Moderator: Redaktörer
Almen skrev:johanrohm skrev:Är det alla mot petersteindl som gäller nu?Ja, stackarn!
Nä, jag är ju i stort sett överens med honom, bara inte i synen (min egen och andras) på signifikansen av korrekt utförda hemmatester.
Peter Steindlskrev:Jag har ju tvärs igenom allt jag har skrivit i denna tråd markerat hur man kan gå tillväga för att skjuta hål på ett resonemang Dessutom markerar jag ju skarpt läge. Jag säger än en gång: Lyssna - byt - lyssna igen - skicka tillbaks. Och ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT. Ja, som det nu är så är det så att ingen vill testa dessa grejer eftersom det inte behövs sägs det. Det är alltså fortfarande anklagelser som är ostyrkta. Märkligt.
Vad tror du skulle hända om en tjugotal på detta forum skulle testa dessa eddie curent grejer och alla skulle oberoende av varandras tester skriva och tycka att det inte fungerar och vilja ha pengarna tillbaks? Skulle Entreq fortfarande länka till faktiskt då? Vad skulle hända om LTS gjorde BT och fann att ingen förändring kunde detekteras? Skulle Entreq länka till denna test då? Nu kan Entreq länka till en samling kritiska röster som aldrig ens har kommit i kontakt med det de är kritiska mot. Jag tror att det finns risk för att denna brist ökar Entreqs trovärdighet.
petersteindl skrev:Vad tror du skulle hända om en tjugotal på detta forum skulle testa dessa eddie curent grejer och alla skulle oberoende av varandras tester skriva och tycka att det inte fungerar och vilja ha pengarna tillbaks?
soundbrigade skrev:Vilka forum har upptäckt den här smörjan, förutom Faktiskt och HiFiforum?
På HiFi-forumet är diskussionen ganska sansad men inte lika intensiv som här.
subjektivisten skrev:Nej, men många delar inte hans åsikt om dessa skrupelfria lurendrejare.
Bill50x skrev:petersteindl skrev:Vad tror du skulle hända om en tjugotal på detta forum skulle testa dessa eddie curent grejer och alla skulle oberoende av varandras tester skriva och tycka att det inte fungerar och vilja ha pengarna tillbaks?
Vad skulle hända om dessa tjugo faktiskt tycker att det fungerar? Är det fortfarande emot fysikens lagar?
/ B
subjektivisten skrev:När blev dom blaskorna oberoende btw? Dom är HÖGST beroende på annonser och hur man kan vara helt oberoende då kan man verkligen fråga sig.
petersteindl skrev:Sedan tycker jag att du bör specifisera vilka som enligt dig är skrupelfria lurendrejare. Är det Entreq? Är det Hifi & Musik? Är det High Fidelity? Är det alla 3? Är det andra? Vilka är det?
MvH
Peter
petersteindl skrev:Jag har ju tvärs igenom allt jag har skrivit i denna tråd markerat hur man kan gå tillväga för att skjuta hål på ett resonemangDessutom markerar jag ju skarpt läge. Jag säger än en gång: Lyssna - byt - lyssna igen - skicka tillbaks. Och ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT. Ja, som det nu är så är det så att ingen vill testa dessa grejer eftersom det inte behövs
sägs det. Det är alltså fortfarande anklagelser som är ostyrkta. Märkligt.
Nu kan Entreq länka till en samling kritiska röster som aldrig ens har kommit i kontakt med det de är kritiska mot. Jag tror att det finns risk för att denna brist ökar Entreqs trovärdighet.
johanrohm skrev:Du har här tidigare visat prov på vad du anser och jämställer entreprenörskap med för verksamheter.*
Glömmer du inte att Ingvar Öhman, Peter Steindl och många fler här på forumet faktiskt är entreprenörer?
Finns det någon tidskrift, eller dagstidning, överhuvudtaget som går att läsa enligt din mening?
*Jag noterade ingen smiley i det inlägget.
Bill50x skrev:Vad skulle hända om dessa tjugo faktiskt tycker att det fungerar? Är det fortfarande emot fysikens lagar?
/ B
Strmbrg skrev:Det Entreq vill sälja är säkerligen helt verkningslöst.
Eller åtminstone är prylarnas påverkan helt ohörbar. Vilket i praktiken är samma sak.
Deras tekniska förklaringar är uppenbarligen helt eller delvis bortitok.
subjektivisten skrev:Jag är helt lugn, jag lägger ju inte pengar på sådana junk.
Trist att nybörjare luras in i sådan skit. Så länge det finns folk som anser det är okej att lura folk som kommer dessa lurendrejare fortsätta.
petersteindl skrev:Som sagt:Peter Steindlskrev:ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT.
Det kanske fungerar, men pga andra faktorer än de som Entreq ger som förklaring?
MEN: Det får inte uteslutas att det finns saker som fungerar fast vi inte idag vet varför!
MrUncool skrev:petersteindl skrev:Jag har ju tvärs igenom allt jag har skrivit i denna tråd markerat hur man kan gå tillväga för att skjuta hål på ett resonemangDessutom markerar jag ju skarpt läge. Jag säger än en gång: Lyssna - byt - lyssna igen - skicka tillbaks. Och ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT. Ja, som det nu är så är det så att ingen vill testa dessa grejer eftersom det inte behövs
Men hur man än vill och vrider och vänder på det så kan man inte styrka en ickeexistens. Vad skulle det vara för nytta att göra som Meanmachine, testa cd-spelare utan att uppleva stora skillnader, när de som tjänar pengar på motsatta uppfattningar hel enkelt klämmer till med "Förväntat resultat med tanke på vem som testat"? Skulle funka alldeles utmärkt även mot LTS.
petersteindl skrev:Nu kan Entreq länka till en samling kritiska röster som aldrig ens har kommit i kontakt med det de är kritiska mot. Jag tror att det finns risk för att denna brist ökar Entreqs trovärdighet.
MrUncool skrev:Ser jag absolut ingen risk i. De flesta har tillräckligt med sunt förnuft för att kunna se igenom syftet med de här produkterna utan att ha hållt i dem. Däremot så är t.ex. ditt resonemang med omvänd bevisbörda ("du som inte har lyssnat kan inte uttala dig") enligt standard 1a när man vill slippa diskussioner baserade på sannolika skäl och ser den personliga upplevelsen som helig (så länge den är positiv vill säga). Den typen av argument gillar företag som dessa och det kan däremot stärka dem om fler anser så.
Strmbrg skrev:Jag tror att man generellt bör grunda sina bedömningar på den veteskap som för tillfället står tillbuds.
MEN: Det får inte uteslutas att det finns saker som fungerar fast vi inte idag vet varför!
Almen skrev:petersteindl skrev:Som sagt:Peter Steindlskrev:ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT.
Nej, jag håller helt enkelt inte med om detta. Visst, det är ganska många här på faktiskt.se som ser på deras tester som trovärdiga (duh), men det kommer man inte långt med. Det är bara att gå till majoriteten av hifi-forum (för att inte tala om majoriteten av svenska folket) och fråga vilka som har störst trovärdighet, Hifi & Musik eller LTS.
Strmbrg skrev:MEN: Det får inte uteslutas att det finns saker som fungerar fast vi inte idag vet varför!
soundbrigade skrev:Strmbrg skrev:MEN: Det får inte uteslutas att det finns saker som fungerar fast vi inte idag vet varför!
Men inget FUNGERAR på grund av att det kan tänkas att vi upptäcker saker om 10, 50 eller 100 år som vi inte känner till idag.

