Jag har hört (eller inte hört...

Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Men Jonas, det är inte 208:an som inte låter bra. Det är du som inte tycker om bra återgivning.
Blue skrev:Nattlorden:
1) "Objektivt sämre". Finns det något sådant överhuvudtaget? Enligt mätningar då? Men vad spelar det för roll om det som är "objektivt sämre" i lyssnarens öron låter bättre? Jag kan fortfarande inte fatta hur man kan låta något gå före ens egna, subjektiva uppfattningar om hur man vill att det ska låta. För mig är det obegripligt, I'm sorry.
2) Jo, i alla fall enligt LTS mätningar. Själv skulle jag dock inte ta det som en garanti för att jag skulle gilla produkten. Jag har lyssnat på produkter som mätnissarna skulle döma ut som "färgande", däribland flera vinylspelare, rörstärkare och hornhögtalare, men som jag älskat. Jag har också lyssnat på produkter som anses vara "neutrala", men som jag inte har gillat. B&W 603 är ett exempel på en högtalare som väl anses som "neutral för sin prisklass", men som jag tycker låter öken i jämförelse med mycket annat för samma pengar.
3) Mycket möjligt. Källan var någon av de bättre Denon cd-spelarna som stod till buds på den tiden och något av de bättre NAD-förstegen. Paradoxalt nog är väl just de gamla Denon-spelarna hyllade av LTS? Däremot inte NAD-förstegen va? Och eftersom dom inte finns med på LTS-shortlisten är det förmodligen där som vi hittar en kolossal "färgning"... vilket i sin tur gjorde att vi som lyssnade då inte gick igång på helheten och tyckte det lät mycket bättre med en integrerad Denon-stärkare. Mycket möjligt, det kan jag ge dig.
Kraniet skrev:som jag sagt tidigare så är det väldigt mycket Loudness-känsla över Krell.. Och H/K (som ju låter som Krell)...
jag menar det är väldigt många människor som uppskattar loudness så varför inte Krell?
marbrink skrev:Jag tycker Krell låter ofärgat och neutralt....
Men, det är klart... om det inte låter likadant som nad 208 måste det ju vara dåligt!Jag vet iaf vad jag skulle välja mellan Krell och en 208:a...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster