Moderator: Redaktörer
Ton skrev:Electrelane
Inget fel på Elvis, han har gjort några bra låtar. Men han heter Presley i efternamn så Elvis får diskuteras på PAlexi skrev:Kom igen nu jag vill ha fler röster på Einstürzende eller andra bra alternativ så inte någon jäkla Elvis vinner, för vist var hans artistnamn bara förnamnet?
Nej det är artistnamnet som räknas och på skivorna stod det väll oftast bara Elvis:Bill50x skrev:Inget fel på Elvis, han har gjort några bra låtar. Men han heter Presley i efternamn så Elvis får diskuteras på PAlexi skrev:Kom igen nu jag vill ha fler röster på Einstürzende eller andra bra alternativ så inte någon jäkla Elvis vinner, för vist var hans artistnamn bara förnamnet?
/ B

Alexi skrev:Nej det är artistnamnet som räknas och på skivorna stod det väll oftast bara Elvis:Bill50x skrev:Inget fel på Elvis, han har gjort några bra låtar. Men han heter Presley i efternamn så Elvis får diskuteras på PAlexi skrev:Kom igen nu jag vill ha fler röster på Einstürzende eller andra bra alternativ så inte någon jäkla Elvis vinner, för vist var hans artistnamn bara förnamnet?
/ B
Absolut, Ebba Grön är tom ett mycket bra förslagSvante skrev:Jag röstar på hans bror Tolvis. Eller systern Fjortis.
...eller så tar jag Ebba Grön. DET blir väl iaf efter Alexis instrux?
Bill50x skrev:Ton skrev:Electrelane
Mjae, nä, kanske... alltså, dom har ju gjort en del bra... men bäst musikaliskt och gjort störst fotavtryck i musikhistorien? Även om det var kul att skjutsa runt gitarristen (då spelandes i Lesbo Pig) på några spelningar i Sverige...
Då tycker jag Emerson, Lake & Palmer är ett bättre förslag, Brian Eno likaså. Electric Light Orchestra var ett nytt grepp när dom kom även om det i viss mån var en återvändsgränd.
ELP är ju inte aktiva längre men det är Brian Eno, så min röst hamnar hos honom!
/ B
Alexi skrev:Tidigare vinnare:
A = Tori Amos
B = The Beatles
C = Eric Clapton
D = Bob Dylan
Sanny_X skrev:Alexi skrev:Tidigare vinnare:
A = Tori Amos
B = The Beatles
C = Eric Clapton
D = Bob Dylan
Vilken gubblista!![]()
L4 skrev:Hittills har jag bara röstat på artister som ligger/legat på Mute, och det tänker jag fortsätta med:
Einstürzende Neubauten.
Nefilim skrev:Sanny_X skrev:Vilken gubblista!![]()
Håller med dig till 100%..
Själv röstar jag på Emerson Lake & Palmer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster