Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Bäst att fixa referenspopcorn
screen skrev:Rent spontant känns det som om jag snart är på en ordinarie plats i kölistan med alla avhopp samt alla dom som avsagt sig ett par till förmån för oss på väntelistan?
Kan du inte redovisa läget snart igen Peter?
celef skrev:du kan ta mitt par, jag avsäger mig härmed intresse för en elementsats, tack för mig
screen skrev:8O
Skarugååläggareredan?
Tack för listinfon Peter & god natt då...får väl vi andra nattsuddare fortsätta då...ja, ja...gamla mäniskor si.
petersteindl skrev:screen skrev:8O
Skarugååläggareredan?
Tack för listinfon Peter & god natt då...får väl vi andra nattsuddare fortsätta då...ja, ja...gamla mäniskor si.
Screen, jag är trött. Återkommer imorgon utvilad hoppas jag, men jag ligger mycket efter i mitt arbete![]()
MvH
Peter
dimitri skrev:Densen skrev:Du har problem Richard då du inte inser att ditt sätt att angripa denna konstruktion på inte uppskattas av övriga medlemmar. Det du kallar vassa frågor är inget annat än insinuationer om att denna konstruktion är underlägsen pIP. Varför du har drivit denna kampanj och inte svarat på motfrågor om vad du vill åstadkomma med detta har du undvikit att svara på och låtit påskina ett tekniskt intresse, när det är så uppenbart vad du vill försöka uppnå. Så tack om du nu äntligen lämnar tråden, igen.
Jag tycker att du skall fundera på varför du har hamnat i detta läge och försöka lära dig något om uppbyggligt umgänge.
Instämmer helt och fullt med vad LasseA här ovan skrev, kunde inte själv uttryckt det lika bra.
Personligt påhopp, jupp, och det står jag för.
Jag har inte upplevt Richards frågor som provocerande. Jag har också beställt en kit och ser fram emot en kompetent transducer (ett par egentligen).
Alla Richards frågor var riktade till Anders och Peter. Mest Anders såsom varande konstruktören. De har svarat på alla frågor utan alltför tydlig otålighet. Ja, viss grad av puttighet kunde förnimmas.
Peter och Anders har ju verkligen svarat föredömligt.Saken är den att en högtalare som har avseglat under pKflagg måste stå ut med att skärskådas i varje detalj, just med objektet som avses i namnvalet som jämförelse. Det kanske tom är konstigt att det bara är Richard som har kommit med sådana funderingar. Möjligen är det så att alla svar som kunnat ges redan har givits. Då återstår det i så fall real life konfrontation. Och konfrontation måste väl vara oundviklig med hänsyn till namnvalet.
Det är verkligen märkligt att inga andra röster velat skärskåda i detalj den nya konstruktionen, pK. Döper man en högtalare till "pipkiller" så är ju de kanske mer obekväma frågorna oundvikliga. Kan detta leda till bättre konstruktioner både från Nagref och IÖ så är det ju bara bra.
Men mobben blir irriterad så länge hallelujakörerna inte ljuder över nejderna.Sedan kan jag tycka att det är lite kul att de upprörda rösterna inte har kommit från Anders eller Peter utan från andra. Varför "kul" då? Jo, det kanske kan hjälpa till att nyansera synen på företeelser som har benämnts med "svans", "sekt", "hangarounds" oa när det gällde en annan forummedlem.
Richard skrev:Denna "svans" eller, man kanske skulle kalla dessa för "hangarounds" är ju så vitt jag förstår kompisar till både Peter och Naqref. Kompisar drar sig för att kritisera varandras projekt. Därför har inga kritiska röster hörts från MagnusÖstberg, Karl XII, Densen, Rundberg, Nolimitsoya, celef, niklas, mfl.
och detta trots att endast en i kompisgänget hört högtalaren på riktigt, nämligen Karl XII, + Peter och Naqref.
Bob Dylan skrev:Don't criticize what you can't understand.
petersteindl skrev:screen skrev:Rent spontant känns det som om jag snart är på en ordinarie plats i kölistan med alla avhopp samt alla dom som avsagt sig ett par till förmån för oss på väntelistan?
Kan du inte redovisa läget snart igen Peter?
Screen, du är ordinarie på listan och det är du utan att Celefs hoppar av![]()
MvH
Peter
Ojojoj vad du tar i Richard, varva ner dig ett par hekto!Richard skrev:Denna "svans" eller, man kanske skulle kalla dessa för "hangarounds" är ju så vitt jag förstår kompisar till både Peter och Naqref. Kompisar drar sig för att kritisera varandras projekt. Därför har inga kritiska röster hörts från MagnusÖstberg, Karl XII, Densen, Rundberg, Nolimitsoya, celef, niklas, mfl.
och detta trots att endast en i kompisgänget hört högtalaren på riktigt, nämligen Karl XII, + Peter och Naqref.
Naqref skrev:Mr_Ekan skrev:Naq, 'takreflexens' utstrålningsvinkel beror väl av takhöjd, lyssningsavstånd samt högtalarens avstånd till taket. Eller tänker jag fel?
Nej, du tänker rätt. Lyssnarens öron i förhållande till taket är oxå relevant. Man kan alltså få en massa olika vinklar mot taket beroende på allmänna förhållanden. Då kan man intala sig att eftersom det alltid varierar så kan man lika gärna strunta i takreflexen. Eller så kan man analysera det statistiskt och då landar man ungefär på 45 grader uppt och det är det IÖ har angett att han brukar använda. Jag har på forumet frågat vad ni önskar och väljer i form av lyssningsavstånd. Öronhöjd kan man mäta sig till. Takhöjd är i princip standard. Högtalarhöjden har man rimlig kontroll på som konstruktör. Då landar man i detta fall även här på ca 45 grader uppåt.
mrGaskill skrev:Djupare bas och lite mindre "torrt" ljud än piP eller nåt?
mrGaskill skrev:Det där är en subjektiv fråga.Jag har haft pi60 sen -04 och pi10 sen 97 och tycker det låter torrt ibland.
Adhoc skrev:Peter S, om du inte redan har fått info från Naqref redan, är mitt önskemål:
3 satser (6 st), samtliga inklusive filter och samtliga med slutna lådor som platt paket.
Richard skrev:Denna "svans" eller, man kanske skulle kalla dessa för "hangarounds" är ju så vitt jag förstår kompisar till både Peter och Naqref. Kompisar drar sig för att kritisera varandras projekt. Därför har inga kritiska röster hörts från MagnusÖstberg, Karl XII, Densen, Rundberg, Nolimitsoya, celef, niklas, mfl.
Fostex skrev:Jag får nog, pga rådande ekonomisk situation, backa ur detta.
Tack ändå, Peter Steindl och Naqref för ett hittills mycket väl genomfört projekt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster