Moderator: Redaktörer
Hej,Thomas_A skrev:Med anledning av stressdiskussionen så tar jag upp en ny tråd där alla får skriva om stress. Stress som i detta relaterar till den stress man kan få om man utsätts för ett blindtest av exempelvis HiFi-kablar.
Definition enligt mig: Stress får man när man utsätts för en hotsituation, antingen fysiskt eller emotionellt. Hotsituationen innebär att man direkt förlorar på en handling eller att man riskerar att förlora något i en handling. Det kan röra pengar, nära stående, aktning, tillit etc.
Reaktionerna i samband med tillfällig stress är en högre koncentration och skärpta sinnen. Leder det då till ökad felsvarsfrekvens i ett blindtest? Det finns mig veterligen inget som tyder på det. Har ni några exempel så kom gärna med sådana.
Låter sunt. I HIFI+ verkar det inte vara såååå nära polare eller att dom känner varandra.Johan_Lindroos skrev:Själv kan jag bara relatera till hur det brukar vara vid de tillfällen då vi blindtestat apparater för test till MoLten.
Då brukar vi vara sisådär fem personer +/1 någon/några stycken.
Helheten är att det inte är någon som vare sig upplever sig stressad eller blir "pikad" av annan pesron. Jag tror att orsakerna till det är flera:
M.m.
Thomas_A skrev:Reaktionerna i samband med tillfällig stress är en högre koncentration och skärpta sinnen. Leder det då till ökad felsvarsfrekvens i ett blindtest? Det finns mig veterligen inget som tyder på det. Har ni några exempel så kom gärna med sådana.
När jag lyssnar på musik så kopplar jag av
Användare som besöker denna kategori: Skrote och 29 gäster