Bernt skrev:LTS´ uppsåt gott och integriteten hög.
Tror jag också. Inlägget var mest menat som ett skämt. Problemet är att LTS förknippas med trångsynthet och enkelspårighet emellanåt i vissa läger. Frågan är om det ligger något i detta![]()
Oavsett vem som stod för rekommendationerna så skulle jag personligen aldrig köpa en apparat utan att lyssna på den.
LTS är inte trångsynta (ja, lite då
Jag har vid två tillfällen köpt apparater utan att testa dom först (Cyrus tuner och Grundig HiFi-videospelare) och blivit gruvligt besviken. Cyrus-tunern hamnade till slut i en container beroende på sitt trista ljud ("linn-spelglädje" men distat och platt, dessutom ett handhavandegränssnitt som var katastrof). Grundig spelaren var egentligen OK, snygg och bra ljud och bild. Men den lät högt rent mekaniskt. När ljuddelen dog efter 1,5 år och inga reservdelar fanns att få för reparation, så åkte även denna i containern tillsammans med ett löfte att aldrig mer köpa en Grundig-produkt. Nu är ju det löftet inte svårt att hålla med tanke på koncernens dåliga affärer och hotande konkurs (inträffat ännu?).
Efter LTS goda rekommendationer av Sentecs 9-serie inhandlades 4 monosteg och ett försteg - ohörda. DOM har jag däremot varit helt nöjd med (är fortfarande)!
Jag skulle kunna tänka mig att införskaffa Pioneer 668 ohört, inte bara pga LTS utan även CarlssonPlanets rekommendation. För mig är ofta "rekommenderade" apparater för ljusa i klangen och distade i diskanten, av någon anledning. Men med tanke på hur de flesta "Carlsson-lådor" låter (lite ljust och med mycket energi i diskanten), torde 668:an vara ett säkert klipp. Jag är dock lite konfunderad över hur någon här har upplevt den spelaren "för ljus".....
/ B