japp. Helt underbara (saknar lite bas dock).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 23 gäster