rexq skrev:Finns pre25 med balanserade xlr-utgångar?
Nej, men det utesluter inte framtida produkter med denna finess.
Moderator: Redaktörer
rexq skrev:Finns pre25 med balanserade xlr-utgångar?
E skrev:Skulle den inte kunna kosta(t) under 20 000:– om tillräckligt många ville ha den då?
stefanolo skrev:Kan vittna om HA:s kundvänliga inställning. Jag önskade softad grön diod på min PRE TwentyFive istället för den blå, och fick som jag ville!
Strmbrg skrev:Hm, jag har lite svårt att förstå resultatet av omröstningen. Jag läste frågan igen men begriper ändå inte riktigt:
Frågeställaren talar ju enbart om effektbehovet och inte om några andra aspekter. Att kvaliteten på återgivningen skulle vara lägre i ett slutsteg med större effektresurser eller så. Eller att det är onödigt att betala för effekt man inte behöver.
Jag röstade för den högsta effekten. Eftersom det ju inte skadar att ha mer effekt så länge inget annat påverkas i negativ riktning, alltså.
Men jag kanske har missförstått.
/Strmbrg,
Ragnwald skrev:Strmbrg skrev:Hm, jag har lite svårt att förstå resultatet av omröstningen. Jag läste frågan igen men begriper ändå inte riktigt:
Frågeställaren talar ju enbart om effektbehovet och inte om några andra aspekter. Att kvaliteten på återgivningen skulle vara lägre i ett slutsteg med större effektresurser eller så. Eller att det är onödigt att betala för effekt man inte behöver.
Jag röstade för den högsta effekten. Eftersom det ju inte skadar att ha mer effekt så länge inget annat påverkas i negativ riktning, alltså.
Men jag kanske har missförstått.
/Strmbrg,
Jo, men är du beredd som potentiell konsument och röstare, att betala 30 - 40 tusen för dessa watt?
Ska de sen bryggas, handlar ju inköpet om två steg (kanske 4st vid aktiv delning) och priset hamnar förhoppningsvis under 80 tusen kronor.(4st 160000:-)
i skrev:Mja, själv sitter jag nöjd med det jag har då mina högtalare och lyssningsförhållanden inte kräver mer. Men säg att du är ute efter att kunna verkligen braka på dynamiskt i din anläggning, då hamnar man väl oftast i situationen att elementkostnaden (eller högtalarkostnaden) rinner mer i väg än om du som alternativ kunde kunde mata på mer i effekt direkt i en kanal till en högtalare ?
Dvs så har jag fått intrycket efter att bl a ha följt diskussionerna här när den ultimata anläggningen diskuterats. (För att RIKTIGT överdriva: ett realistiskt kanonskott.)
Nicke skrev:Tycker 500W verkar finnemang,blir fina bassteg![]()
Mvh Nicke
Ragnwald skrev:Det är inte så svårt att mäta spänningssvinget på utgången med en vanlig voltmeter, när något högdynamiskt körstycke spelas tex. Carmina Burana. Spelas det på riktigt stark akustisk nivå så får en normal förstärkare (runt 100W) stora problem ihop med normalkänsliga högtalare.
Det är klart att det som alltid handlar om vad man har utrymme för i lyssningsrummet och vad plånboken tillåter.
Max_Headroom skrev:Nicke skrev:Tycker 500W verkar finnemang,blir fina bassteg![]()
Mvh Nicke
Nja, ofta behöver man ju mer till topparna. Dessutom låter det mer illa om stagen till topparna klipper än stegen till basarna.
Baslådor placeras ju lämpligen så dom får hjälp av rummet också, vilket ytterligare minskar behovet av effekt. Men har man basar som klarar det, så visst...
Ragnwald skrev:Det är inte så svårt att mäta spänningssvinget på utgången med en vanlig voltmeter, när något högdynamiskt körstycke spelas tex. Carmina Burana. Spelas det på riktigt stark akustisk nivå så får en normal förstärkare (runt 100W) stora problem ihop med normalkänsliga högtalare.
Det är klart att det som alltid handlar om vad man har utrymme för i lyssningsrummet och vad plånboken tillåter.
Max_Headroom skrev:Nicke skrev:Tycker 500W verkar finnemang,blir fina bassteg![]()
Mvh Nicke
Nja, ofta behöver man ju mer till topparna. Dessutom låter det mer illa om stagen till topparna klipper än stegen till basarna.
Baslådor placeras ju lämpligen så dom får hjälp av rummet också, vilket ytterligare minskar behovet av effekt. Men har man basar som klarar det, så visst...
i skrev:Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
E skrev:i skrev:Kanske behöver du sänka störnivån i anläggningen, eller i rummet, således
att du hör de svaga partierna tydligt även vid mindre volympådrag?
Mvh E*
i skrev:Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
E skrev:i skrev:Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
Kanske behöver du sänka störnivån i anläggningen, eller i rummet, således
att du hör de svaga partierna tydligt även vid mindre volympådrag?
Mvh E*
KarlXII skrev:i skrev:Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
Jag tror att apoteket för en ny vuxenblöja - Tena for Audiophiles.
Den absorberar bara på insidan, men diffuserar fint på utsidan....
i skrev:Ragnwald skrev:Det är inte så svårt att mäta spänningssvinget på utgången med en vanlig voltmeter, när något högdynamiskt körstycke spelas tex. Carmina Burana. Spelas det på riktigt stark akustisk nivå så får en normal förstärkare (runt 100W) stora problem ihop med normalkänsliga högtalare.
Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
Kaffekoppen skrev:Ragnwald skrev:Det är inte så svårt att mäta spänningssvinget på utgången med en vanlig voltmeter, när något högdynamiskt körstycke spelas tex. Carmina Burana. Spelas det på riktigt stark akustisk nivå så får en normal förstärkare (runt 100W) stora problem ihop med normalkänsliga högtalare.
Ja, jag vet någon som lyssnade på körmusik och insåg att han behövde mycket starkare steg. Han läser nog det här
Almen skrev:i skrev:Ragnwald skrev:Det är inte så svårt att mäta spänningssvinget på utgången med en vanlig voltmeter, när något högdynamiskt körstycke spelas tex. Carmina Burana. Spelas det på riktigt stark akustisk nivå så får en normal förstärkare (runt 100W) stora problem ihop med normalkänsliga högtalare.
Jo, jag har problem med min Carmina. Om jag ökar volymen så jag tydligt hör kören i de lågmälta/"normala" partierna så skiter jag på mig när "huvudsångaren" eller "huvudmotivet" drar på!
Överstyr du anläggningen, kanske? How many watts?
i skrev:Almen skrev:How many watts?
Mja, jag kör med Acurus A250 med testade 340W/8ohm (om jag minns rätt). Men jag har inte hunnit lyssna igen och kollat efter dist ännu.
(Kan ju vara högtalaren också som distar, fast jag inte tror det.)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster