Vad gör min klämbox?

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
lazpete

Inläggav lazpete » 2009-10-03 07:25

LEXrasta skrev:Jag ser att det är många som alltid håller på att flippa på sina Squeezeboxar.
Jag har oftast problem med min med. Ibland så vill den inte starta och ibland så hittar den inte nätet och nästan varje gång jag startar den så måste jag göra om alla inställningarna för att kunna få kontakt med musiken jag har i min Imac.. Min kompis köpte en Squeezebox för 3 månader sedan och han har ännu inte lycktas att få den att fungera så han har gett upp och packat ner den i sin låda och lagt den på vinden för att slippa se fanskapet..

Squeezeboxen är grym när den väl fungerar och då väger den upp mot allt fanskap den normalt ställer till med...

/Danne

Be honom pma mig, jag köper den för en billig peng, så slipper han se den.
"Even a stopped clock is right twice a day."

Användarvisningsbild
lazpete

Inläggav lazpete » 2009-10-03 07:27

Bill50x skrev:Senaste ver (7.4) verkar buggig. Den stoppar genomsökningen av mapparna med jämna mellanrum. Och den verkar dessutom inte ta mapparna i bokstavsordning så man vet inte hur långt det är gånget. Trist.

Det blir återgång till 7.1, så är det bara.

EDIT: tog en genväg och körde systemåterställning (gjorde en återställningspunkt innan jag installerade 7.4), men si, det funkade inte. Installerade om 7.1 och märkligt nog fanns alla inställningar kvar! Någon ini-fil någonstans gissar jag, som då inte 7.4 hittade...

Datorn söker dock upp filerna på nytt men jag kan spela vad jag vill under tiden (det som inte är listat görs så manuellt när jag söker upp en önskad fil). Stabilt och bra.

De fördelar som fanns i 7.4 vill jag på sikt ha, hoppas det kommer någon buggfix snart. Ska ta ett varv med Logitech när deras support fungerar igen.

/ B

7.4 installera default i en annan mapp, om jag inte minns fel.
har inte haft några probs alls med 7,4
"Even a stopped clock is right twice a day."

Föregående

Återgå till Teknikforum