Moderator: Redaktörer
_Fredrik_ skrev:Det kan man ju förstås göra! Är det dyra grejer?
i skrev:
Blir det lite problem vintertid när du slår av värmepannan ?
Ragnwald skrev:i skrev:
Blir det lite problem vintertid när du slår av värmepannan ?
Du har en poäng.
Kyl och frys, cirkulationspumpen till pannan, vattenpumpen från brunnen, räknar jag inte som speciellt känslig eller dyr apparatur, de har överlevt hittills. Där får man ta smällen, så att säga.
Jag kan hålla full värme i huset, genom självcirkulation av pannvattnet, faktiskt. Vedeldar jag, så kan jag slå av huvudströmmen.
Upptäckte jag, efter besöken av Gudrun och Per, som båda snodde strömmen för mig.
Ragnwald skrev:Jo, teleledningen är klart mer utsatt. Kanske just för att den oftare i större utsträckning består av luftburen ledning. Åtminstone på delar av sträckningen från kopplingsstationen.
nadifierad skrev:Jag brukar värma mina steg med tv-ljud ett par timmar om jag ska finlyssna![]()
Jag tror att de presterar bättre om de får stå på, men elen är ju in`t gratis.
Hum skrev:Folk går på nitar så det stänker om det, allt för att hålla hjulen igång.
Ragnwald skrev:Hum skrev:Folk går på nitar så det stänker om det, allt för att hålla hjulen igång.
Jag köpte ny skottkärra och den höll mig verkligen varm.
Hjulet saknade slang och då blev jag ännu varmare av det också, det behövde pumpas titt som tätt. Nu har jag satt dit slang och blir inte lika varm längre och nitarna har som sagt gått på några ställen.
_Fredrik_ skrev:Väl talat rikkitikkitavi! Jag gör som du säger.
Laila skrev:Har inte märkt att kondensatorerna
tagit stryk trots att tomgångsströmmen o därmed värmeutvecklingen varit
relativt hög(typ 50gr. Celsius på kylflänsarna). Stärkaren låter f.ö.
fortfarande alldeles utmärkt
Ragnwald skrev:De flesta transistordito, tar ca 20 minuter på sig och är tydligen toklänge för de flesta, så de väljer att låta allt vara påslaget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster