I princip färdig med EPS-W... Saknas ögla för upphängning på vägg och små filttassar på baksidan. Är för kallt för att fräsa ut för det förstnämnda och det sistnämnda saknas i förrådet av diy-detaljer...
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Fick ett kort idag och började tjuvmontera de väsentligaste delarna
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc. CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB. CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.
Det är en helt vanlig förstärkare som baserar sig på effktopampar. Inte de vanliga gainklon LM3886/3875 utan OPA541 som verkar något bättre. Kommer förhoppningsvis kunna ta ut ca 70W med den matningsspänning jag väljer (då får man dock inte köra med högtalare på under 6 ohm om man inte vill att strömskyddet ska gå in vid maximalt spänningssving ).
Allt väsentligt finns på kortet. Behövs bara kontakter, låda, kylfläns och trafo. Måttet är 80x100mm. Stereo.
Vad sägs om OPA7293? Jag tänkte bygga ett steg med 3 st //-kopplade. Borde klämma ur sig 200W. Jag tänkte sätta igång med det projektet när jag är klar med layouten på XTF.
EDIT: TDA7293 ska det förståss vara!
Senast redigerad av Max_Headroom 2004-12-21 17:50, redigerad totalt 1 gång.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!
Det är ett eget kort. Kan bestyckas så att man kan köra inverterat eller ickeinverterat. Parallellkopplat, bryggkopplat eller stereo.
Tills jag nyktrar till från resan till Köpendanmark så säger jag bara fet-ingångar...
du postar kl 15:40 och nu 21:00 och har hunnit med en köpendanmark resa ? T o r Åhus? I m impressed, själv han man inte mer än hem från jobbet och slänga in tvätten !
Nej inte Kpnhm än... imorgon...efter jag har nyktrat till
...fast om man åker dit så kanske det dröjer lite längre...
Mekade klart en piP byggsats i natt, efter att ha åkt Karlstad-Stockholm t o r igår förmiddag (63 mil på 6 timmar inklusive 2 stopp och 2 tankningar) Nu är jag alldeles för trött för att vara på jobbet....
Kom så långt att det enda som saknas nu är att riva isär högtalarna igen För att fanéra eller lacka dem då förståss.
Fast de får nog stå och spela lite musik i några dagar först,
de låter ju så ljuvligt
Ofärdiga får de nog inte stå speciellt länge i vårat vardagsrum...
Frugan ställer ju lite krav
Frågan är ju bara om det är enkelt att fanéra piP då lådornas
kanter är lite avslipade för att inte vara vassa...
Någon som har tips?
Kanske blir så fult vid kanterna så att det är bättre att lacka på en
gång?
Belker skrev:Dom där jazzholkarna känns bekanta på nåt vis...
He he he... Jazzholkar!
Då börjar det bli lite klart med fanéringen av mina piP.
Valet föll på Teak-fanér.
Här ser man oxo vad man kan ha Dynamic Precision steg till (i brist på bra tvingar, eller rättare sagt brist på ork att åka 7 mil
enkel resa för att hämta tvingar...)