Moderator: Redaktörer
visst, absolut. Utan tvekan. Det är därför det inte är jag som gör varken schema eller caddning - för vilket som skulle bli pannkakasubjektivisten skrev:Sen beror det väl på vilken som delar bäst utan problem.
MagnusÖstberg skrev:visst, absolut. Utan tvekan. Det är därför det inte är jag som gör varken schema eller caddning - för vilket som skulle bli pannkaka
Jag fixar det praktiska runtomkring.
rikkitikkitavi skrev:om man vet hur man gör hade jag satsat på DCX2496 eftersom den ger en hel del extra flexibilitet och möjligheter.
kan man dessutom bygga om in/utgångsstegen så de blir mera anpassade till vanliga hifiutrustnings signalnivåer , och dessutom inser att DSP modulen kan köras separat (2 kanaler analog in, 6 kanaler analog ut) och man kan konfigurera den mha en PC + seriekabel (görs inte så ofta heller) så behöver man inte ens den fula displayen utan kan bygga en lite låda med signalomvandlarkort+DSP kort+ spänningsförsörjning+ RS232 interface till PC som fyller samma funktion + mer och om man tycker sådant är kul, ja då är det nog inte så mycket att diskutera...
bilder kommer...
rikkitikkitavi skrev:om man vet hur man gör hade jag satsat på DCX2496 eftersom den ger en hel del extra flexibilitet och möjligheter.
kan man dessutom bygga om in/utgångsstegen så de blir mera anpassade till vanliga hifiutrustnings signalnivåer , och dessutom inser att DSP modulen kan köras separat (2 kanaler analog in, 6 kanaler analog ut) och man kan konfigurera den mha en PC + seriekabel (görs inte så ofta heller) så behöver man inte ens den fula displayen utan kan bygga en lite låda med signalomvandlarkort+DSP kort+ spänningsförsörjning+ RS232 interface till PC som fyller samma funktion + mer och om man tycker sådant är kul, ja då är det nog inte så mycket att diskutera...
bilder kommer...
rikkitikkitavi skrev:mmm,jo det kommer nog något när det är klar...real time soon... ni vet hur det är. har inspirerats av bla jan didden mfl.
det sitter givetvis volymkontroll också (PGA2311 ) som styrs med CPU.
just CPU delen blir spezial, pga anpassning till befintlig utrustning (skall monteras i en hemmabioförstärkare) så det blir ingen generell apparat.
men det finns gott om exempel på kod för styrning av PGA chipet på nätet. the rest is software som det heter...
tips:
groundsound.com har dsp moduler som är ännu flexiblare dcx2496
hypex utvecklar något också fn liknande förhoppningsvis billigare.
båda dessa är anpassade till hifi utrustning map signalnivåer.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster