När jag sträcker på mig låter det bättre!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Soffbordet

När jag sträcker på mig låter det bättre!

Inläggav Soffbordet » 2009-06-12 21:12

Allå!

När jag sträcker på mig låter det bättre, och då snackar jag ljudbild (fult ord), perspektivet blir bredare OCH centreringen av tex sång blir bättre. Varför? Jag misstänker soffbordets stora hårda yta, annars så har jag en stor persisk matta (12m²) som INTE täcker 100%, men jäkligt mycket i alla fall.

Högtalarna är PIParna och stativen har rätt höjd. Till saken hör också att jag inte är längst i Sverige, men hur tjinkit (hur stavar man detta ord egentligen?) får det bli, måste huvudet vara på +/- 5cm? Kan man ändra höjden på stativen eller ska jag förvara alla min sängkläder på bordet?

över och ut (jag har smakat lite på rödvin)

Användarvisningsbild
rexq

Re: När jag sträcker på mig låter det bättre!

Inläggav rexq » 2009-06-12 22:52

Soffbordet skrev:tjinkit (hur stavar man detta ord egentligen?)

Kinkigt...

Du får väl sitta på en kudde.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2009-06-12 22:57

Min erfarenhet är att inte ljudbilden förändras speciellt även när jag reser mig upp till stående när det gäller piP. Det är väl en av styrkorna som dessa högtalare har mot de flesta andra, så vad din upplevelse beror på vete sjutton..

Kanske soffbordet då som du själv var inne på.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-06-12 23:59

Och det roliga, eller tråkiga, är att jag upplevde ljudet bättre när jag skaffade en lägre fåtölj :roll: och kom ner några centimeter.
Fast jag är å andra sidan ganska lång (189cm)
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-06-12 23:59

blacklabel skrev:Och det roliga, eller tråkiga, är att jag upplevde ljudet bättre när jag skaffade en lägre fåtölj :roll: och kom ner några centimeter.
Fast jag är å andra sidan ganska lång (189cm)

Jag har också piP kan tilläggas.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Användarvisningsbild
Soffbordet

Inläggav Soffbordet » 2009-06-13 00:06

Nefilim skrev:Min erfarenhet är att inte ljudbilden förändras speciellt även när jag reser mig upp till stående när det gäller piP. Det är väl en av styrkorna som dessa högtalare har mot de flesta andra, så vad din upplevelse beror på vete sjutton..

Mmm, tror att det kan vara så. Bordet är 105*105 vilket ju är kanska stort. Får väl prova med dubbla dukar eller något liknande och se om det blir någon skillnad.

Användarvisningsbild
Soffbordet

Re: När jag sträcker på mig låter det bättre!

Inläggav Soffbordet » 2009-06-13 00:13

rexq skrev:
Soffbordet skrev:tjinkit (hur stavar man detta ord egentligen?)

Kinkigt...

Du får väl sitta på en kudde.

Gud nu skäms jag (angånde stavningen), jag funderade verkligen intensivt i närma en kvart men halvflaskan vin i kombination med några belgare satte krokben för tänkeriet....

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2009-06-13 01:31

Soffbordet skrev:
Nefilim skrev:Min erfarenhet är att inte ljudbilden förändras speciellt även när jag reser mig upp till stående när det gäller piP. Det är väl en av styrkorna som dessa högtalare har mot de flesta andra, så vad din upplevelse beror på vete sjutton..

Mmm, tror att det kan vara så. Bordet är 105*105 vilket ju är kanska stort. Får väl prova med dubbla dukar eller något liknande och se om det blir någon skillnad.

Gör som jag, står det inte ett gäng tomhylsor av div burkar/flaskor på bordet så ligger det högar av CD.skivor Jag är 1.90 och spelar piP mest hela tiden.(full i vin är jag nu oxå) Hick.. :oops: Sorry!

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-06-13 08:53

jag tror det är en fördel att ställa bordet på högkant, på kanten kan man då sätta dubbelhäftande tejp så askkopp och spritflaskor står kvar
Bikinitider

Återgå till Wänner af Ino