H/John
Moderator: Redaktörer
hifi_guru skrev:Som jag ser på saken så finns det två alternativ till middag, ute på krog eller hemma hos värdinna/värd. Om hemmet låter lockande så står jag och jag tar förgivet med tanke på Erik_AA sista inlägg för råvaror och lämplig dryck. Jag lagar gärna maten, kan nämna i förbi farten att jag har arbetat som kock i 10 år var av 3 år på två krogar med en stjärna i Guide Michelin. Och om det blir detta alternativ så tycker jag att vi satsar på en trerätters. Menyn skulle kunna se ut på följande sätt:
Förrätt:
Ceviche på pilgrimsmusslor och lax
Varmrätt:
Rosastekt rådjursstek med karamelliserade äpplen, rödvinsvinägerkokt rödlök och dragon samt glaserad potatispuré.
Dessert:
Vaniljparfait med lingonkokt päron
Detta är bara ett förslag. Erik_AA och värdinna/värd får givetvis uttrycka sina önskemål.
hifi_guru skrev:Förrätt:
Varmrätt:
Rosastekt rådjursstek med karamelliserade äpplen, rödvinsvinägerkokt rödlök och dragon samt glaserad potatispuré.
Dessert:
hifi_guru: tunna skivor pilgrimsmusslor till cevichen?
Torbods bs60 står hos mig för tillfället, jämte mina egna bs60.
Nattlorden skrev:hifi_guru skrev:Förrätt:
Varmrätt:
Dessert:
Tänk att det kan låta så fint och vara (för mig) fullständigt oätligt.![]()
pingvinlakrits skrev:ErikAA: PM:a om när det passar så tar vi det då.
Hifi_Guru: bäst vore om ni kunde tajma så ni kunde komma samtidigt, helgerna är ju inte alltid uppbokade med något viktigt men det vore smidigt (och trevligt) med en trippeldate.
Hifi_Guru: bäst vore om ni kunde tajma så ni kunde komma samtidigt, helgerna är ju inte alltid uppbokade med något viktigt men det vore smidigt (och trevligt) med en trippeldate.
Klockradiofantast skrev:jag håller mig till min klockradio
hifi_guru skrev:Almen skrev:hifi_guru: tunna skivor pilgrimsmusslor till cevichen?
Jag tror att du förväxlar carpaccio med ceviche.
pingvinlakrits skrev:Torbods bs60 står hos mig för tillfället, jämte mina egna bs60.![]()
I Torbods mycket knepiga rum var det en mycket stor skillnad från pi60 till pi60 + bs60. Nu när de ändrat om rummet lite (med en hel del extra textilier bl a) så är skillnaden inte lika markant, och det låter annorlunda med enbart pi60 jmf med tidigare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster