hörlursutgång på 2 kanals förstärkare

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

ronnyx

hörlursutgång på 2 kanals förstärkare

Inläggav ronnyx » 2009-01-03 00:15

Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ? När jag använder min integrerade till hörlurs lyssning så saknar jag basåtergiving och diskanten känns lite vass. När jag lyssnade på mina Grado SR60 i affären så fanns en helt annan tyngd i dom än nu och då är ändå hörlurarna redan inspelade. :roll:

Användarvisningsbild
Ragnwald

Re: hörlursutgång på 2 kanals förstärkare

Inläggav Ragnwald » 2009-01-03 00:45

ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ? När jag använder min integrerade till hörlurs lyssning så saknar jag basåtergiving och diskanten känns lite vass. När jag lyssnade på mina Grado SR60 i affären så fanns en helt annan tyngd i dom än nu och då är ändå hörlurarna redan inspelade. :roll:

Inspelningstiden är den samma.
Så troligtvis presterar inte hörlursförstärkardelen i din integrerade förstärkare lika bra som den hörlursförstärkare du avlyssnade i butiken.
Grado är väl lågohmiga och ställer vissa krav på hörlursutgången, vill jag minnas.
Den som vet mest, tror minst.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-01-03 10:12

Ragnwald skrev:
ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ? När jag använder min integrerade till hörlurs lyssning så saknar jag basåtergiving och diskanten känns lite vass. När jag lyssnade på mina Grado SR60 i affären så fanns en helt annan tyngd i dom än nu och då är ändå hörlurarna redan inspelade. :roll:

Inspelningstiden är den samma.
Så troligtvis presterar inte hörlursförstärkardelen i din integrerade förstärkare lika bra som den hörlursförstärkare du avlyssnade i butiken.
Grado är väl lågohmiga och ställer vissa krav på hörlursutgången, vill jag minnas.

Ibland finns dessutom ingen dedikerad hörlursförstärkare inbyggd !
( endast några motstånd från slutstegsdelen ).
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
PerStromgren

Inläggav PerStromgren » 2009-01-03 10:39

ronnyx skrev:Jag undrar lite om det är samma inspelningstid på en hörlursutgång på en integrerad förstärkare som det är om man köper en fristående hörlursförstärkare ?

Ja, den kan nog vara väldigt nära noll i bägge fallen. Vad får dig att tro att apparaten alls behöver "spelas in"?
... tycker jag!

Per

Återgå till Teknikforum