Moderator: Redaktörer
landa skrev:Försökte göra en uppskattning vad de kommer att kosta. Utgår ifrån ett par. Eftersom det är vad de flesta beställt.
OBS enbart mina uppskattningar:
Element 2,500
Låda 1,500
Delningsfilter 1,500
Dämpmaterial, Basreflexrör, Terminaler 500
Frakt 500
Summa: 6.500
Kan det vara rimligt?
screen skrev:Har det inte infunnit sig ett litet fel i listan?
Det står 4st basportar á 40:-/st och sedan summerat till 80:-? Måste väl bli = 160:-?
Ragnwald skrev:
Hm.. vi ser att spolen 0,6mH, ska ha ri=0,5ohm.
HiFi-kits 5132, har ri=0,57ohm med 0,8mm tråd, 40:-/st.
HiFi-kits 5181, har ri=0,21ohm med 1,4mm tråd, 111:-/st.
Vilken ska det vara?
Ragnwald skrev:Då kan det vara läge att ändra partnummer i bomen.
Schull skrev:McFlippaFlaster skrev:är det bara min F5 knapp som börjar visa tecken på utmattning?
Nä
Stranne skrev:Schull skrev:McFlippaFlaster skrev:är det bara min F5 knapp som börjar visa tecken på utmattning?
Nä
Nä +1. Fan vet vad man väntar på för smaskig info så här dags. Men ändå.
rikkitikkitavi skrev:jag undrar om servern klarar av 100 trådar på tema "mitt pK bygge"...
R1T skrev:Hej Peter
Det vore bra om du kan lägga upp din lista på beställningar, så man kan kolla så allt är ok.
Mvh Åke
MHo skrev:Vill härmed anmäla att jag vill ha följande för de 3 par jag har på listan
- Monterad låda
- Lackad i svart med 30-glans
- Rör och filterkomponenter
/MHo
MHo skrev:MHo skrev:Vill härmed anmäla att jag vill ha följande för de 3 par jag har på listan
- Monterad låda
/MHo
Hej Peter,
Om du läser ovanstående citat av tidigare inlägg, kan du ta bort den gula färgen på min rad då?
Alltså LM + L, Svart 30-glans + filter, terminal, rör, all inclusive
Mvh MHo
petersteindl skrev:R1T skrev:Hej Peter
Det vore bra om du kan lägga upp din lista på beställningar, så man kan kolla så allt är ok.
Mvh Åke
Jag har gjort i ordning en ny lista. Den ser lite annorlunda ut.
De som finns i de orangea fälten är på väntelistan.
De som finns i de rödmarkerade fälten har inte bestämt något angående lådornas beskaffenhet eller ytbehandling ännu.
Alla gulmarkerade fält är de fält som jag ser som osäkra angående färgval och annat än så länge.
T.ex. Jesse 67 har kvar att besluta om +60gl. Adhoc har beställt 6 st SL varav 4 st är PLP. Men vad är de andra 2?
Alla som önskat lackering men ännu inte fyllt i vilken färg som önskas har jag automatiskt nu satt på Svart färg. Vill ni ha annan färg än Svart så måste ni nu specificera annan färg. Det är 2-ch, 80-talet, Sanny_X, landa, Prometevs, niklas, ollebula, RogerGustavsson, svenhuldt, Mho, Maarten, Rundberg sats 2 och Ceder.
Lemmts, jag tror att jag fyllt i rätt på dig, men för säkerhets skull har jag gulmarkerat dig också.
Om ni ser något fel, eller vill ändra, så skriv.
Nästa gång kommer filen se lite annorlunda ut, skulle jag tro. Då hoppas jag kunna ha med lite alternativ angående komponentsatserna.
Vi jobbar på att samtliga diskantfronter skall vattenskäras. Vi får se om vi hittar en relevant lösning som är prisbehaglig. Om det är någon som inte vill ha sina diskantfronter vattenskurna, så måste ni säga det nu.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Alla som önskat lackering men ännu inte fyllt i vilken färg som önskas har jag automatiskt nu satt på Svart färg. Vill ni ha annan färg än Svart så måste ni nu specificera annan färg. Det är 2-ch, 80-talet, Sanny_X, landa, Prometevs, niklas, ollebula, RogerGustavsson, svenhuldt, Mho, Maarten, Rundberg sats 2 och Ceder.
petersteindl skrev:MHo skrev:MHo skrev:Vill härmed anmäla att jag vill ha följande för de 3 par jag har på listan
- Monterad låda
/MHo
Hej Peter,
Om du läser ovanstående citat av tidigare inlägg, kan du ta bort den gula färgen på min rad då?
Alltså LM + L, Svart 30-glans + filter, terminal, rör, all inclusive
Mvh MHo
Very good, gummisnoddDone.
MvH
Peter
petersteindl skrev:Filter: 716kr/par för superdelyxkomponenter. Jag tycker att det borde kunna hamna lägre i pris vid införskaffning av många filter alt filterkomponenter på en gång.
MvH
Peter
Ton skrev:Jag vill lägga till LM+L i vit 30-glans till min beställning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster