Moderator: Redaktörer
slammer87th skrev:Lirar f.n. med ett Onkyo M-588F men kommer snart att behöva komplettera med ytterligare ett slutsteg för att driva ett delat system i form av i16s med profundus Y2....
MattiasKarlsson skrev:Rotel 1080 lär räcka till i16s och kanske Onkyon som driver basarna.
Tengil skrev:MattiasKarlsson skrev:Rotel 1080 lär räcka till i16s och kanske Onkyon som driver basarna.
Det kan jag bekräfta, jag hade EA-73´s rotelsteg hemma hos mig för att kolla funktionen från en danmarksvistelse "ebay" och kan konfirmera att steget räcker väldigt långt även för mina i28.
Vh Christer
EA_73 skrev:Tengil skrev:MattiasKarlsson skrev:Rotel 1080 lär räcka till i16s och kanske Onkyon som driver basarna.
Det kan jag bekräfta, jag hade EA-73´s rotelsteg hemma hos mig för att kolla funktionen från en danmarksvistelse "ebay" och kan konfirmera att steget räcker väldigt långt även för mina i28.
Vh Christer
Det är ett rb-991 visserligen, men det ska väl i princip vara samma steg som 1080.
EA_73 skrev:Tengil skrev:MattiasKarlsson skrev:Rotel 1080 lär räcka till i16s och kanske Onkyon som driver basarna.
Vh Christer
Det är ett rb-991 visserligen, men det ska väl i princip vara samma steg som 1080.
mrGaskill skrev:Man skulle nog kunna spela väldigt starkt med en Denon 2105 för toppar och rb-1070 som bassteg utan att det blir plågsamt för öronen. Dessutom skulle det låta väldigt bra är jag ganska säker på.
EA_73 skrev:Ett alternativ kan vara att hitta ett beggat InterM R500 plus till basarna. Var inne på detta ganska länge innan jag hittade mitt mitt rotel 991. Skulle då kört detta till topparna och Nad 218 till basarna.
Såg dock nu att Svalander höjt priset till 4750. Har kostat 3450 ganska länge innan. Har tidgare gått att hitta beggat för runt 2,5K.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster