Moderator: Redaktörer
eklofolke skrev:tack!!!
oki fan det är så sjukt många bud om vad det kan vara har googlat som en galning jag köpte den begagnad i förrgår nämligen...jaha kondensatorn jag antar att jag måste lämna in den eller leva med det då tack för hjälåen
slockna skrev:att den tappar en kanal tror jag beror på oxid i något av alla reglagen. på min ca-1000 är det audio-muting och tone knapparna som spökar mest, men även inputväljaren. man kan pilla lätt på dem så kommer kanalen/erna tillbaka.
lösningen heter tydligen de-ox it , men jag har inte provat än.
2-ch skrev:slockna skrev:att den tappar en kanal tror jag beror på oxid i något av alla reglagen. på min ca-1000 är det audio-muting och tone knapparna som spökar mest, men även inputväljaren. man kan pilla lätt på dem så kommer kanalen/erna tillbaka.
Nja... om ljudet kommer tillbaka enbart för att man justerar volymen så tror jag inte på andra knappar, men visst allt är möjligt.
De-ox it spray är bra, men hjälper mest mot skrapande potar enligt min mening.
slockna skrev:2-ch skrev:slockna skrev:att den tappar en kanal tror jag beror på oxid i något av alla reglagen. på min ca-1000 är det audio-muting och tone knapparna som spökar mest, men även inputväljaren. man kan pilla lätt på dem så kommer kanalen/erna tillbaka.
Nja... om ljudet kommer tillbaka enbart för att man justerar volymen så tror jag inte på andra knappar, men visst allt är möjligt.
De-ox it spray är bra, men hjälper mest mot skrapande potar enligt min mening.
i just detta fall kan du ha rätt.
Jag kör* min Yamma som "slutsteg", men eftersom min förförstärkare verkar leverera mer kräm än vad slutstegen är vana att få från ca-1000:s så blir det inte bra om jag kopplar in mig på Main in. istället går jag in via aux.
när en kanal börjar falla bort, höjer jag volymen på den andra förförstärkaren lite snabbt, och jag antar att detta skapar kontakt, för då kommer ljudet tillbaka igen. mina potar skrapar inte heller, men om man pillar på brytarna kan ena eller bägge kanalerna försvinna eller muteas -20 dB och det kan va svårt att få det bra igen.
*ja just nu har jag bara en 5.1 receiver för lyssnande, och använder yamman som Riaa.
2-ch skrev:Kom på en annan sak, om du har en förförstärkare liggandes så kan du ju testa att anvädna din CA-1010 som slutsteg bara. Den är ju delbar.
Då får du ju reda på om det är i för eller slutsteget som ditt problem ligger.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster