Detta är en tråd för att dela med sig av bra musik man hittat på Spotify. I detta finns alltså två krav:1. Det skall vara bra musik 2. Det skall finns på Spotify.
Om man inte kan leva med det två reglerna då är man på fel ställe. Det är alltså INTE okej länka till (bara) tex youtube eller någon annan video- eller neddladdningstjänt. Det finns det andra trådar för.
Det är också bra om man berättar lite om musiken och varför den är intressant. Posta gärna en bild, det blir roligare att läsa inläggen då. Snälla spamma inte tråden med länkar till ramdom shit ni hittar utan posta när ni tror att ni hittat något några andra kan vara intresserade av.
När man läser tråden - och det tycker jag att ni skall göra innan ni postar - får man intrycket att det är en tråd för tjejer, singer-songwriter och americana. Så var det inte tänkt utan all BRA musik är välkommen.
Under tråden livstid har det uppstått spellistor med musiken i tråden... de är just nu:
Den stora "En dela med sig av spotify fynd"- listan i Spotify.
The new "Extreme Spotify Galore - Extended version!" dynamic playlist! Som alla kan lägga till i. Have a fieldday!

Diskussioner om musik och musiktipsen? Ja, det har tråden plats för men försök att inte dra i väg i OT. Eller att ändra inriktningen på tråden. Om man inte gillar Spotify eller vill prata om tekniken/ få datorsupport då är detta också fel tråd.
-----------------------------------------------------------------------
Den ursprungliga första posten
Borde vi inte ha en tråd där vi delar med oss av bra musik som vi hittat på spotify?
Jag börjar:
http://open.spotify.com/album/2nXJkqkS1tIKIyhBcFMmwz
Ett fantastiskt tips jag fick från en av mina lillebröder. The XX med albumet XX. J'rå de heter faktiskt så. Har snurrat mycket på slutet. Just nu i mina AKG601 faktiskt. Åhhh så bra.
Så här skriver last.fm
- "The xx are a London quartet, featuring the dual lead vocals of Romy Madley Croft and Oliver Sim (who also play lead guitar and bass guitar respectively), Baria Qureshi (keyboards and guitar) and Jamie Smith (beats, MPC sampler).
Bonding over a shared love of dark, emotive 80s guitar sounds and the high-end sheen of American R&B, The xx’s unique sound befits a band whose wide range of influences combine via beautiful, hushed vocal duets and a brilliantly inventive use of samples and low-end frequencies to produce stark, sweet melancholic pop."

Love... jag är lite kär i fröken Baria. Underbar röst.