Moderator: Redaktörer
Blir fint med två sådanna, för man vill ju gärna ha minst två basmoduler.Kraniet skrev:Peerless SLS 15" finns hos BMM-electronics för ca 2000 kr http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=4295
skulle tro det är den bästa pris/prestanda 15tummare du hittar
mickeb skrev:hm 220 liter, låter mycket till ett 15" of så går lådan ner till 19hz.
men om man använder sig av slavbasar då? då blir väl lådan mindre lr är jag ute o cycklar?
Säljer något företag css i sverige? Ja menar på sidan så blir det ju typ 3800 kr styck för elementet men då tillkommer väl moms ,tull o frakt o sånt? Då blir det ju bta mycket dyrare.
Någon här som har baslåda med css som kan dela med sig med bild o info,kommentar om lådan.
I've pulled the trigger on this guy and I have solid quotes for production. The tooling is getting made now, I'll have prototypes and Klippels done in a couple months time.
Here are the target parameters. It will be a dual 2-ohm coil so the parameters shown here are with coils in series. It should be a real beast with a good 40% more cone area than the 18". Projected price is $590 each. If everything goes as planned I can see having them by May/June.
Re: 3.9 Ohms
Fs: 18Hz
Qms: 12.08
Qes: 0.467
Qts: 0.45
Mms: 550g
Cms: 0.15 mm/N
Sd: 1450 cm^2
Vas: 439L
BL: 22.6 N/A
Xmax: 32mm one-way
Xmech: 40mm
Vd: 9388 cm^3
Pmax: 1800W
Kevin Haskins
Exodus Audio
mickeb skrev:hm dina lådor verkar intressanta Fackamato, aldrig hört tals om märket men. Vore klart intressant att kanske provbygga ett par med ett sådant 15" element???
Hur tycker du ljudet är då?
dwain1 skrev:Jag kör en st perlees resolution 15. Låda på ca 150 liter avstämd till 24 hz. Nu när jag tätat lådan så spelar den på riktigt bra. Spelar utan problem ner till 20hz och vid lite tester med sinustoner så hörs 17hz riktigt bra också. Nu kör jag klart i ett litet rum ca 10m2 och jag har inte världens kraftigaste drivning men det pumpar på bra och hänger verkligen med i svängarna och låter verkligt:)
Mätte ljudtrycket häromdagen och då presterade jag ca 117 db vid 30hz och då slog steget ifrån
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster