Någon med ett par pip till salu?

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
bosco

Inläggav bosco » 2004-11-29 01:38

Moraltant på

Eftersom Ingvar inte har någon vinst på såna prylar känns det lite tveksamt att andra ska tjäna pengar på det.

Moraltant av

Men ok, vill folk betala för det så.

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2004-11-29 09:10

Eftersom Ingvar inte har någon vinst på såna prylar känns det lite tveksamt att andra ska tjäna pengar på det.

....Eller hur :roll:

// Jonas

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-11-29 09:15

Asumption is the mother of all fuckups vet du väl Sanoj! Annars så har du missat bra film :lol:
Common sense is not that common.

matson

Inläggav matson » 2004-11-29 10:09

Sanoj skrev:

// Jonas

Vinst på transport/frakthantering åsyftas, men det är svårt att förstå om man inte läser......

För övrigt en vidrig annons.

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2004-11-29 17:47

matson skrev:
Sanoj skrev:

// Jonas

Vinst på transport/frakthantering åsyftas, men det är svårt att förstå om man inte läser......

För övrigt en vidrig annons.

?

Användarvisningsbild
MercuryOSX

Inläggav MercuryOSX » 2004-11-29 17:53

Vad är det för fel på att sälja vidare? Särskilt som Ingvar ogärna skickar högtalare (vill inte stå till svars för ev skador bl a), så kan det vara lättare/billigare för nån i Tjottahejti att betala någon för att åka och hämta och fixa med frakt istället för att själv hämta grejerna hos Ingvar.

Montering kan ju också vara en sån sak man kanske vill betala nån annan för att göra om det är billigare och/eller snabbare än att Ingvar gör det.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-11-29 18:35

Tror att Ingvar gärna tar personerna på pulsen och kollar att de förstår vad de köper egentligen. Det går ju inte att göra om de inte kommer själva.

*skall jag säga - men jag hade provlyssnat piP på annat håll innan*
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-11-29 19:42

Oj, mitt skämt vart en het gröt.... jag tänker inte ta bort eller redigera något. Men som student (borde iaf vissa häromkring veta??) att man inte har tid med dylika extraarbeten!

Jag har som exempel använt min helg i skolan fram till 22:30 lördag och 00:00 söndag ungefär, med hemresetid (vilket är en halvtimme ungefär). Så hur skulle jag kunna anordna en dylik affär?

Nåja, ta mig inte på orden. Trodde ni skulle ana lite skämtsamhet i anonsen.

Mvh Jocke

PS
Om jag trampat på någons tår så ber jag hemskt mycket om ursäkt, om detta inte räcker skicka ett PM
DS
admin

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Het potatis

Inläggav kosmoskatten » 2004-11-29 22:13

Njae, det är ju allom känt att Öhman inte vill bli (mer) indragen i den farsartade spekulationen kring hans produkter. Att han sedan har sin policy att inte skicka och allra helst först dema sina produkter innan försäljning är väl inget att spotta och spea om. Förstår den synvinkeln. För det första köper ju då kunden inte olyssnat (inga säckade grisar här inte) och så slipper han allt trassel med skick och frakt och returer.
Han sköter dock returer med befintliga kunder ypperligt (vet av egen erfarenhet).

Bor man långt bort är det ju trist men det finns ju massa handlare som gärna tar den kakan och skickar sina ypperliga produkter vart som helst så har man varken tålamodet att boka in en demo hos Öhmannen eller
bara köper på "hypen" så är man fel ute tycker jag. Det är väl dumt att tänka "alla" gillar ju hanses grejjer så då måste de ju va bästa dealen liksom och beställa på chans. Att försöka boka demo hos någon som har piPear är väl en grymt bra idé, då får man ju lyssna i hemmiljö (med allt vad det innebär :? ) och kanske ta med egen stärkare/cd etc.

Jag tycker bara att man får acceptera Öhmans sätt att hantera sin egen business, han är ingen 24hr online dial-to-order med annonser ute.

Det där med att få någon (kanske nån man känner) att handla åt en och ev bygga ihop dem är inget jag lägger någon värdering i annat än att jag tycker det är dumt att köpa osett/olyssnat. Vill man "fula" sig så kan man ju. Jag har själv mot rimlig (billig) ersättning snickrat ihop piP åt en bekant. (OBS att han varit och lyssnat innan och följde med ut vid köpet dessutom OBS). Har dessutom själv två par.

(DUBBEL-OBS att jag inte har tid eller lust att montera ihop piP och skicka till någon)

Bill50X föreslog en egen avdelning för piP / INO / IÖ relaterade topics och ärligt talat tycker jag det är en bra idé. En del verkar ju tycka att dessa ämnen "förorenar" andra topics så då kan ju vi som faktiskt gillar grejerna vältra oss i det utan att störa friden :wink: .

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Het potatis

Inläggav Bill50x » 2004-11-29 23:20

kosmoskatten skrev:Bill50X föreslog en egen avdelning för piP / INO / IÖ relaterade topics och ärligt talat tycker jag det är en bra idé. En del verkar ju tycka att dessa ämnen "förorenar" andra topics så då kan ju vi som faktiskt gillar grejerna vältra oss i det utan att störa friden :wink: .

Hehe, förorenar är väl kanske ett väl starkt ord i sammanhanget :-)
Jag själv läser med behållning kommentarerna om PiP/208 osv, men tycker det är lite märkligt att de dyker upp "överallt".

/ B

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2004-11-30 02:31

Bill50x skrev:
kosmoskatten skrev:Bill50X föreslog en egen avdelning för piP / INO / IÖ relaterade topics och ärligt talat tycker jag det är en bra idé. En del verkar ju tycka att dessa ämnen "förorenar" andra topics så då kan ju vi som faktiskt gillar grejerna vältra oss i det utan att störa friden :wink: .

Hehe, förorenar är väl kanske ett väl starkt ord i sammanhanget :-)
Jag själv läser med behållning kommentarerna om PiP/208 osv, men tycker det är lite märkligt att de dyker upp "överallt".

/ B

Det kommer sig väl helt enkelt av att det "råkat" samlas en del med ungefär samma syn på återgivning på detta fora då andra fora inte kunde ge det dom ville ha?

Jag kastar ingastenar, jag är mindre eller mer aktiv på de trådar jag gillar.

Mvk Jocke
admin

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-11-30 10:02

Bill50x skrev:Jag själv läser med behållning kommentarerna om PiP/208 osv, men tycker det är lite märkligt att de dyker upp "överallt".

Hade det inte varit mer underligt om alla här hade bytt smak mellan varje tråd de läser/svara på? Vore ganska schizo... :lol:

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-11-30 10:05

Vill bara meddela att en vänlig själ har hörsammat min önskan, tidigare i denna tråd, och att jag således skall få en personlig pIP/pi60-demo. Detta blir riktigt spännande och förmodligen en helt ny tråd... :wink:

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2004-11-30 11:50

Hotspur skrev:Vill bara meddela att en vänlig själ har hörsammat min önskan, tidigare i denna tråd, och att jag således skall få en personlig pIP/pi60-demo. Detta blir riktigt spännande och förmodligen en helt ny tråd... :wink:

Spännande!! :D
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
gromit

Inläggav gromit » 2004-11-30 13:14

Hotspur skrev:Vill bara meddela att en vänlig själ har hörsammat min önskan, tidigare i denna tråd, och att jag således skall få en personlig pIP/pi60-demo. Detta blir riktigt spännande och förmodligen en helt ny tråd... :wink:

Kul!

Extra roligt skulle det förstås vara om du fick testa piP hemma hos dig själv.

/Gr.

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2004-11-30 13:34

Tack, ostgothar! Vi får väl se om det blir tal om hemlån oxå... :wink:

Användarvisningsbild
americantabloid

Inläggav americantabloid » 2004-12-01 14:57

Vi väntar med spänning.. :wink:

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2004-12-01 15:02

...på ett reportage i samma superb(r)a klass som koncertreportagen. :D

Användarvisningsbild
matte

Inläggav matte » 2004-12-21 04:32

kan nån bara förklara vad piP står för?
Jag e ny här... :oops:
And if the band you`re in,
start playing different tunes.
I see you on the Dark side of the moon!

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2004-12-21 06:46

Ino Audios "pi" står för "phonic illusions". P:et är ett undantag från namngivningssystemet (de skulle ha hetat pi10 egentligen, av lådvolymen) och hedrar det faktum att de kallades för "plutthögtalaren" under utvecklingen. :D Uttalas "pi-pee"
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2004-12-21 20:47

Sanoj skrev:

- Kan du aldrig skriva saker rakt ut! Vad du har hållit på med hitintills på faktiskt.se är vad A* kallar...
... fegt beteende! Såå - Nåå... 8)?

Mvh A*

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

pi10

Inläggav Pinnick » 2004-12-22 21:58

lite WOB, men mina heter pi10. Jag köpte versionen innan piP 1997 :-) De låter jättebra.

Nu går jag och väntar på mina pi60 lådor.. :)

hejs,
/DP

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-12-22 22:07

Oj, det är ju lite smygunikt :)

Hur mycket har ändrats på modellen sen den kom? pi60 har ju fått vissa mindre ändringar, har piP också fått det?

Kul med pi60! :)

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2004-12-22 22:29

om man jämför det som står 50 cm framför mig med bilder här på forumet så ser det ut att vara annan diskant, annat baselement,
basreflexportsrör i papp ;) Säkerligen andra filterkomponenter, säkerligen också annan dämpning samt att piP väl har en "platta" inuti? :)

tja.. allt skiljer? ;)

Det är nog bara lådan som är lika. Säkerligen är piP bättre på de flesta punkter :(

men räddningen är nära som sagt ;)

/DP

Användarvisningsbild
Karvid

Pip / Pi10

Inläggav Karvid » 2004-12-28 00:34

Ursäkta en nykomlings "dumma" frågor.
Men, jag blev smått imponerad av de superlativ som tillskrivs dessa högtalare och även Pi60. 8O

Vem / var kan man hitta säljaren av byggsatserna?
Finns det en websida?
priset för en byggsats inkl element och filter?
Är det kvalitetskomponenter?

Man måste ju börja någonstans! :oops:

Användarvisningsbild
dawen
Inoit

Inläggav dawen » 2004-12-28 00:56

De dumma frågorna är de som aldrig ställs :)

Säljaren heter Ingvar Öhman och återfinns i norra delen av Sthlm. Det finns vad jag vet ännu ingen websida, även om jag tror att en sådan är på gång.

PM:ar du mig din mailadress så kan jag skicka en prislista, som iofs är några månader gammal men som borde ge ett bra riktvärde. Annars har säkert någon på forumet en nyare variant och kan tänkas sig att skicka.

Kvalitetskomponenter? Utan tvekan!

Användarvisningsbild
molle

Inläggav molle » 2005-01-02 17:11

Här finns faktiskt.se ett par PiP begagnat!

skynda fynda

PiP begagnat!

Användarvisningsbild
Tank
Redaktör

Inläggav Tank » 2005-01-03 02:33

Fanns. :wink:
Signatur under konstruktion - vänligen avvakta skarpt läge...

Användarvisningsbild
zvenzzon

Inläggav zvenzzon » 2005-01-04 16:25

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2005-01-04 18:21

För inte så länge sedan sas det att pip aldrig fanns på beg. marknaden. Nu har det varit 2st par på kort tid till salu.
--------------------------------------------------

FöregåendeNästa

Återgå till Köpråd