boom skrev:steveo1234 skrev:boom skrev:'steveo1234 skrev:DVD-ai skrev:Max 4moduler/kanal på steget är vad jag skulle vilja lasta, detta för att den nominella impedansen blir för låg annars...
Med 4st/kanal så är denna redan då väldigt låg, men lägre tycker jag verkligen inte att man ska gå...
Effekt får du"på köpet" med låg impedans också så... men ett NAD THX steg borde klara av denna uppgiften att driva, Frågan är bara om denna lämnar tillräckligt med effekt trots allt... (vet ej vad dem lämnar nere vid ca 2ohm)
Annars har Behringer EP2500 inga problem med att driva en 2ohms last.
Själv hade jag föredragit att koppla om så jag fick 4ohm men det funkar med 2ohm också.
2ohm stereo men inte 2 ohm bryggat och har du otur så slår protekt lampan i redan vid 4 ohm bryggat.
Du har helt rätt!
Jag mindes fel. Behringern fixar att köra 2 ohm bryggat ett kortare tag elle rmed lägre effekt men ingen hög effekt en längre tid.
Däremot ställer jag mig tveksam till att det skulle vara problem att köra 4ohm bryggat.
chasw98 på avsforum testade den konfigurationen i tortyrtest och fick ut nästan 2k, http://i21.photobucket.com/albums/b297/ ... 061007.jpg
tro mig har haft några med en satans massa problem men en gemensam nämnare för alla är att dom har gått i protekt när dom har fått signal och alla har gått i bryggat läge
Låter skumt. Jag tror jag har sett 30-40 personer köra med Ep2500 i bryggat läge utan problem. Och dessutom rekommenderat andra att göra det. Och då talar vi nästan uteslutande om 4ohm´s drift.