Moderator: Redaktörer
Belker skrev:petersteindl skrev:
So Sorry, det går inte att samtidigt observera ljudet och bibehålla upplevelsen intakt. Därför går det inte att använda tune dem utan att minska din upplevelse. Det är inte tune dems fel, utan det är på det sätt som vår mänskliga hjärna fungerar. Det är bara att gilla lägetSource first är en helt annan fråga.
Tunedem=Kvantmekanik?
phon skrev:Kvantpsykoakustik?
IngOehman skrev:*En av de läskigaste sakerna med dem är att de dessutom gör anspråk på att vara "de som betyder något" och "de som handlar om musik". Men för mig visar de bara att den som bestämt att det är så, har en MYCKET inskränkt uppfattning om vad musik kan, och skall, vara...
petersteindl skrev:phon skrev:Kvantpsykoakustik?
![]()
Vilket roligt ord. Det kanske man skulle anamma. Information overflow låter lite för banalt och ger en lite negativ smak
Eller hur Naq
![]()
SnuttJulle skrev:Är det så du tolkar det? Att det bara finns ett rätt sätt att utvärdera musikåtergivning, nämligen ditt sätt? Snacka om att vara inskränkt!
petersteindl skrev:Välkommen SnuttJulle till Faktiskt.se![]()
Det är svårt att hålla sig då man vill vara med i leken. Det finns mycket att säga och mycket skall det bli.
Väl mött![]()
Peter Steindl
Naqref™ skrev:petersteindl skrev:phon skrev:Kvantpsykoakustik?
![]()
Vilket roligt ord. Det kanske man skulle anamma. Information overflow låter lite för banalt och ger en lite negativ smak
Eller hur Naq
![]()
Mjo.Men nu när jag klurar på ordet är inte begreppet psykoakustik inte rätt oegentligt. Borde det inte heta psykoaudiologi? (Audiologi efter läran om hörseln och psyko efter de delar som hanteras av hjärnan.) Och då blir ordet kvantpsykoaudiologi. Känns helt rätt som ord för mig.
Callisto skrev:När man läser några inlägg får jag känslan av att det inte är musiken som kommer i första hand utan att det isom är viktigast är återgivningen (utifrån sin egen referens), allt ska analyseras in i minsta detalj. Lär er att slappna av och njuta av musiken istället för att hela tiden analysera sönder allting så ska ni se att ni blir lyckligare
.
SnuttJulle skrev:IngOehman skrev:*En av de läskigaste sakerna med dem är att de dessutom gör anspråk på att vara "de som betyder något" och "de som handlar om musik". Men för mig visar de bara att den som bestämt att det är så, har en MYCKET inskränkt uppfattning om vad musik kan, och skall, vara...
Är det så du tolkar det? Att det bara finns ett rätt sätt att utvärdera musikåtergivning, nämligen ditt sätt? Snacka om att vara inskränkt!
SnuttJulle skrev:petersteindl skrev:Välkommen SnuttJulle till Faktiskt.se![]()
Det är svårt att hålla sig då man vill vara med i leken. Det finns mycket att säga och mycket skall det bli.
Väl mött![]()
Peter Steindl
Tack, men jag låter nog dig stå för snacket. Du har mer att säga.
Callisto skrev:När man läser några inlägg får jag känslan av att det inte är musiken som kommer i första hand utan att det isom är viktigast är återgivningen (utifrån sin egen referens), allt ska analyseras in i minsta detalj. Lär er att slappna av och njuta av musiken istället för att hela tiden analysera sönder allting så ska ni se att ni blir lyckligare
.
subjektivisten skrev:Callisto skrev:När man läser några inlägg får jag känslan av att det inte är musiken som kommer i första hand utan att det isom är viktigast är återgivningen (utifrån sin egen referens), allt ska analyseras in i minsta detalj. Lär er att slappna av och njuta av musiken istället för att hela tiden analysera sönder allting så ska ni se att ni blir lyckligare
.
Desto bättre återgivning, desto lättare kommer musiken fram och desto trevligare blir det att lyssna.
matså skrev:Callisto skrev:När man läser några inlägg får jag känslan av att det inte är musiken som kommer i första hand utan att det isom är viktigast är återgivningen (utifrån sin egen referens), allt ska analyseras in i minsta detalj. Lär er att slappna av och njuta av musiken istället för att hela tiden analysera sönder allting så ska ni se att ni blir lyckligare
.
Applåder.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Kenta och 35 gäster