Bill50x skrev:Max_Headroom skrev:Bill50x skrev:Och varför ska du ha pengar för att någon säljer verkningslösa produkter?
Jag vill ha pengar för att avstå från min medborgliga rätt att anmäla till KO. Jag minskar alltså min medborgliga frihet, mot en kontant ersättning.
Svagt argument. Hur skulle vårt samhälle se ut om man valde att inte anmäla övertramp och brottslighet bara för att man får betalt?
Säljer du dig till vad som helst?
/ B
Svagt och svagt... Jag tycker det var ganska bra. Jag försöker vända från att ha framställts som utpressare till att utmåla mig själv i en offer roll. Ganska kreativt tycker jag
Om jag säljer mig till vad som helst? Nej, men tänk på att jag jobbar om konsult. I oljebranchen
Jag är nog ganska svårmutad, egentligen.
Skulle jag t.ex. för uppdrag åt "asfaltens indianer" för 100000kr gå runt och skära sönder bilddäck för folk? Nej. För en miljon? Tveksamt. Beror på vem som äger bilen. En skitstövel? OK då. Men pengarna först! För 10 miljoner skulle jag göra det för vem som helst, eftersom pengarna då räcker till att bjussa på en ny bil med nypumpade däck dagen därpå. Som plåster på såren, så att säga... Jag ställer mig dock en aning tvivlande på att "asfaltens indianer" skulle ställa upp på det senare upplägget. Tror faktiskt inte ens dom skulle anlita mig för en mille heller, snåljåparna.