petersteindl skrev:Hmm, nu känner man igen sig på forumet igen
Britt-Gunnar skrev:petersteindl skrev:Hmm, nu känner man igen sig på forumet igen
ja det har helt klart känt som om något har fattats på forumet den senaste veckan
petersteindl skrev:DVD-ai skrev:petersteindl skrev:DVD-ai skrev:petersteindl skrev:DVD-ai skrev:Aja, köp du USB kabeln om du så hårt försvarar, har jag inget imot, ser snarare fram imot ett utlåtande sedan
Jag har redan USB-kablar samt HDMI-kabel. Har du inte förstått att jag är emot produkterna? Det trodde jag alla har förstått. Som jag ser det är jag den enda i detta forum som har gett operativt råd i hur man effektivt kan skjuta en sak i sank. Det gäller att kunna styrka det man säger då man anklagar någon och speciellt då denne som man anklagar kan styrka sitt.
MvH
Peter
Säger en sak gör en annan..
Vad menar du?
Oj, skrev faktiskt lite fel där...![]()
skulle vara "Tänker en sak, gör en annan.."
Menade med det att jag (oavsett vad du tängker/tycker)uppfattar/uppfattade det som att du skriver något annat.
Edit: jo vist är det så, såg att du kritiserade dem, men du försvarar ju samtidigt med argument som jag tycker inte känns helt relevanta. Finns inget i detta fallet som heter subjektivt utlåtande, utan gällande digitala signaler (fysikens lagar) så är det enbart vad som går och inte gå att göra som är det relevanta...![]()
Känner inte att man skulle behöve bevisa för någon detta med ett subjektivt test, det säger ju inget... ett blintest skulle inte heller fungera för man kan ju inte försöka bevisa med ett lyssnings test att något inte fungerar... (vad ska man leta efter?!)
I detta fallet när det så självklart trottsar allt vett och de grundläggande lagar som finns för hur saker fungerar. Så känns detta väldigt larvigt att behöva bevisa det med ett lyssningstest som ändå inte kommer kunna visa på annat än subjektiva upplevelser.
Men de subjektiva upplevelserna oavsett resultat är ju fortfarande subjektiva och då fungerar det ju inte. som något bevis för något...
DVD-ai, varken Hifi & Musik eller High Fidelity har bevisat något. Det behövs alltså ingen bevisföring mot dem. Det behövs något som styrker påståenden om att de har hört fel eller att det som de hört inte alltid gäller och det skall vara mer än ens sunda förnuft eller ens spekulationer. Det behövs således en motpol.
Tidningarnas tester är subjektiva tester. Om t.ex. LTS skulle göra en blindtest så är den mer att betraktas som objektiv. Denna objektivitet duger mycket väl till att skjuta hål på subjektiviteten. Men fram tills att någon kan styrka anklagelserna är anklagelserna att betraktas som tomma.
Jag har ju tvärs igenom allt jag har skrivit i denna tråd markerat hur man kan gå tillväga för att skjuta hål på ett resonemangDessutom markerar jag ju skarpt läge. Jag säger än en gång: Lyssna - byt - lyssna igen - skicka tillbaks. Och ju högre upp i rangordning som detta görs desto trovärdigare blir det. Högst upp i trovärdighetstråden lär väl LTS vara med BT. Ja, som det nu är så är det så att ingen vill testa dessa grejer eftersom det inte behövs
Vad tror du skulle hända om en tjugotal på detta forum skulle testa dessa eddie curent grejer och alla skulle oberoende av varandras tester skriva och tycka att det inte fungerar och vilja ha pengarna tillbaks? Skulle Entreq fortfarande länka till faktiskt då? Vad skulle hända om LTS gjorde BT och fann att ingen förändring kunde detekteras? Skulle Entreq länka till denna test då? Nu kan Entreq länka till en samling kritiska röster som aldrig ens har kommit i kontakt med det de är kritiska mot. Jag tror att det finns risk för att denna brist ökar Entreqs trovärdighet.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 25 gäster