Ranefjord skrev:Irriterande. Den lokala interpress har inte fått in/slarvat bort sin HiFi+ leverans. *suck*
- A* var nyss o tjuvläste uti no33(?) o där fanns i.a.f. inget blindtest

Mvh A*
Moderator: Redaktörer
Ranefjord skrev:Irriterande. Den lokala interpress har inte fått in/slarvat bort sin HiFi+ leverans. *suck*
Callisto skrev:Om resultatet av blindtestet skulle visa sig negativt (läs ohörbart) så sjunker trovärdigheten till noll hos alla "kända" reviewers, eftersom de alla (99%) alltid beskriver olika ljudegenskaper hos olika kablar i tester. Varför skulle man då lita på övriga utlåtanden om förstärkare, högtalare, cd osv.
Men jag själv tillhör gruppen som upplevt skillnader och betydelsen av kabel. Inte överskattat mycket men visst är det små nyansskillnader som även dom är viktiga.
Max_Headroom skrev:Ingen har väl någonsin påstått att skillnader mellan kablar skulle vara ohörbara? Däremot att skillnaderna inte återspeglas av priset
Callisto skrev:Håller inte med dig helt i att det är skillnaderna i förhållande till priset som är det intressanta. Då kan du lika gärna ta en förstärkare, cd eller högtalare. Vad är det som säger att skillnaden i dessa fall skulle vara mer berättigad och "normal".
Jorma skrev:en förvirrad stackars sate som har som sin största uppgift här i livet att hoppa på mig.
Audiomaniker har lekt i sandlådan som vanligt. Jag är inte anonym och kommer aldrig att vilja vara det heller
A*ha - "Blind listening to cables…
Can we hear the differences, and if so, does it tell us anything?"
Mvh A*(nar att hi-fi+ precis somligA* tjuvkikat har !)
JonasNilsson skrev:När nu en seriös tidning för en gång skull gör ett blindtest, så måste du givetvis antyda, att så inte är fallet. Misstänkligöra testet ifall det inte faller rätt ut i dina ögon/öron
JonasNilsson skrev:Risken är fortfarande att dom som inte fick vara med inte accepterar resultatet. Men ett antal personer som vi har förtroende och tillit till, och sedan fullt ut accepterar resultatet, hade suttit fint
Min förhoppning är att ingen hör skillnad på någoting. Då kan man köpa vilken billig skit som helst, och sitta fullkomligt nöjd![]()
Audiomanikern skrev:Hej igen!
A*aaaarggh! - A*lltså vad (en del utav er) är fenomenala på o hålla på o jiddra! hi-fi+
#34 har ju inte ens kommit än(?) så ni får väl vänta o se m.a.o. ge er till tåls en smula!
Mvh A*
JonasNilsson skrev:Gäller bara att sälja sin egen stereo fort som f*n, innan alla andra får nys om det,
så man får tillbaka lite av sina surt förvärvade slantar
- Varför skulle du sälja stereon din? Dock, har du esoteriska Hifikablar för mer än 1/10-del
utav hifianläggningen så sälj dessa o uppgradera el tjacka plattor, garanterat en riktig...
... höjdare ! Som o sälja luft på burk à tusenlappar, heeelt galet !
Får väl köpa Nordost från och med nu då
Användare som besöker denna kategori: jannew, Majestic-12 [Bot] och 29 gäster