profbd skrev:fast peter håller inte med om den beskrivningen
han hänvisar till att det finns gott om högtalare som varit lika äggen långt innan som han importerat
Tex. Allison ?
Moderator: Redaktörer
han hänvisar till att det finns gott om högtalare som varit lika äggen långt innan som han importerat
När det gäller direktstrålande högtalare:
Där tycker jag väl att de flesta har (sett från mitt perspektiv) en ganska
färgad klang, och det gäller inte minst dom som dimensionerats för att
åstadkomma en rak tonkurva i ekofritt rum, som alltid i mina öron mest
demonstrerar hur illa stereosystemfelen faktiskt låter, i synnerhet när man
drar upp volymen lite.
Nattlorden skrev:profbd skrev:fast peter håller inte med om den beskrivningen
Visst, men om de tidigare inte funkat så bra, men Ingvars gör - vilka är intressantast att snegla på?
profbd skrev:varför det?
ni håller väl inte på och kopierar konstruktionen
eller har ni inga egna ideer?
nolimitsoya skrev:Naq, jag hängde inte med riktigt.Jag undrade om svackan i piP:s direktljud låg i samma intervall som energikurvesvackan för pi60. Jag har ingen möjlighet att lyssna mig till det. Tror jag i alla fall inte... Tanken jag hade var väl om det kunde vara en klangjustering för att hamna närmre pi60?
subjektivisten skrev:Tengil skrev:profbd skrev:varför det?
ni håller väl inte på och kopierar konstruktionen
eller har ni inga egna ideer?
Kanske är en i64es killer på gång
Jo, något efter A2 och pip kopiorna är kanske på g
profbd skrev:va blev inte pk den absoluta killern?
jag tyckte pip mätte rätt rakt och fint
väldigt likt en handritad bild någon bitterburk publicerade
RogerJoensson skrev:Naqref skrev:Nu har vi mätt mer på piP.
-Får man se mätningarna?
Naqref skrev:Vem säger att de tidigare inte har fungerat bra?
Och vem har då i s f kopierat vem?
Nattlorden skrev:Stora konstnärer hämtar inspiration, små konstnärer stjäl.
RogerJoensson skrev:Nattlorden skrev:Stora konstnärer hämtar inspiration, små konstnärer stjäl.
När dom gör samma sak?
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Vem säger att de tidigare inte har fungerat bra?
Jag. Hade de fungerat tillfredsställande hade Ingvar kunnat köpa sig ett par istället för att konstruera egna.
Nattlorden skrev:RogerJoensson skrev:Nattlorden skrev:Stora konstnärer hämtar inspiration, små konstnärer stjäl.
När dom gör samma sak?
Japp. Det är storheten på konstnären som styr hur det kommer att mottas.
Zipp skrev:
Hmmm, tycker du inte att det finns kvaliteter i pi60 som inte piP har? Håller heller inte med om att de låter så där fantasktiskt klangligt lika heller, varken hemma hos mig eller i den berömda källaren i Lahäll.
Naqref skrev:Många av konstruktionerna var inte anpassade för IÖs ideal
Naqref skrev:Anna Odell var ingen stor konstnär innan hennes konst fick ett storartat mottagande.
Snarare det är storheten hos konsten som gör hur det mottas. Anna Odell var ingen stor konstnär innan hennes konst fick ett storartat mottagande.
Naqref skrev:Nattlorden skrev:Naqref skrev:Vem säger att de tidigare inte har fungerat bra?
Jag. Hade de fungerat tillfredsställande hade Ingvar kunnat köpa sig ett par istället för att konstruera egna.
Många av konstruktionerna var inte anpassade för IÖs ideal och då var det inte aktuellt med surround. Nu är det andra tider och inte ens A2 uppfyller IÖs krav på fronthögtalare misstänker jag.
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Många av konstruktionerna var inte anpassade för IÖs ideal
Precis det jag sade.
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Anna Odell var ingen stor konstnär innan hennes konst fick ett storartat mottagande.
Aldrig hört talas om människan, så speciellt stor kan hon inte vara.
Naqref skrev:Jag tror defintivt att du har hört talas om henne så vida du varken läser tidningar, lyssnar på radio eller kollar på tv...
Nattlorden skrev:Huvudsakligen läser jag China Daily, India Times, The Times och Dagens Industri. Radio lyssnar jag inte på och tv ser jag formel 1 på samt i efterhand de få intressanta serierna och vetenskapsprogrammen.
perstromgren skrev:Oj, då! Missar du inte en massa musik om du inte lyssanr på radio?
Nattlorden skrev:Naqref skrev:Jag tror defintivt att du har hört talas om henne så vida du varken läser tidningar, lyssnar på radio eller kollar på tv...
Huvudsakligen läser jag China Daily, India Times, The Times och Dagens Industri. Radio lyssnar jag inte på och tv ser jag formel 1 på samt i efterhand de få intressanta serierna och vetenskapsprogrammen.
Nattlorden skrev:Uppgiften kommer antingen från P3, Dagens Nyheter, Sydsvenskan, Metro eller City. Vid ett tillfälle rapporterades två döda av vacciner och vid ett senare tillfälle en till.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster