Moderator: Redaktörer
Rydberg skrev:Känns som att vissa personer måste hitta fel och brister för sakens skull, man måste ju hitta något att racka ner på för här kommer ju en ny, suspekt tillverkare!
Otroligt trist att se!!! Blir smått förbannad faktiskt!
Vad sägs om 120 graders spridningsvinkel utan toppar eller berg. Inga spikar i frekvens gången samt 0.1% distortion vid 110 dB.
Frekvensgången är inom 1 db både on axis och 60 grader off-axis.
+-3dB in room response på 3 meter?
Rydberg skrev:Beror helt på att hur man ifrågasätter, jag får känsla att man har en vilja att "sätta dit" tillverkaren. Jag tycker DET är respektlöst, sen för du tycka vad du vill!
Rydberg skrev:Det är ju uppenbert att ditt megatrend köp har satt sina spår eftersom du verkar tycka att alla linjekällor med banddiskant är skit oavsett om tillverkaren är "seriös" eller inte.
Max_Headroom skrev:Det största problemet som jag ser det med super-8orna, eller vad dom heter, är att dom är dipoler. Vad *** gör jag med ljudet som brakar ut på baksidan? Leder ut det på gården?
Rydberg skrev:Seriösa marknadsförare då? Eller det kanske inte exicterar i din värld!![]()
Det är ju uppenbert att ditt megatrend köp har satt sina spår eftersom du verkar tycka att alla linjekällor med banddiskant är skit oavsett om tillverkaren är "seriös" eller inte. Måste du ta ut dina personliga misslyckanden här??
I din "sätta dit verksamhet" verkar ju dessutom alla vara skyldiga tills de har bevisat motsatsen! Är man "seriös" så har man en lite annan approach (tycker iaf jag ).
Så bli "seriös" själv innan du uppmanar andra att bli det är mitt råd till dig........
patrikf skrev:
Perfect 8´s banddiskant verkar vara av samma sort som megatrend/athenas, som är principiellt felkonstruerad om det tex är en linjär frekvensrespons och minimalt med resonanser man vill uppnå.
patrikf skrev:Min åsikt om marknadsförare: Vill sälja något, därför inte objektiva. Sen kan dessa vara mer eller mindre sansade.
Martin skrev:norman, nja inte riktigt kanske.
norman skrev:Martin skrev:norman, nja inte riktigt kanske.
JoMan kan få jätteojämn frekvensgång med långa bandelement om man vill. Man kan också få en jämn frekvensgång (eventuellt lutande). Så om man testat en viss modell av ett långt bandelement och mätt upp en ojämn frekvensrespons så tycker jag det kan vara dumt att dra alla andra element som ser liknande ut över en kam. (Detta gicks igenom rätt väl har jag för mig i en jättelång tråd för längesen.)
edit: la till lite "långt" då det gällde just långa bandelement.
patrikf skrev:Norman: Athena och perfect8´s membran består av alu-folie, bägge är långa och upphängda i bara kortändarna.
Stora mekaniska likheter alltså. Därför finns det enligt mig anledning och tro att de kommer att bete sig någolunda lika när signal påförs.
patrikf skrev:Har du nåt exempel på en sådan bandkonstruktion(med rent aluminiumband) som har en jämn frekvensgång?
brumel skrev:...den energi som lagras i materialet...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Skrote och 32 gäster