Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
MTM kanskecelef skrev:Såpass små högtalare låter alltid lite illa när man drar på.
intressant, vad är då minimum för en tvåvägare som man dra på lite med?
Får ju vara element som har rätt utsträckt frekvensgång utan massa hyss och att delningen planeras så att övergången blir sömnlös. Nog så knepig nöt att knäcka, men tex Ino pi60 gör det skulle jag tro...celef skrev:Bra partytrick med rätt element.
hm, med rätt element?
Kaffekoppen skrev:Får ju vara element som har rätt utsträckt frekvensgång utan massa hyss och att delningen planeras så att övergången blir sömnlös. Nog så knepig nöt att knäcka, men tex Ino pi60 gör det skulle jag tro...
schmutziger skrev:Tack för alla svar
Det är så att jag tycker mig kunna höra något slags missljud från ena diskanten vid hög volym.
Men det kan nog vara från 8545 likväl eller från något i närheten, undrar om nån annan närkt av något liknande?
När/Hur spelar basportens dimensionering in vid höga volymer i denna konstruktion?
Det är ju inga avfasade kanter mm.
källa för missljud?
schmutziger skrev:Karneolen:
Jag har spelat Svampar på hög volym, så högt jag vågar iaf och det var HÖGT. Låter bra nu iaf. Hur mycket vågar man dra på egentligen?
Har ju läst att vissa klagar på att de inte riktigt klarar av att spela starkt, men då undrar jag i hur stora rum de spelar i? I mitt ca17-18kvmm går det iaf att spela vansinnigt högt innan JAG knäar. Hör inget som låter ansträngt innan jag sänker nu iaf.
Jag har 2x200W så det är väl ändå 51:orna som knäar före slutsteget?
Vee-Eight skrev:
När diskanterna dör så skall de, enligt uppgift, brinna med klarblå låga. Gör de det så vet du att du gjort rätt.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster