Flint skrev:Då borde NAD be samma kille, såvida han lever och kan löda, att knåpa ihop något nytt åt dom.
Det var nog pga att det senare var tveksamt på vissa ex som de lade av, skulle jag tro.
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Då borde NAD be samma kille, såvida han lever och kan löda, att knåpa ihop något nytt åt dom.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Då borde NAD be samma kille, såvida han lever och kan löda, att knåpa ihop något nytt åt dom.
Det var nog pga att det senare var tveksamt på vissa ex som de lade av, skulle jag tro.
Flint skrev:Har du f/e-testat andra färger?
Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:Då borde NAD be samma kille, såvida han lever och kan löda, att knåpa ihop något nytt åt dom.
Det tyder jag som att NAD208 inte har tillräckligt hög driftsäkerhet. På svenska, rasar när man börjar använda den.
Johan_Lindroos skrev:Flint skrev:Har du f/e-testat andra färger?
Det är extremt svårt att få till bra statistisk signifikans att F/E-testa andra färger. Jag har helt enkelt misslyckats. Jag vet inte helt säkert, jag bara gissar med 95% konfidens att det beror på att jag har gröna linser som filtrerar bort alla andra färger.
Nattlorden skrev:Flint - de ex:en som var predestinerade att rasa har nog redan gjort det, det är nog mest icke-måndagsexemplarens som finns kvar. De som överlevt 10 års drift kan nog betraktas som bra.
Å andra sidan tycker jag de flesta prylar har tveksam kvalité.
Låt se på problem i min egen hifi-historik:
NAD3100 - oxiderande reläer
Sunfire - explosion i konding i spänningsmatningen och notorisk proppätare
Holfi Power-8 - oxiderade reläer, men Holfi hade noterat och bytt typ så de bytte free.of.charge. Trafobrum i hemlåne-exet.
Sugden A25B- glapp i knappar
H/K DVD-10 - lässvårigheter CD och problem innan den nått menyerna på vissa DVDer
H/K AVI100 - fjärren lade av
Blue skrev:Flint: "Om NAD och tillfälligheter.
208:an får väl anses vara en tillfällighet och ett av två undantag. Det första var NAD 3020 som lät alla tiders och den andra då NAD 208 som tydligen många anser slå allt annat. Andra modeller både före och efter har tydligen inte nått upp till dessa."
Nja. Observera att det, i alla fall vad jag vet, bara är i Sverige som 208an har fått en kultstatus, vilket naturligtvis till stor del beror på att LTS har hajpat den. 208an lyser, till skillnad från 3020, med sin frånvaro i t.ex. Stereophiles "Hot 100" och finns inte heller med i de engelska tidningarnas "bästa genom tiderna-listor".
Åtminstone vad jag vet?
Nattlorden skrev:Flint - det tror jag enbart beror på att den inte har några direkta aha-upplevelse-sidor eftersom den gör allt lika bra, så inget sticker ut som man kan direkt säga wow! om. Det är lättare att bli bländad av utrustning som gör en eller ett par grejor kanon... men på längre sikt är det resten man fattas...
dimitri skrev:Flint skrev:Äntligen en person som har provat och uttrycker sin subjektiva uppfattning
Har någon här uttryckt annat än sin subjektiva uppfattning? Eller menar du att folk uttrycker sin objektiva uppfattning?
Dimitri
Flint skrev:Min enda dogm är att jag inte accepterar dogmer över huvud taget.
Naqref skrev:Flint skrev:Min enda dogm är att jag inte accepterar dogmer över huvud taget.
En klassisk självmotsägelse som antyder (för mig i a f) att Flint vill säga något mer...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster