Moderator: Redaktörer
ThePreTor1aN skrev: Att gömma apparaterna är ju en aktiv handling/tweak, men är det värt det?.
ThePreTor1aN skrev:
Vad är det denna tweak gör egentligen?.
Max_Headroom skrev:ThePreTor1aN skrev: Att gömma apparaterna är ju en aktiv handling/tweak, men är det värt det?.
Nä, det är mycket billigare och enklare att ha en påse eller hink på huvvet (så man inte ser nåt) istället.
phloam skrev:Min syn på saken är att gömmandet snarare innebär en omvandling; från dedikerad musikmaskin till vadå - ett ikeaskåp med fjärrkontroll?...
ThePreTor1aN skrev:Ger det en extra musikupplevelse när man inte ser apparaterna, samt att det blir stilrent å snyggt?. Att gömma apparaterna är ju en aktiv handling/tweak, men är det värt det?.
PekkaJohansson skrev:Anläggning och högtalare fyller heller ingen estetisk funktion i ett hem.
Deras enda uppgift i hemmet är just att återge illussionen av att finnas med när det musiceras.
shifts skrev:Det Pekka skriver låter självklart för mig nu kan jag tycka, men jag hade inte
alls tänkt på det förrän jag blev utsatt för lyssning i ett mörkt rum. Sen har
jag upplevt det hemma senare och det erbjuder en ny dimension till
lyssningen, helt klart.
phloam skrev:Vill bra påpeka att lyssning i ett mörkt rum inte alls är samma sak som att "gömma apparaterna" i ett synligt rum.
phloam skrev:Vill bra påpeka att lyssning i ett mörkt rum inte alls är samma sak som att "gömma apparaterna" i ett synligt rum.
I ett mörkt rum skapar ju man en illusion av att man trollar man bort hela rummet - inte bara apparaterna - vilket kan skapa en annorlunda musikupplevelse osv.
daCapo skrev:.... Jag tycker en välgjord apparat kan vara nog så estetiskt tilltalande som vilket prydnadsföremål som helst och det skäms jag inte för.
MattiasKarlsson skrev:Det man vill se är ju "inget". Därför man vill ha det mörkt.
phloam skrev:Jaha? Så därför behöver du inte gömma anläggningen, eftersom den inte syns i mörkret..?
phloam skrev:Frånsett nån lysdiod eller så, men de lär ju knappast fylla rummet med ljus. Plus att de kan bra som riktmärken så man hittar stereon när man ska byta skiva
MattiasKarlsson skrev:En lysdiod i ett mörkt rum stör ENORMT mycket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster