marbrink skrev:Audiomanikern: Pratar du med dig själv eller??![]()
Det är väl bara då han känner sig säker på att få intelligenta svar!

Moderator: Redaktörer
Now it's time that you learned just what this marvelous invention is. The illustration says it all. That's the left-channel side of a set of of wiggly wooden sticks on pedestals. Put together with a screwdriver. No connections, no electronics, no wiring, they just sit there on the floor like a pair of coat racks, working on magic and faith!
I'll tell you how the hell Ben came up with this idea. He'd found out that there are audio fans out there who will automatically believe reviews written by incompetents, and that no matter how silly the claims are, he's safe from any of this clique daring to ask him to prove the claims. One day, he thought to himself, "I wonder. If they'll buy some stones, will they also buy some ugly sticks?" And he concluded that they probably would, and he was right.
The price? For these two wooden totem-poles, just $999.
roger skrev:Just Shakti är väl ett dåligt exempel eftersom den tydligen går att detektera:Johan_Lindroos skrev:Jag har faktiskt provat en sådan "sten". Jag fick t.o.m. repeterbara resultat. Emellertid var inte tillämpningen sådan som den "ska" vara, dvs uppepå en apparat och apparaten ska prestera bättre. Så det var lite annorlunda. Ganska tråkig pryl att testa eftersom den är så förutsägbar bara genom att studera dess tänkta användningsområde och med rudimentär kunskap om elektromagnetiska fält (högstadiefysik med Faradybur o.dyl.).
Conan skrev:Shaktis, Holographer och Bybees borde ju rimligtvis - om de fungerar som leverantören (och
prislappen) antyder - vara påtagligt mer återgivningspåverkande än produkter man kan finna
i ett vanligt (icke high-end-smittat) hem, som telefonkataloger, läskedrycksflaskor respektive...
ja va´ fan gör en Bybee egentligen..?
Johan_Lindroos skrev:roger skrev:Just Shakti är väl ett dåligt exempel eftersom den tydligen går att detektera:Johan_Lindroos skrev:Jag har faktiskt provat en sådan "sten". Jag fick t.o.m. repeterbara resultat. Emellertid var inte tillämpningen sådan som den "ska" vara, dvs uppepå en apparat och apparaten ska prestera bättre. Så det var lite annorlunda. Ganska tråkig pryl att testa eftersom den är så förutsägbar bara genom att studera dess tänkta användningsområde och med rudimentär kunskap om elektromagnetiska fält (högstadiefysik med Faradybur o.dyl.).
Det var en märklig slutsats av dig eftersom jag skrev att tillämpningen var en annan än den tänkta. Dessutom har jag inte skrivit alla detaljer kring det hela.
roger skrev:Johan_Lindroos skrev:roger skrev:Just Shakti är väl ett dåligt exempel eftersom den tydligen går att detektera:Johan_Lindroos skrev:Jag har faktiskt provat en sådan "sten". Jag fick t.o.m. repeterbara resultat. Emellertid var inte tillämpningen sådan som den "ska" vara, dvs uppepå en apparat och apparaten ska prestera bättre. Så det var lite annorlunda. Ganska tråkig pryl att testa eftersom den är så förutsägbar bara genom att studera dess tänkta användningsområde och med rudimentär kunskap om elektromagnetiska fält (högstadiefysik med Faradybur o.dyl.).
Det var en märklig slutsats av dig eftersom jag skrev att tillämpningen var en annan än den tänkta. Dessutom har jag inte skrivit alla detaljer kring det hela.
Jag tror jag hade i tankarna att om den går att detektera i blindtest så vore det väl möjligt att klara det i Randis blindtest också. Oavsett om den fungerar som tillverkaren säger eller ej.
Johan_Lindroos skrev: Jag tänker då mest på HFNRR:s "järnklump" som skulle läggas ovanpå trafon för att "suga åt sig" strålning från densamma eller hur det nu var tänkt att "fungera". Jag tror inte att det blev någpn direkt jättesuccé.
Johan_Lindroos skrev:Jag har aldrig skrivit att den lyssningsmässigt går att detektera i blindtest. Testerna gjordes med avseende på hur dess avskärmande verkan för elektomagnetiska fält fungerar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster