Många kommentarer angående dämpmaterialet, och det verkar finnas olika tankar om vad som ska vara var...?
Det är Rockwool som jag har stoppat i baslådan för närvarande, sidorna kläddes med det. Vad det vita fluffet är vet jag inte riktigt (något som far min hade liggande). Tror inte att det var fårull dock, det kändes lite syntetiskt. Anledningen till att jag valde stenull till baslådan var att (som jag minns det) det användes i bygget som jag refererade till ovan (Morellos högtalare). Jag är inget expert på området, så jag tar gärna emot fler kommentarer om detta och allt annat som kan vara till hjälp inför bygget av de 'riktiga' lådorna sen. Snart kommer jag lägga upp en drös mätdata.
Men först ett par bilder till. Innan bakstycket skruvades dit skars plattor av isolermaterial till och sattes på bakväggen. I samband med detta drogs internkablaget också (EKUA tror jag det heter). Sen bars projektet in i vardagsrummet (det vita fluffet är inte ännu instoppat på bilden här):
En bild på baksidan också, med utrymmet för filtret. På det 'riktiga' bygget kommer en öppningsbar lucka monteras här. Kabelstumparna som sticker ut går till vardera elementkonfiguration.