Richard skrev:meanmachine skrev:Horseshit! Precis samma sak.
Godmorgon, meanmachine!
Dra åt H####te
Moderator: Redaktörer
Richard skrev:meanmachine skrev:Horseshit! Precis samma sak.
Godmorgon, meanmachine!
johanu skrev:meanmachine skrev:Horseshit! Precis samma sak.
Tycker du det?
Då är vi inte överens.
//Johan
Rundberg skrev:Återigen: Om du inte håller med mig kan du inte presentera något litet argument för varför det skulle vara så som du påstår?
celef skrev:jag tycker vidriga tjuvar är ett för hårda ord, inte kan jag kalla finbagaren vidrig tjuv eller pajas för att han tar 35:- för en kanelbulle då konsum säljer liknande bullar för 5:-
jag fattar inte varför det är så viktigt att motbevisa dyrkablars och andra hifitillbehörs eventuella effekter, om dessa prylar skänker glädje till köparna vari ligger då problemet? har du själv motvilligt köpt eller blivit pålurad liknande prylar?
Nu börjar jag ledsna på dina trötta one-liners. Jag har presenterat dig med argument för min ståndpunkt, bemöt dem istället för att avkräva mig på svar innan du ens svarat på EN ENDA av mina frågor till dig.subjektivisten skrev:Rundberg skrev:Återigen: Om du inte håller med mig kan du inte presentera något litet argument för varför det skulle vara så som du påstår?
Att tråden skapades på helt fel grunder är ju tillräckligt att argumentera emot. Exakt vad är din syn på detta?
Conan skrev:Ta en dressman-kostym för 1 295:-, sätt dit Armani-märken och en prislapp på 7 lakan. Där har du motsvarigheten i kabelbranschen![]()
Är väl inget fel att sälja den kostymen - det viktigaste är ju att köparen upplever att det är Armani-kavlitet han har köpt, eller hur MM?
subjektivisten skrev:
Du vet att han har avslöjat pajaser som tagit MASSA pengar av folk som ofta är i nöd eller i sorg? Du tycker det inte är bra? Bättre att folk lurar och utnyttjar sörjande människor?
MM: Vad menar du med att motverka HiFi? Att försöka få det att låta så onaturligt som möjligt?meanmachine skrev:Yes. Men att motverka hifi är lite töntigt som att motverka Armani
Richard skrev:Humor!
( du kanske måste ändra ditt namn till leanmachine, eller keenmachine, istället)
Rundberg skrev:MM: Vad menar du med att motverka HiFi? Att försöka få det att låta så onaturligt som möjligt?meanmachine skrev:Yes. Men att motverka hifi är lite töntigt som att motverka Armani
Det finns en klar skillnad i ditt exempel. Om vi tar kablar exempelvis, så marknadsförs de med att de har bättre prestanda än billigare kablar, inte som en livsstilsprodukt. Armanis kläder däremot är just det, en livsstilsprodukt, och marknadsförs inte heller med argument om att vara tekniskt överlägsna. Snarare marknadsförs de såsom en livsstilsprodukt.
Det finns hifi-tillverkare som har livsstilsliknande marknadsföring, B&O är ett bra exemplet på ett sådant företag.
MVH
Mattias
Det är väl en rätt korrekt lägesbeskrivning.meanmachine skrev:Back on Topic då ?
En del saker har framkommit som är relevanta.
Randi har inte helt torrt på fötterna erftersom han öppenbarligen backade ur en test efter sina rådgivares avrådan. Han har kanske inte räknat med att man faktiskt kan höra skillnad på kablar (inte fråga om bättre eller sämre). Detta suger enligt mig. Han håller i sin mille och stöter basun om att Blake &CO backade ur (vilket suger enligt mig). Men de ät ju öppenbarligen urfegare båda parter? Detta är vad som jag förstår och inte någon har dementerat detta.
Absolut, marknadsföring går ut på att bygga "brand value", inte berätta sanningen.meanmachine skrev: Visst kan felaktig marknadsföring finnas med men det finns ju för böveln öveallt. Då skall vi ju motarbeta och motverka tvättmedel och schampo likaväl som kabeltillverkare. NU menar jag heller inte bara kabeltilverkare utan hela branchen i allmänhet. Denon och Nad som är accepterade har ju likaväl i sin nylanseringar. Uppgraderad, ännubättre. osv osv. Det är marknaden det är fel på inte de individuella företagen. Men att jämföra producenter av prylar med religiösa sekter är ju skam på torra land och ett bevis på total idioti.
Du vet att han har avslöjat pajaser som tagit MASSA pengar av folk som ofta är i nöd eller i sorg? Du tycker det inte är bra? Bättre att folk lurar och utnyttjar sörjande människor?
Jag vet om t ex en arbetskompis som köper blint på vad hifitidningar säger. Så nu har han strömkablar till sin Amplifix och bladelius CD för 12 000 kr och massa annat trams. Ljudet i rummet hans låter bedrövligt (högtalaren inget vidare och dåligt fixat rum). Han kunde fått så mkt bättre ljud för dom pengarna än vad idiotiska strömkablar ger.
