Moderator: Redaktörer
PekkaJohansson skrev:Gruppen U.K. hade jag missat - symfonirock från 1978 med bland andra sångaren John Wetton som senare kom att bli en del av Asia.
Pekka
PekkaJohansson skrev:Gruppen U.K. hade jag missat - symfonirock från 1978 med bland andra sångaren John Wetton som senare kom att bli en del av Asia. Spector-samlingen är en riktig raritet som bara gavs ut i Japan. Förväntningarna är högt ställda!
Almen skrev:PekkaJohansson skrev:Gruppen U.K. hade jag missat - symfonirock från 1978 med bland andra sångaren John Wetton som senare kom att bli en del av Asia. Spector-samlingen är en riktig raritet som bara gavs ut i Japan. Förväntningarna är högt ställda!
Det kommer du nog att gilla, även om jag misstänker att det kanske är för tungt för din smak.
En äldre tråd om UK.
Hemsidan finns kvar, men de verkar inte ha släppt några skivor sen 2006.shifts skrev:Duger inte Intr_Version åt Amute längre? Bolaget existerar kanske inte längre...
Ja, den är småtrevlig. Hans andra skiva (också på Intr_Version), "The Sea Horse Limbo" är dock helt fantastiskt bra och rekommenderas varmt!Jag har deras album därifrån, A hundred dry trees, i alla fall, en
trevlig sak.
Jag har lyssnat på den ett par gånger nu och det känns som en skiva som kommer växa ju fler gånger man hör den. Känns dock inte som om den kommer upp i samma klass som "The Sea Horse Limbo".Ska bli kul att lyssna på den där nya, hoppas den är bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster