Moderator: Redaktörer
screen skrev:Till Karlstad, det måste väl ha blivit reseersättning också eller?
_Fredrik_ skrev:Almen, det där låter ju rimligt. Jag får slänga ihop lite bilder med rumsmått och budget samt berätta vad jag är missnöjd med, så får IÖ själv säga om han tycker det är värt att göra nåt.
_Fredrik_ skrev: men med kalsonger i rören känns det hela mer homogent, det håller ihop bättre helt enkelt.
Jag tror mitt basproblem uppstår mellan golv och tak, vägen bakom lyssnaren äter nog en del bas samt att det är 5 meter från lyssningsposition till den. Vägen bakom högtalarna slukar nog en del också det är fönster där, hur dom påverkar basområdet har jag faktiskt inte en aning om. Ev resonanser mellan sidoväggarna mildras nog ganska ordentligt av basmodulerna som står på rad på högtalarväggen.gnypp45 skrev:_Fredrik_ skrev: men med kalsonger i rören känns det hela mer homogent, det håller ihop bättre helt enkelt.
Oookej...![]()
Förresten, har du desto mer bas i någon annan del av rummet i det problematiska frekvensområdet? Dvs är din lyssningsposition i en nod? Eller tror du möjligen att det finns en naturlig basfälla någonstans som äter basen?
_Fredrik_ skrev:Svanå bas sorbet V4 www.diffusor.com/Basabsorbenter.htm
bytes mot monster-dac. Eller nåt annat bra. Finns i sthlm och är ganska tung.
Lyfter musiken till nya höjder!
paa skrev:_Fredrik_ lade väl av någon anledning in den här annonsen i "bytes":_Fredrik_ skrev:Svanå bas sorbet
Almen skrev:paa skrev:_Fredrik_ lade väl av någon anledning in den här annonsen i "bytes":_Fredrik_ skrev:Svanå bas sorbet
Hm, låter som en spännande smak. Har de diskantparfait också?
Jag tror det var du som påpekade, helt riktigt, att den inte borde ha varit placerad så när modulerna, jag tror det ligger mycket i det, den borde typ sitta i taket.paa skrev:_Fredrik_ lade väl av någon anledning in den här "annonsen" i "bytes":_Fredrik_ skrev:Svanå bas sorbet V4 www.diffusor.com/Basabsorbenter.htm
bytes mot monster-dac. Eller nåt annat bra. Finns i sthlm och är ganska tung.
Lyfter musiken till nya höjder!
Jag har nog 2.45 eller möjligen 2.50 i takhöjd. Bredden är 3.55 och längden är sjuka 8.5 meter, eller nåt. Längriktingen ställer inte till så mycket problem, tror jag, en liten peak vid 40 hz som jag kan leva med.gnypp45 skrev:Ja det låter ju rimligt, 2.3 m takhöjd (om det nu är det du har!) ger en stående våg vid 75 Hz med tryckminimum som hamnar på halva höjden. Om du dessutom har andra rumsmått som är ungefär en multipel av takhöjden så kan det ju bli ännu starkare resonans.
Användare som besöker denna kategori: StefanR och 15 gäster