subjektivisten skrev:Floyd skrev:Det räcker nu. Du har för länge sedan fått fram ditt budskap.
Sant, sorry
AA, där steg du i graderna min käre Subbe
Moderator: Redaktörer
subjektivisten skrev:Floyd skrev:Det räcker nu. Du har för länge sedan fått fram ditt budskap.
Sant, sorry
krasse skrev:Vilket trevligt forum...
Ägnar ni Er åt skitsnack bakom ryggen på enskilda individer privat också?
mats skrev:OM det där F/E testet är så bra som de säger så borde det vara obligatorisk.
mats skrev:Varje företag borde köra ett F/E test skriva ut resultatet så får köparna välja.
mats skrev:...för de som gillar rörisar har ju en annan synpunkt
mats skrev:LTS är nog för litet för att testa varenda produkt.
Floyd skrev:Jag undrar mest med anledning av att F/E uppenbart har sina poänger och att det är lite underligt att diverse tidsskrifter etc inte har börjat med detta ännu. Självfallet finns det kompetens nog hos dessa för att utföra dessa tester, men ändå görs det inte. Tidsbrist? Arrogans? Andra prioteringar?
Floyd skrev:Jag har en liten undran till er som utför F/E-testerna/lyssningarna. Hur lång tid behöver tas i anspråk för ett test av exempelvis ett slutsteg, alltså setup, uppkoppling och utvärdering etc. inräknat?
Floyd skrev:Jag undrar mest med anledning av att F/E uppenbart har sina poänger och att det är lite underligt att diverse tidsskrifter etc inte har börjat med detta ännu. Självfallet finns det kompetens nog hos dessa för att utföra dessa tester, men ändå görs det inte. Tidsbrist? Arrogans? Andra prioteringar?
IngOehman skrev:Vad kan få dem att göra det?
MrUncool skrev:
Annars tycker jag din argumentation om signalvägarnas påverkan, huruvida en klippande stärkare kan påverka detekterbarheten hos ett testobjekt och om det verkligen prövas med statistisk relevans är befogade (nu är man mycket okunnig i ämnet i och för sig).
MrUncool skrev:
Har förmodligen besvarats ett antal gånger men kanske inte så att en "normal" person fattar lika självklart som de invigda uppenbarligen gör. Går det att svara relativt kort och på så sätt att en mindre begåvad fattar?
Trevlig Midsommar!
Laila skrev:Svante skrev:
Men vill man sprida metoden så måste man acceptera att alla har en lärperiod.
I inte minst den här frågan, så tror jag att du är något på spåret !
Nattlorden skrev:
(huruvuda där är fel på Bladelius eller inte lämnar jag därhän - det vet jag inte)
phon skrev:Bra vinkling faktiskt, att testa en förstärkare med en likadan förstärkare, och då hitta ett fel.![]()
subjektivisten skrev:Det värsta är nog folk som medvetet missuppfattar F/E lyssning. Vi har ju några stjärnor som gör så, bråkstakar som inte är intresserad av svar, utan av bråka.
Svante skrev:IngOehman skrev:Vad kan få dem att göra det?
Uppmuntran till folk i allmänhet att prova på metoden och att inte få det att framstå som oerhört svårt.
Svante skrev:Det finns svårigheter med metoden, men man märker dem bäst själv efterhand som man labbar med den.
Svante skrev:Ingen som gör testet första gången kommer att få bästa tänkbara känslighet i testet, och många kommer att göra andra fel.
Svante skrev:Men vill man sprida metoden så måste man acceptera att alla har en lärperiod.
subjektivisten skrev:Senaste utspelet av Chris lymme är bara för mycket. När han tar någons rum och anläggning och lägger ut den för att håna personen och antyder det är LTS "fel" att han har det så hemma, är bara för mycket. Tyder på stora mentala problem hos personen.
subjektivisten skrev:Senaste utspelet av Chris lymme är bara för mycket. När han tar någons rum och anläggning och lägger ut den för att håna personen och antyder det är LTS "fel" att han har det så hemma, är bara för mycket. Tyder på stora mentala problem hos personen.
IngOehman skrev:Svante skrev:IngOehman skrev:Vad kan få dem att göra det?
Uppmuntran till folk i allmänhet att prova på metoden och att inte få det att framstå som oerhört svårt.
Jag tror inte på strategisk oärlighet. I varje fall inte i några andra sammanhang än om det är fråga om liv och död och en osanning kan rädda liv.
dimitri skrev:1: Folk har rätt att svamla hur mycket de vill. Dessutom på ett annat forum
2: Du är ingen psykiater
Användare som besöker denna kategori: Bill50x, KentLindqvist och 15 gäster