Kommer jag att behöva en "Soft start" till mina Toroider:
1: 280V CT @ 0,5A.
2: 220V CT @ 0,5A.
3: en med 3 sekudärer: 1:a 140V @ 0,1A, 2:a 12,6V @ 4A, 3:e 6,3V @ 4A.
4: Och en specialare med 2 sek:
1:a 120V @ 0,5A, 2:a 6,3V CT @ 3A.
Moderator: Redaktörer
Ragnwald skrev:Det handlar mer om, vad trafon tvingas till att göra vid uppstart.
Ska den ladda en tom/urladdad biffig lytbank, så är ju softstart inte så dumt.
Man brukar säga, att toroider på upp till 300VA är tämligen problemfria, ur flera aspekter.
BddB skrev:Dessa gjorde jag till Truepath: http://www.41hz.com/shop/item.asp?catid=11&itemid=692
Top notch kvalite' till nästan inga pengar! Kanske något som kan passa?
Stefanw skrev:Tjena Anders!
Efter några brända säkringar vill jag också ha en....
Det går säkert bra att samskicka med prometevs....ska kolla med honom.
Hur betalar man??
Mvh/Stefan
Gastone skrev:UrSv ?!
Du menar att bara för att min krets ser snarlikt ut som Elektor´s, så har jag därmed rippat den av dem, och då ska jag också ha på fan ... eller vad menar du ?![]()
Du tog bort ditt inlägg innan jag han svara...
UrSv skrev:Gastone skrev:UrSv ?!
Du menar att bara för att min krets ser snarlikt ut som Elektor´s, så har jag därmed rippat den av dem, och då ska jag också ha på fan ... eller vad menar du ?![]()
Du tog bort ditt inlägg innan jag han svara...
Nej, det menar jag inte och har heller inte antytt, sagt eller påstått det. Jag tog bort inlägget eftersom jag insåg att det inte tillförde något som helst värde till tråden.
Jag blev bara påmind om de diskussioner som passerat angående Prometheus och hans sätt att sätta "Copyright Prometheus" på Elektors kortlayout och schema.
Huruvida den är rippad eller inte är knappast intressant i det här fallet med en lösning från Elektor från 1997 och en annan kortdesign i ett projekt där ingen tjänar pengar på affären. Bara att köra tycker jag.
Ragnwald skrev:Tack för schemat. Genialt enkel lösning, ingen extra trafo.
Ska bli intressant att se hur den uppför sig jämfört med peranders variant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster