Moderator: Redaktörer
NNord skrev:Har för mig det va Hifi & Musik som skrev det i senaste testet i nuvarande nummer !
En liten fråga. Det här med maxström. Är det beroende av tiden ifal de brinner upp av strömmen eller gör de det oavsett hur kort strömpulsen är?Morello skrev:232A?![]()
Det innebär drygt 50 ampere för MT200-trissorna i utgångssteget. Dom brinner upp. Råkar ha databladet till 2SA1295 rakt framför näsan och det säger max 17 A![]()
Vem har mätt strömmen till 232 A? Med ett sving på plus eller minus 90 volt motsvarar 232 A en lastimpedans om <0.5 ohm.
Martin skrev:En liten fråga. Det här med maxström. Är det beroende av tiden ifal de brinner upp av strömmen eller gör de det oavsett hur kort strömpulsen är?Morello skrev:232A?![]()
Det innebär drygt 50 ampere för MT200-trissorna i utgångssteget. Dom brinner upp. Råkar ha databladet till 2SA1295 rakt framför näsan och det säger max 17 A![]()
Vem har mätt strömmen till 232 A? Med ett sving på plus eller minus 90 volt motsvarar 232 A en lastimpedans om <0.5 ohm.
Kraniet skrev:går nog dåligt att svetsa med rotel eftersom dom har skyddskretsar som stänger av stegen (vilket är skitbra då man är lat och aldrig stänger av grejjorna när man fipplar med kontakter etc.)
NAD har likadana kretsar. mitt steg skulle inte levt länge utan sådana sakor..
Krell däremot har det väl hänt att folk svetsat fast bananer i diverse saker..
Kraniet skrev:Krell däremot har det väl hänt att folk svetsat fast bananer i diverse saker..
Kraniet skrev:går nog dåligt att svetsa med rotel eftersom dom har skyddskretsar som stänger av stegen (vilket är skitbra då man är lat och aldrig stänger av grejjorna när man fipplar med kontakter etc.)
NAD har likadana kretsar. mitt steg skulle inte levt länge utan sådana sakor..
Krell däremot har det väl hänt att folk svetsat fast bananer i diverse saker..
Dr_Tinnitus skrev:H&M använder väl den sk. "kub-mätningen"
Den är vad jag vet rätt respekterad och visar på ett rätt tydligt och pedagogiskt sätt mätningarna i just en kub-graf, eller vad man ska kalla det.
NNord skrev:Vart får man tag på servicemanualer till Rotelstegen ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster