Moderator: Redaktörer
Wikipedia om löpband skrev:As with all forms of cardiovascular exercise, the risk of cardiac arrest is
significantly increased. Treadmills may further this risk, as indoor comforts,
such as air conditioning, may cause a user to feel more comfortable and
less likely to stop due to exhaustion.
poppop skrev:För mig kommer han alltid att vara "The Duke" från världens bästa film, Flykten från New York.
Manzarek skrev:Ge oss oinvigda lite schyssta tubenlänkar.
Något hände 1983 eller om det var 1984.
Manzarek skrev:Tycker endast ditt inlägg är ett utslag av "det var bättre förr".
Bara att det var en tid då en fantastisk progressiv utveckling helt tappades bort, i ett kommersiellt töcken.
IngOehman skrev:
En utveckling som det tog mellan en kvarts och en halv musikergeneration att återfinna (beroende på hur lång en sådan är).
CODY skrev:1968
CODY skrev:Något hände 1983 eller om det var 1984.
Ja, det gjorde det definitivt.
Då började en guldålder. Det är i och för sig riktigt att vissa förr mycket intressanta artister som Genesis och Tina Turner, började låna attribut från synthband. Och tappade sin själ. Exempel finns naturligtvis från det som kallas hårdrock.
Men vad som egentligen hände var att band som Smiths, Cure samt artister som Tom Waits - för att inte nämna hårdrock eller synth - kom fram. Artister som berättar något, som har en egen röst och ett eget sound. Inga industriprodukter, tvärtom, faktiskt.
Magnuz skrev:Ja att något hände (med musikutvecklingen) under 80-talet, det kan vi nog vara överens om. Frågan är bara vad. Jag som själv under många år slentrianmässigt sågat 80-talsmusiken (trots att jag är född inom ovan nämnda tidsintervall), har på senare år kommit att både upptäcka "ny" 80-talsmusik och lärt mig uppskatta en del som jag tidigare avfärdat, så det finns nog hopp för dig också IÖ.
Magnuz skrev:Ja att något hände (med musikutvecklingen) under 80-talet, det kan vi nog vara överens om. Frågan är bara vad. Jag som själv under många år slentrianmässigt sågat 80-talsmusiken (trots att jag är född inom ovan nämnda tidsintervall), har på senare år kommit att både upptäcka "ny" 80-talsmusik och lärt mig uppskatta en del som jag tidigare avfärdat, så det finns nog hopp för dig också IÖ.
IngOehman skrev:Nej det går ju inte. Det var ju olika saker på varenda låt. Det var ju liksom det som var grejjen - att inte saker var trist förpackade enligt samma recept alls - utan det var fritt och härligt underligt ibland, och bra på helt andra sätt i andra fall. Det var progressivt.
Så "tumregler för vad som är bra musik" är för mig en motsägelse av största dignitet.
IngOehman skrev:Möjligheten att jag skall kunna uppskatta det som jag tidigare avfärdat är jag dock tveksam till... Har du något exempel på något som du tror att jag avfärdat (kanske för att du själv gjorde det) och som du omvärderat (och därför kan tänka dig att jag kan göra det också)?
CODY skrev:På 80-talet var likriktningen och skapandet av "musik efter tumregler" däremot legio.
Otroligt! Det är fel.
Säger en som varit musikintresserad och köpt skivor sedan 1978! Mainstream och annat.
Användare som besöker denna kategori: jonasz och 21 gäster