Den som tror att endast barn köper grejer bara för det är "inne" eller det är dom som "gäller", har inte sett garageuppfarten i villaområden.
celef skrev:ja det är väl beklagligt att din kamrat inte förstod bättre, men jag kan inte förstå att felet skulle ligga hos tidskrifterna eller tramstillverkarna eller säljarna. dom har väl inga moraliska förpliktelser att alltid sälja sådant som är bäst för din kamrat, då skulle godistillverkare och pizzabagare få sadla om och börja odla grönsaker istället.
Rundberg skrev:Det är väl en rätt korrekt lägesbeskrivning.meanmachine skrev:Back on Topic då ?
En del saker har framkommit som är relevanta.
Randi har inte helt torrt på fötterna erftersom han öppenbarligen backade ur en test efter sina rådgivares avrådan. Han har kanske inte räknat med att man faktiskt kan höra skillnad på kablar (inte fråga om bättre eller sämre). Detta suger enligt mig. Han håller i sin mille och stöter basun om att Blake &CO backade ur (vilket suger enligt mig). Men de ät ju öppenbarligen urfegare båda parter? Detta är vad som jag förstår och inte någon har dementerat detta.
Men vad kan vi dra för slutsatser av det?
Jag tror att vi kan sluta oss till:
-Att Pear Audio anser sina kablar vara lika ofärgande som Monster Cables.
-Att Pear Audio inte ger ett ruttet lingon för Fremers guldöron.
-Att Randis rådgivare anser att Transparent och Tara Labs kablar färgar ljudet på ett annat sätt än Monster Cable.
Vad säger det oss om kablar?
-Inget, tyvärr!
MVH
Mattias
KarlXII skrev:Märkligt bara att de flesta "kabelhatarna" alltid är så oerhört indignerade för andras skull - de sörjande ensamstående flerbarnsmammeänkorna med mögelhus och punktering på bilen som pådyvlas kablar för tusentals kronor centimetern av hala, silvertungade satansdyrkare utan en chans att kunna värja sig.
meanmachine skrev:Nja. Det handlar om livsstil och status mer än något annat. För visas personer fungerar det helt enkelt inte att köpa sina kläder på Ö&B utan de måste ha en BMW och ARMANI och det får kosta oavsett om militärbrallorna håller lika länge.
Måste man då motarbeta tillverkarna som om de vore religiösa själmordssekter som tömmer trasiga människors konton.
MrUncool skrev:meanmachine skrev:Nja. Det handlar om livsstil och status mer än något annat. För visas personer fungerar det helt enkelt inte att köpa sina kläder på Ö&B utan de måste ha en BMW och ARMANI och det får kosta oavsett om militärbrallorna håller lika länge.
Måste man då motarbeta tillverkarna som om de vore religiösa själmordssekter som tömmer trasiga människors konton.
Fast tillverkarna av tex dyrkabel, hifimöss, bandage etc säljer inte dessa med det livsstilsargument som du anger ovan. De (med hjälp av tex Hifi&Musik) påstår att deras produkter faktiskt ger en verklig effekt.
Lust skrev:subjektivisten skrev:
Du tror inte på människans fria vilja, va?
subjektivisten skrev:Lust skrev:subjektivisten skrev:
Du tror inte på människans fria vilja, va?
Du är inte speciellt upplyst om grupptryck och hjärntvättning va?
Rundberg skrev:Nu börjar jag ledsna på dina trötta one-liners. Jag har presenterat dig med argument för min ståndpunkt, bemöt dem istället för att avkräva mig på svar innan du ens svarat på EN ENDA av mina frågor till dig.
Exakt vad jag anser: Att du tycker att tråden startats på fel grunder utan att presentera några argument för saken bryr jag mig inte om, löst tyckande hör hemma i öppen diskussion och knappt ens där! Jag anser att tråden är väldigt relevant eftersom den diskuterar frågeställningar som inte har utretts tidigare.
Jag tror att du vägrar diskutera i den här tråden för att det är MM som har startat den och att du inte skiljer särskilt mycket på sak och person. Om någon tar hans frågor på allvar och diskuterar dem i en saklig ton så anser du att de är "på hans sida" och sätter igång kampanjen...
Om du inte kan diskutera utan bara slänga ur dig lösa påståenden så kan det vara...om du vill motbevisa min tes så ser jag fram emot dina argument för saken.
MVH
Mattias
P.S. Varför envisas du med en sån tråkig stil? Behöver du en kram kanske?
KarlXII skrev:Märkligt bara att de flesta "kabelhatarna" alltid är så oerhört indignerade för andras skull - de sörjande ensamstående flerbarnsmammeänkorna med mögelhus och punktering på bilen som pådyvlas kablar för tusentals kronor centimetern av hala, silvertungade satansdyrkare utan en chans att kunna värja sig.
Enkelt, tråden skapades, som det mesta av MM, endast för bråk. Inget nytt under solen. Tråden verkar ge en bild av Randi som en fegis som inte vågar ställa upp när det är far from the case.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster