integrerat intressant runt ~12K (helst under)

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
kosmoskatten

integrerat intressant runt ~12K (helst under)

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-15 22:10

Jahaja, det var jag som frågade om Electrocompaniet tidigare.
Klippte till på en begnagad Electrocompaniet ECI-3 som var tänkt att ersätta min S.A.T. Amplifix.

Den låter mycket trevligt och motsvarade ljudmässigt förväntningarna men hade tyvärr inte tillräckligt med ompa oompa för att orka med mina piP med ett högre ljudtryck.
Detta flaggades det för på forumet tidigare och farhågorna besannades.

Hade lite folk hemma och vi var hyfsat överens; alla var ense (nu låter det som en folkmassa men vi var bara tre) om att Amplifix hade mer krut - med råge. Vi var hyfsat ense om att basgreppet på Amplifix var stramare men resten var det olika tyck om.
Jag tyckte ECI-3 var något varmare och mjukare i klangen men ändå detaljerad medan de andra tyckte Amplifixen var mer detaljerad och att ECI-3 är lite luddigare. Bägge valde Amplifixen framför ECI-3 baserat på ren kraft. Ni snackar skit sa jag och sprang ut i hallen och tjurade :cry: innan jag fann mig och ploppade in en pop cd (Suede, vilken som helst av dem) och haha; där fick de: outhärdligt! :twisted:

Kopplade in ECI-3 igen och helt plötsligt var det mer lyssningsbart igen. Då började de andra backa lite och tycka att man skulle egentligen ha båda. Suck. Så bra hjälp var de alltså. :roll:
Electrocompaniet ligger närmare mitt ljudideal helt enkelt; ett steg åt rörmokeriet men ändå med lite mer pondus. Amplifixen är mindre förlåtande men ger lite mer om man har en BRA inspelning,

Körde lite tunga filmljud och på alla DVD av modernt snitt med bra ljud (t ex Finding Nemo där ubåten skrapar mot berggrunden på väg ner i djupet) så var kombinationen av Pioneer 668, piP och Amplifix imponerande! ECI-3 lät mycket bra och hade man inte hört det andra hade man nog suttit och inte saknat så mycket. Men det där sista i dynamik fick man inte ut.

Har idag sålt av ECI-3 (med viss tvekan och saknad) och jag är säker på att den killen som har ett par lättdrivna skrammelburkar kommer kunna känna sig nöjd. En sak som avgjorde det hela slutgiltigt var att
den var svart/guld :oops: visst är man fåfäng, resten går ju i silver från topp till botten så man vill ju hålla stilen...

Efter denna långa inledning (inte utan anledning) så kommer vi till dagens slutledning: Tips på en krallig integrerad som ligger mer åt ovan beskrivna ljudideal. Budgeten ligger på ca 12-13K när Amplifixen är såld (till salu m.a.o.). Blir ju glad om jag hamnar under.

Egna funderingar ligger på en beg Plinius 9100 eller den kraftigare Electrocompaniet ECI-4 - trots kulören. Ingen av dem ser man kanske speciellt ofta i cirkulation. Plinius har jag inte hört men fått intryck av att de kan ligga bra till i mina öron. Amplifixen är ju så pass bra att jag inte har speciellt bråttom, det handlar ju trots allt om att klangmatcha grejerna. Har ju börjat dämpa av bakvägg och lite andra rumsakustiska åtgärder och under resans gång vore det kul med att hitta min idealförstärkare.

Kläm till med förslag, vill hålla mig till integrerat av utrymmesskäl.
(Så Hotspur: du behöver INTE skriva ett inlägg om NAD 208:ans absoluta oöverträfflighet :wink:)

Tack och sorry för långt inlägg - koffeinet susar omkring och letar sig ut genom fingrarna.

EDIT: stavning, grammA*tik...

/ Henke

Användarvisningsbild
Mr_Ekan

Inläggav Mr_Ekan » 2005-01-15 22:36

Ja du katten, jag tänkte besväras med dig och inte rekommendera en integrerad häck. Bra va? 8)

Billiga alternativet: köp ett par Sentec PA 9 beggade och kombinera med exv. Embla Erato. Då kommer du undan med ca. 7,5k. PA 9 lämnar 75 W i bästa fallet, vilket kanske kan tyckas lite. Å andra sidan har väl också piP sina begränsningar i de lägre registrena, varför detta kanske inte är något reellt jätteproblem.

Något dyrare: byt ut PA 9 mot Rotel RB 1080. Kombinerar du denna (begagnad alltså) med samma försteg klarar du dig fortfarande inom budget.

MVH

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-15 23:26

Mr Ekan:
Njae, (skruvar lite oroligt på sig...) hade helst velat hålla mig till ett minimum av plåt...
...tackar för inlägget - men den nickade jag stolpe ut
:wink: .

Keep inleggen coming ja e fri! Passa mig!

Användarvisningsbild
Otto

Inläggav Otto » 2005-01-15 23:30

Ropa in en Accuphase-305 på Tyska Ebay så har du löst dina
problem, bör hamna inom din budget.
Du får en gyllene touch på anläggningen i dubbel bemärkelse.
Däremot får du klara dej utan fjärr, tyvärr.
http://www.accuphase.com/e-305_e.htm
:P :P
Senast redigerad av Otto 2005-01-15 23:33, redigerad totalt 1 gång.
"Om du tänker för länge på nästa steg,
kommer du tillbringa ditt liv stående på ett ben"

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2005-01-15 23:33

Korsun V8i. 2x250 W. Borde räcka för att få baskonerna på dina piPar att fladdra i alla fall lite. Annras har jag sett begagande dynamic prescion slusteg för 10kkr. Samma uteffekt där, fast mer strömstarkt vid låga laster, mycket lägre dist och större bandbredd m.fl fördelar jämfört med korsun. Nackdelen är att du behöver ett försteg. Som tur är finns nya norska sådana att köpa, med fjärrkontroll, för en spottstyver.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-15 23:42

Hej!

Köp en RörStärkare... också ;)!
Näjmen en 36kg´s MartialA*rtsKines, i forma utav Korsun (medels mer klass A* än de tidigare hafva
uti A/B (nästan)) är måhända precis det du behöva!(?)

Mvh A*

Användarvisningsbild
hali
Site Admin
Site Admin

Inläggav hali » 2005-01-15 23:53

Känner mig nästan som en riktig LTS'are nu men varför inte kika på en Denon 3805?

Slår sig in väldigt fin för 11.000kr.

Har lyssnat runt lite försikigt på integrerade i prisklassen på senare tid och måste säga att jag är lite besviken efter att ha hört 3805. Visst, den klår inte riktigt dugliga stärkare som kostar betydligt mer. Desutom att man får massa annat lull-lull för pengarna är ju inte helt fel.

Bästa integerade jag hört på senare tid är Arcam A90 faktiskt, väldigt trevligt handhavande på den desutom. Digitalstyrd volymkontroll i 0.5db steg t.ex., men jag skulle köpa 3805an framför A90.
Redaktör på Faktiskt.io

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 00:11

Otto: Accuphase är ju trevliga men - uäck - varför göra denna ögonskärande skumpakulör? Har aldrig shoppat på *bA*y - verkar läskigt!

Max Headroom:
Hmm DP slutsteg är ju kalas men som sagt - då krävs det försteg till.
Har just inte riktigt plats.

Max Headroom / A*:
Korsun V8i... ...den ploppar upp här och var och man blir lite nyfiken på den. Länk någon? Pris någon? Någon som äger den?
Låter ju som en krallig best :? men hur ljudA* denna produkt?

Hali: Denon har passerat revy i mitt rack och är fina grejer.
Jag är dock inte riktigt inne på flerkanal utan är fast i tvåkanalsträsket och klafsar nog runt där ett tag framöver. Har således inget behov av en massa funktioner utan vill helst ha en integrerad "clean machine". Med lite oompa oompa. Har ju inte råd med en Gryphon eller en ny Plinius. Kan kaaanske sträcka mig till en ny Electrocompaniet ECI-4 om de kommer i silver men då blir det grötfrukost hos frälsningsarmén fram till i höst :cry:.

(kosmoskatten är kvar i straffområdet och väntar på inlägg - klart offside)

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 00:16

Hali: kollar Arcam. Tack för tipset.

Känner inte till dem mer än till namnet, verkar ha gott renommé.
Brittisk HiFi press verkar ha en benägenhet att på brittiskt manér inte direkt såga någonting (brittiskt) utan höjer mycket till skyarna, köpte en Roksan Caspian en gång som lovordats men den föll mig inte alls i smaken, läser sedan dess britt-hifi-magasin med viss skepsis.

Arcam är väl brittiskt :oops: ..?

Användarvisningsbild
Otto

Inläggav Otto » 2005-01-16 01:26

Shoppa på Ebay ger livet en kick 8)

OK, ett nytt förslag:

PRIMARE A.30.1, en strömstark integrerad Svensk/Dansk
med kraft ungefär som Amplifixen men lite varmare i klangen.
Brukar dyka upp då och då på Hifimagasinet för 8-12 000:-.
Jag tror det står ngn där just nu.
Färgen är svart och fjärr ingår.
"Om du tänker för länge på nästa steg,
kommer du tillbringa ditt liv stående på ett ben"

Användarvisningsbild
Audiomanikern
A*sterix

Inläggav Audiomanikern » 2005-01-16 01:39

Hej!

Bra råd, Primare 30.1:an hA* jämfört emot ECI-3 o helt klart mer bas/kraft ifrån Primaren som
nog även i övriga avseenden var stråt vassare än ECI´n, så den kan nog funka! (Huur mycket
drar dem därna piP egentligen?)

Mvh A*

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 11:47

Otto: (och A*)
Primare..? Hm, skulle ju förstås kunna vara något.
Hade en mindre (siffermässigt) modell hemma tidigare när jag funderade på Amplifixen men den fick spö då.

Men det var innan man fattade att saker skulle stå och bli varma och goa :oops: så den fick nog ingen ärlig chans. En lite fetare Primare skulle kanske kunna göra sig i racket.

A*:

Så A* tycka PrimA*re PrimA* vara vara? Jmf med ECI-3 alltså?
Hmm tankeväckare.

Modell piP
Baselement: 1 st 10,3 cm
Diskantelement: 1 st 1,9 cm
Impedans: 5 ohm
Placering: Ca 49 cm över golv (40 - 55), mot eller strax framför dämpad vägg
Kontinuerlig / Max effekt: 25 W / >100 W (> 300 Hz)
Känslighet: 86 dB-2,83 V
Rek.först.eff: 10-100 W
Tonkurva -3dB/typ.linj: 34 - 21 000 Hz / ±2,5 dB
Deln.fre./Branthet: 4,5 kHz fashomogent. Kontakta oss för närmare information
Högsta ljudtryck: 108 dB/par >140 Hz (30 W), 104 dB/par >34 Hz (12,5 W)
Dimension(b*h*d)/Vikt: 16,4*33*28 (15,1/10,8 lit) / 4,5 kg
Finish: Valfritt (102 fanér & lacker)

(undrar om de har idegran?)
:wink:

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2005-01-16 12:11

Nej, nej, nej! Inte idegran igen! Nix! Svart, snyggt å stilrent ska det va. Eller kanske nån röd kinesisk ton i lacken? 8O

Fast, i och för sig... har sett en massa beggade möbler till salu i just idegran, så man kanske skulle..... hm...

Men du, är det verkligen fixen som ställer till det? Hur högt vill du spela egentligen? 8O 8O 8O Ditt rum är ju inte alldeles gigantiskt menar jag. Kanske bara EC:n som hade lite dålig baspondus och det har väl inte enbart med effekt at göra. Eller? Och fixens vasshet kanske kan tämjas lite, med dämpning?

Såg förresten några Denon-monoblock till salu. Vet inget om dessa alls, men har för mig att de är rätt små och placeringsvänliga. Kanske ett alternativ för möbleringen, att ha blocken utanför racken? Och då får du ju genast massor av plats med en skitstor, skitsnygg tuner exempelvis! 8)

/en sladdlös john som är nybliven tunerägare

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-01-16 12:19

Bägge valde Amplifixen framför ECI-3 baserat på ren kraft. Ni snackar skit sa jag och sprang ut i hallen och tjurade innan jag fann mig och ploppade in en pop cd (Suede, vilken som helst av dem) och haha; där fick de: outhärdligt! Kopplade in ECI-3 igen och helt plötsligt var det mer lyssningsbart igen. Då började de andra backa lite och tycka att man skulle egentligen ha båda. Suck.

Härligt att läsa dylika berättelser, saknar liksom folk som både titt-testar och kan dra rätt slusatser på detta forum. Vad gäller V8i så är slutsteget kanonbra! Däremot verkar förstegsdelen vara av betydligt lägre klass, vilket jag märkte då jag delade mitt och körde med Harmony Design PRE9. Som integrerad tvekar jag således med att rekommendera V8i men som slutsteg för ca 8-9000:- är det oerhört bra.

En olustig anm. bara (vet inte om fenomenet är ovanligt): Jag fick en stöt då jag skulle koppla ur nätkabeln, det verkar som att kraftiga återströmmar gör stickkontakten farlig några sekunder efter att man dragit ur den. Mycket läskigt och ett av skälen till att jag ersatte min V-åtta med det underbara klass D-slutsteget PS Audio HCA-2!

Vad gäller en bra integrerad så måste jag slå ett slag för TacT SDAI 2175 som lär vara ett kap för 14 900:-... :oops:
Bild

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 13:05

Hotspur:
:!:
Surfade just runt och kollade info på Tact...
Just den där ligger ju inom den yttersta ramen av vad jag kan tänka mig att sträcka budgeten för en integrerad. Intressant.
Men hur är det med ljudet? Rent? Rent/vasst? Rent/mjukt?
Var lyssna? Någon som äger?

EnJohn:
Lite på skämt, men hade det funnits idegran på piP hade jag klippt till på det tror jag. Men mina KinA*lackade burkar trivs jag bra med!
Visst har rummets akustik stor inverkan men då ska du ju komma ihåg att jag har bägge här i samma rum och EC ligger närmare mitt ljudideal, totalt sett, fixar man till akustiken inom rimliga mått och åtgärder så känns det fortfarande som att jag vill ha något åt det hållet.

Vad jag önskar av den goda HiFi-fén är något som har lite av bägge.

Korsun V8i är en lite för stor pjäs för mig, men den var tuff.
Men man skall alltså inte dra ur stickproppen medan man står i duschen? :roll: :wink:

Det börjar dra åt rätt håll, tack alla och fortsätt, fortsätt!

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 13:16

EnJohn: det är ju inte så att jag vill ploppa ut rutorna i mitt nuvarande lilla rum - det är ju mer för framtida lite större rum jag vill gardera mig. Amplifixen fyller nog ut de flesta rum med tröga laster, men ECI-3 vill ha en mindre last. Som det är nu så kranar jag på med ECI-3 och lite efter kl 12 på volymen så händer inte så mycket mer. Då spelar den ju hyfsat högt men det tar liksom stopp där.
Den klipper inte utan pumpar på utan att det känns som att det kommer mer om man vrider upp.
I detta rummet räcker det och blir över men marginalen för ett större rum med denna lasten verkar inte finnas.
Du skulle ju kunna komma och lyssna en sväng så får du höra. Har precis petat in lite akustikskivor från Öhmannen.

(Stampar Tacten till Daft Punk Around the world)

Jag uppskattar alla inlägg för att lösa mitt lyxproblem 8)
Hittills ligger intresset med tonvikt på:

Primare A30.1 (en grå katt, som det skall vara i mörkret)
TacT (plus för silver)
Plinius 9100 (beg, plus för silver, minus för att den är småful)
ECI-4 (helst beg, minus för svart)

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2005-01-16 13:41

Har inte hunnit lyssna på den int. Tacten men känner stort
förtroende för deras produkter i allmänhet, rent subjektivt.
Daft Punk Around the world

Härlig låt med suverän text! :oops:

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2005-01-16 13:44

Zell ZD200 MkII är väldigt bra.
--------------------------------------------------

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 13:54

JockScott: Zell?

Aldrig hört talas om :oops: men så har jag ju inte kommit så långt i Hifi-anal-fabetet... ...kollar, Tack.

hotspur: Daft Punk: intelligent text inte sant?
:lol:
nyss var det Klaus Wunderlich med "Love is Blue"
8O
men just nu är det Mazzy Star "cry, cry"

Väntar på ny Tuner och kör internetradio/musik via datorn ut i Amplifixen eftersom jag inte orkar peta in en ny cd i spelaren...
...därav de tvära kasten.

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2005-01-16 13:58

Börja med att läsa här:

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=75630

Som Kineserna säger, deras bästa integrerade förstärkare...

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-01-16 14:11

Det kan vara att volymen är linjär. Så var det på min gamla HK670. Allt kom bara man vred upp lite grann, sedan spelar det inte så stor roll hur högt man vrider, det känns som att ljudnivån blir mättad. Dessutom var det obalans i volymkontrollen till rätt höga nivåer. Väldigt irriterande.

Jag skulle gått på en integrerad Rotel. RA-02 kanske är för liten för pip, jag vet inte. Men den räcker gott och väl till mig. En 1070 kanske du skulle prova.

(Jag vet vad du tänker att det skulle vara ett nerköp jämfört med Amplifix, men jag är inte så säker. Prova!)

Kraniet

Inläggav Kraniet » 2005-01-16 14:12

Gryphon Callisto 2100 då?
Jag har ingen speciell uppfattning om ljudet då jag aldrig lyssnat på något från Gryphon. Men det är riktigt härlig design på grejjorna iaf..

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 14:17

JockScott:

ojojojoj 8O
vilken BEST!
Fet och fin, men den går ju inte in i mitt rack(el) ens!

Imponerande pjäs iaf, skulle vara kul att lyssna på förstås.

Han hade en snygg uppställning hemma den killen med ett Spyder rack och rent och clean!

(Ja ni förstår vad jag menar; rent (på svenska) som i inget kabeltrassel och clean (på engelska) som i clean look på själva apparaturen)

Hade jag också ett stort rum hade jag gärna en sådan uppsättning...

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 14:23

Martin:
har haft Rotel och provat lite kraftigare grejer från dem mot bla Amplifixen men jmf med mycket annat (bl a en Primare jag hade hemma samtidigt) så känns Rotel lite "trötta", dock så hade de inga problem med kraft, det var mer ljudet som inte passade mig.

Min (fd) flickvän har mina gamla Rotel grejer och det låter "bra" hemma hos henne och hon är fortfarande grymt nöjd.

Kraniet:
Har just inte råd med en Gryphon... ...om ingen desperat människa kan tänka sig kränga sin till mig för ett rent akut-dump-pris.

PM:a isåfall :wink:

Användarvisningsbild
JockScott

Inläggav JockScott » 2005-01-16 14:28

kosmoskatten skrev:JockScott:

ojojojoj 8O
vilken BEST!
Fet och fin, men den går ju inte in i mitt rack(el) ens!

Imponerande pjäs iaf, skulle vara kul att lyssna på förstås.

Han hade en snygg uppställning hemma den killen med ett Spyder rack och rent och clean!

(Ja ni förstår vad jag menar; rent (på svenska) som i inget kabeltrassel och clean (på engelska) som i clean look på själva apparaturen)

Hade jag också ett stort rum hade jag gärna en sådan uppsättning...

Den killen är ju jag, om nu någon missat det. Och rummet är inte stort, för litet faktiskt bara 20m2. Besten är mindre än en Korsun V8i, men större än ex. en Thor(som jag inte anser alls lika bra) Jag är väldigt nöjd med vad den presterar, har bytt från mkt. dyrare för/slutsteg och är nöjd.

Användarvisningsbild
enJohn

Inläggav enJohn » 2005-01-16 14:28

Vänta lite här nu! :!:

1) Du vill ha integrerat för att allt ska få plats pga trångboddhet
2) Du vill ha mer kraft än fixen i förebyggande syfte om/när du flyttar och får större lyssningsrum
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :roll:
= Du vill ha en kraftig förstärkare som får plats och inte låter så hårt i syfte att kunna drömma dig bort till ditt kommande lyssningsrum i nästa lägenhet. Typ? Eller va?

Men om du kan spela så starkt utan att bli vräkt så tycker jag INTE att du ska flytta! Alls!

De hära smås is-prylarna då, som alla pratar om?

/en john vars lilla skitförstärkare kan spela tillräckligt starkt för at riskera grannsämjan

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-01-16 14:32

Min (fd) flickvän har mina gamla Rotel grejer och det låter "bra" hemma hos henne och hon är fortfarande grymt nöjd.

Aja, kallas det inte byteskarusellen ibland? :lol:

Har själv innan bytt ut ett större antal förstärkare bara på några år...men nu får det vara nog med velandet. Jag tänker behålla denna (har haft den i ett par år nu). Tar för mycket tid och pengar att byta.

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 14:38

JockScott:
Var det du... :oops:
Ok, gillar dina grejer iallafall!

Martin: Apropå volymen: det skulle kunna förklara det hela...

EnJohn:
Jag tror du missförstår mig: Amplifixen räcker och blir över - så högt kan jag inte spela, det är mer ljudidealet som inte är hundra procent (för mig då alltså) på alla parametrar. Men den låter bra! Det tycker jag. ECI-3 är dock närmare mitt ljudideal MEN den har ingen kraft i reserv för om/när jag flyttar på mig till större, just idag räcker det finfint... ...men en vill ju helst inte byta igen, och igen, och igen så nu när jag kan skrapa ihop lite deg så vill jag ju knåda ihop till en saftig limpa (börjar bli lunchdags).

Sedan vill jag ju om/när jag flyttar fortfarande ha en liten slick tvåkanalsanläggning med bra prestanda.

Användarvisningsbild
kosmoskatten

Inläggav kosmoskatten » 2005-01-16 14:42

Martin: byteskarusellen: menar du flickvän då eller 8) ...
Nä vi står på god fot (vilket är tur eftersom vi bor 200m från varandra) med varandra och ses rätt ofta. Mina gamla Rotel var ju rätt enkla grejer, men det låter bra hos henne som sagt.

OM du menar HiFi så är det just den karusellen jag vill hoppa av ett tag; börjar bli yr och eftersom jag är nöjd (...) med mina övriga grejer så skulle det vara trevligt om det där sista föll på plats så pysslar jag lite mer med rumsakustiken framöver istället :wink:

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2005-01-16 14:52

kosmoskatten skrev:Martin: byteskarusellen: menar du flickvän då eller 8) ...
Nä vi står på god fot (vilket är tur eftersom vi bor 200m från varandra) med varandra och ses rätt ofta. Mina gamla Rotel var ju rätt enkla grejer, men det låter bra hos henne som sagt.

OM du menar HiFi så är det just den karusellen jag vill hoppa av ett tag; börjar bli yr och eftersom jag är nöjd (...) med mina övriga grejer så skulle det vara trevligt om det där sista föll på plats så pysslar jag lite mer med rumsakustiken framöver istället :wink:
Syftade inte på tjejen, även om det verkade så. :) Men vet du vad. Jag tror det bästa sättet att hoppa av karusellen är att säga stopp direkt, annars slutar man aldrig. Jag skulle pysslat med rumsakustiken först och se om den där lilla oönskade känslan av kyla försvinner. Jag tror inte det är Amplifixens fel. piP är ju lite ljusa och sprider diskanten väldigt brett vilket gör dem känsliga för rummets akustik.

Nästa

Återgå till Köpråd