(omslagsbilden på baksidan är bäst tycker jag

Moderator: Redaktörer
The final track on the album, "The Overload", was Talking Heads' attempt to emulate the sound of the band Joy Division. This effort was made in spite of the fact that no one in the band had actually heard the music of Joy Division. Rather, it was based on an idea of what Joy Division might sound like.
mineralull skrev:Den skivan och My Life In The Bush Of Ghosts är oerhört bra. Numera är Byrne en tråkmåns rent musikaliskt.
phloam skrev:mineralull skrev:Den skivan och My Life In The Bush Of Ghosts är oerhört bra. Numera är Byrne en tråkmåns rent musikaliskt.
My life... är en milstolpe, ett måste. Tänk så mycket bra Brian Eno varit med om att ge det där extra (Bowie!) samt dessutom gjort egna bra grejer. Hmm, vi borde starta en Eno-tråd
Har alltid haft "here come the warm jets" som favvis men vill få andra rekommendationer.
Panelguy skrev:Eno har gjort stordåd med många artister och jag håller verkligen med om att "Remain in Light", liksom de två tidigare Enoproducerade Heads- skivorna, är ett mästerverk.Har alltid haft "here come the warm jets" som favvis men vill få andra rekommendationer.
Om du inte hört "Another Green World" från 75 så kan jag rekommendera den.
phloam skrev:
TCM, vad gäller det där med The Overload så minns jag själv att jag nästan blev lite besviken när jag insåg att JD var så mycket neurotiskt gitarrskammel *duckar*Så suggestiva omslag - men naturligtvis helt rätt trots allt
TCM skrev:Vad hade du förväntat dig utifrån de "suggestiva omslagen"?
Magnuz skrev:Riktigt bra skiva. Gillar särskilt Once in a Lifetime
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster