Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
nadifierad skrev:MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
Jaså det var det de var till!
Påminde lite om traditionell golvvärme, om man bortser från det tilltagna cc måttet, mellan slangarna............![]()
OlA-68 skrev:nadifierad skrev:MagnusÖstberg skrev:Än mer intressant är väl att han gjutit in vattenfyllda rör som skall absorbera mikrofoniska vibrationer i betongen och omvandla det till värme!!
Jaså det var det de var till!
Påminde lite om traditionell golvvärme, om man bortser från det tilltagna cc måttet, mellan slangarna............![]()
jag tror det duger till mig
jag är inte så frösen av mig
OlA-68 skrev:kan påtala för eventuella belackare att enl.gängse expertis på golvvärmeområdet så sprids värmen fr. röret 45 grader uppåt och mao om du som i mitt fall har 15 cm sula så är det inga problem med cc 300 mm och faktiskt ända upp till 400 mm innan det blir märkbar skillnad...
däremot kan det bli ett något långsamare system.
MagnusÖstberg skrev:Jag vet när det är premiärparty![]()
![]()
KarlXII skrev:Precis! Var i helvete är bilderna?!?![]()
![]()
KarlXII skrev:Precis! Var i helvete är bilderna?!?![]()
![]()
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 45 gäster