Jag kör EAC+LAME. Går det verkligen inte att ställa in högre VBR än 192 eller gör jag något fel?
Hur pass hög bitrate krävs för att uppnå bra resultat? Jag ska mest ha mp3orna i min iPod till ett par Porta Pro.
Tacksam för tips
Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Hej!
Jag kör EAC+LAME. Går det verkligen inte att ställa in högre VBR än 192 eller gör jag något fel?
Hur pass hög bitrate krävs för att uppnå bra resultat? Jag ska mest ha mp3orna i min iPod till ett par Porta Pro.
Tacksam för tips
dawen skrev:Fast, VBR, gör inte det ganska mycket?
Eller ska man köra i 256/320 utan VBR helt enkelt?
Det stora projektet på lovet blir iaf att föra in drygt 200 plattor på datorn och sen på iPoden...
dawen skrev:Fast, jag kör VBR med max bitrate 320 kb/s. Snittstorleken är dock 192 (och jag skulle gärna vilja ställa upp den till 256, fast det går tyvärr inte).
Så fast 320 kanske är lämpligare? Utrymmet är ju trots allt inte det allra viktigaste, jag har ju 40G att tillgå.
Och om man lyckas få till 320 med VBR så har man ju något att göra på påsklovet
dawen skrev:Ja alltså, med LAME så borde ju mp3:orna bli helt okej, med tanke på hur gott anseende den encodern har. 192 eller 320 kanske inte spelar så stor roll med tanke på att det är VBR, eller är det fortfarande en snittsupplösning?
Trist att inte LAME pallar VBR 320 utan bara VBR med max 320...
Nåja, morgondagen får utvisa hur jag gör! Lutar åt att köra fast 320, med tanke på att platsbrist inte borde vara något jätteproblem. Samtidigt, hör jag skillnad? Orkar jag provlyssna om jag verkligen gör det?
Tack för råden iaf!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster