IÖ och Naq diskuterar

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-12-03 00:11

MP skrev:
Problemet fördjupas när person C bestiger en alldeles för reslig häst och förkunnar den vidriga agendan hos dem som bara avundas hans dyrkade herre.

Hästens herre eller person Cs herre ?
Den som vet mest, tror minst.

MP

Inläggav MP » 2009-12-03 08:51

I symbios
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-12-03 08:53

Vee-Eight skrev:Jag för min del tror att förfarandet var att person A:s påstådda fakta möttes av person B:s underkännande av fakta, som i sin tur uppfattades av person A som ett personangrepp då det logiskt innebär att A är en lögnare. A kallar sen B för lögnare då A fullt tror på sina fakta.

I detta avgränsade fall ovan så är egentligen ingen av dem en lögnare, kanske på sin höjd i brist på bättre vetande vilket absolut inte är synonymt.

Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.

Det är kanske detta som menas med
Man kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.

Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Rundberg
Redaktör²

Inläggav Rundberg » 2009-12-03 12:21

Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.

Man kan dock välja att vara tyst en tid för att projektera hur lögnen bäst skall offentligt kunna utrotas. Det är den tiden man tar sig för att kunna samla tillräckligt med resurser för en lyckosam krigföring mot lögnen.

Snyggare hade väl varit om man satt sig ned och rett ut oklarheterna tillsammans i stället.

Varför spekulerar du så mycket, Almen? Har du ett intresse i att så ont blod?

Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?

MVH

/Mattias
Tone Distribution

Användarvisningsbild
i

Inläggav i » 2009-12-03 12:42

Håller ni på fortfarande och tjafsar i den här tråden ?
Har ni inte fått komma till de senaste åren ? Gå då ut i skogen och dra några handtrallor ! :twisted:
Mundus Vult Decipi

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-03 12:48

Inte vad som helst, proffan.

/K12
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-12-03 13:28

Rundberg skrev:Varför spekulerar du så mycket, Almen?

Vad går mina "spekulationer" ut på, menar du? Jag tycker själv jag är ganska tydlig.

Har du ett intresse i att så ont blod?

Är frågan retorisk? Varför skulle jag ha det?

Vad får dig att tro att citatförfattarens utsaga har något att göra med den diskussion som den här tråden skulle handla om?

Nu blev jag lite osäker - vad var det för diskussion som tråden skulle handla om?
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2009-12-03 14:21

Trådrubriken känns idag något irrelevant. 8O
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
Teabinge

Inläggav Teabinge » 2009-12-03 16:41

Forumdiskussioner där det gäller olika åsikter spårar väldigt ofta ur.

Vilket inte diskussioner via ord sagda i ett rum, muntlig kommunikation, lika ofta gör.

Det är nog pga frånvaron av iakttagbart kroppsspråk, frånvaron av hörbara tonfall, latenserna mellan inläggen i virtuella kommunikationer m.m.

Risken för feltolkningar ökar, ffa för feltolkningar av avsikter. När man pratar med varandra muntligt så kan man samtidigt ha ett irriterat eller engagerat språkbruk OCH ändå förmedla en känsla av gillande eller annat positivt.

Sedan blir man nog mindre hämmad på nätet också. Man sitter ju där så säkert bakom tangentbordet. Lite som när man kör bil, man kan hötta med näven åt folk på ett sätt man aldrig skulle göra på trottoaren.

Snälla smilies hjälper lite grann, men inte så mycket. :) :) :)

Användarvisningsbild
Ton

Inläggav Ton » 2009-12-03 17:56

KarlXII skrev:Nu öppnar jag den här tråden igen. Förhoppningsvis har känslorna svalnat lite.

Notera att Ingvar står som författare av tråden nu vilket betyder att han har rätt att begära tråden låst. Naqref är admin på forumet, och låser den själv om han så vill.

Kanske läge för någon av parterna att göra slag i saken

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2009-12-03 18:36

Är väl ganska uppenbart Almen att du liksom försöker hälla mer bensin på brasan så att säga då du återkommer till de där gamla citaten som du grävde fram.
Psykfall med en rad diagnoser och sjukdomen MS.
Lever på samhällets botten
Ordförande i Kabeltroendes riksförbund.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2009-12-03 18:42

Varför inte bara diskutera sakfrågorna? Varför måste det hela tiden ligga ett moln av personangrepp och misstänkliggörande hela tiden..
Om någon väljer att inte svara på en direkt fråga så tror jag att alla på forumet är intelligenta nog att dra slutsatserna själv.

Suck.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-12-03 19:07

Att inte svara på en direkt fråga kan betyda vad som helst.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2009-12-03 20:09

steveo1234 skrev:Om någon väljer att inte svara på en direkt fråga så tror jag att alla på forumet är intelligenta nog att dra slutsatserna själv.

Suck.

Ja, eller så är många på forumet ointelligenta nog att dra egna förhastade slutsatser p.g.a uteblivet svar...och kriget blossar upp återigen...
"..klä ditt rum med Rockwool"
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2009-12-03 21:46

Wideglide skrev:
steveo1234 skrev:Om någon väljer att inte svara på en direkt fråga så tror jag att alla på forumet är intelligenta nog att dra slutsatserna själv.

Suck.

Ja, eller så är många på forumet ointelligenta nog att dra egna förhastade slutsatser p.g.a uteblivet svar...och kriget blossar upp återigen...

Om människor är för dumma för att dra egna slutsatser så spelar det väl ingen roll vad de drar för slutsatser?
Det kräver förvisso att de som är tillräckligt intelligenta för att dra slutsatser förstår detta....

Mycket gnäll och lite substans på faktiskt i största allmänhet just nu...
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2009-12-03 22:03

Jag menade inte att de var för dumma för att dra egna slutasatser, snarare att det är (generellt) dumt att dra förhastade slutsatser...
Jag uttryckte mig oklart kanske. Dra nu inga slutsatser av det... :wink:
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2009-12-04 00:49

Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.

Jag kanske har missat något väsentligt, men vad var det som aldrig konkretiserades? :)

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-12-04 09:56

nolimitsoya skrev:
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades.

Jag kanske har missat något väsentligt, men vad var det som aldrig konkretiserades? :)

Det jag citerade tidigare i tråden (sidan 16). Det talades om en historieförfalskning i stalinistisk anda på faktiskt.se som skulle avslöjas, Ingvar Öhmans "missförstånd" och "missbegrepp" skulle redas ut, och "lögnen...skall...offentligt utrotas".

Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".

Det var därför jag lade upp citaten, för att förhoppningsvis ge en lite annan infallsvinkel på diskussionen.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-12-04 10:28

Wideglide skrev:Jag menade inte att de var för dumma för att dra egna slutasatser, snarare att det är (generellt) dumt att dra förhastade slutsatser...
+1

Sen är det ju bra om man kan få ner brusgolvet också.
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-12-04 10:33

_Fredrik_ skrev:
Wideglide skrev:Jag menade inte att de var för dumma för att dra egna slutasatser, snarare att det är (generellt) dumt att dra förhastade slutsatser...
+1

Sen är det ju bra om man kan få ner brusgolvet också.

+1

Och de sprakande strömspikarna, även om det är både lite festligt och samtidigt otäckt med de där gröna flammorna.
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Wideglide

Inläggav Wideglide » 2009-12-04 10:34

Nu har det gått en vecka sedan nån av de tråden verkligen handlar om tillförde något...
Case closed?
Kanske lika bra...
Stig Carlsson
Civ.ing.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-12-04 10:42

Wideglide skrev:Nu har det gått en vecka sedan nån av de tråden verkligen handlar om tillförde något...
Case closed?
Kanske lika bra...
+1
Hifi Is Great Everyday

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2009-12-04 11:37

Almen skrev:
nolimitsoya skrev:

Det jag citerade tidigare i tråden (sidan 16). Det talades om en historieförfalskning i stalinistisk anda på faktiskt.se som skulle avslöjas, Ingvar Öhmans "missförstånd" och "missbegrepp" skulle redas ut, och "lögnen...skall...offentligt utrotas".

Jag har inte sett så mycket av utredning, däremot tycker jag att man, av det man föresatt sig att göra, är på god väg med att "hänga ut person för en förnedrande genombrutal offentlig avrättning".

Det var därför jag lade upp citaten, för att förhoppningsvis ge en lite annan infallsvinkel på diskussionen.

Men Peter har ju knappt skrivit halv sju i tråden, eller har jag missat något?
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-12-04 12:03

Moment-23 skrev:Men Peter har ju knappt skrivit halv sju i tråden, eller har jag missat något?

Nej, det tror jag inte.

Användarvisningsbild
Moment-23

Inläggav Moment-23 » 2009-12-04 14:26

Almen skrev:
Moment-23 skrev:Men Peter har ju knappt skrivit halv sju i tråden, eller har jag missat något?

Nej, det tror jag inte.

Ok, jag inser att det är en massa som jag inte hade en aning om i detta, och som jag inte heller vill veta något om.

Vilken tur att man kan njuta av de inblandade konstruktörernas högtalare utan att behöva bry sig om snacket bakom kulisserna :)
Det finns definitivt INGET som helst samband mellan pris och prestanda. En billig kabel låter ofta bättre än en sämre.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-12-04 14:30

Moment-23 skrev:Vilken tur att man kan njuta av de inblandade konstruktörernas högtalare utan att behöva bry sig om snacket bakom kulisserna :)

Ja, det är ju idealet. :) Ignorance is bliss!

Håller för övrigt med om att
Wideglide skrev:Nu har det gått en vecka sedan nån av de tråden verkligen handlar om tillförde något...
Case closed?
Kanske lika bra...

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-04 19:36

Rundberg skrev:
Almen skrev:Problemet var kanske också de återkommande antydningarna från A, som trots uppmaningar från andra forumiter inte konkretiserades. Sedan började det i stället dyka upp antydningar i person N:s skriverier.

MVH

/Mattias

Ursäkta- nu är du ute och tramsar igen, Rundberg. Det är väl klart som korvspad att agendan från Naqref, Peter Stendl samt John Larsen är att ta all ära och redlighet från konstruktören IÖ- det har du väl ändå förstått? ( Du är ju en intelligent man ). Det är ju inte dagisbarn som läser här ?

Allt detta beroende på bråket med Carlssonhögtalarna, där John Larsen helt enkelt stal elementen som IÖ och carlssonstiftelsen utvecklat, för att sedan med buller och brak lansera högtalaremärket Larsen- med hjälp av annonser i High fidelity och Hifi&musik.

Litet grann som Linns Ivor Thiefenbrun alltså- han stal ju också LP 12 konstruktionen av en man som senare tog livet av sig.

Nu har vi en liknande svensk vendetta- skillnaden är tack och lov att ingen tagit livet av sig och att Larsen hifi numera förlorat en mycket viktig reklampelare i tidningen high fidelity, som numera lagts ned.
Vem ska därför marknadsföra de konstruktioner som Larsen hifi står bakom, numera?

Jo- Faktiskt. se! Ett närmast perfekt scenarium, eftersom konstruktören till Pk och Larsen ju också äger hela detta forum. Visst är det underbart, så säg ?*

* Men lanseringen är på intet sätt trovärdig, eller vad säger ni ?

( Lägg märke till att jag alldeles strax nog blir censurerad ).
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-12-04 19:41

Richard skrev:
Rundberg skrev:

MVH

/Mattias

Ursäkta- nu är du ute och tramsar igen, Rundberg. Det är väl klart som korvspad att agendan från Naqref, Peter Stendl samt John Larsen är att ta all ära och redlighet från konstruktören IÖ- det har du väl ändå förstått? ( Du är ju en intelligent man ). Det är ju inte dagisbarn som läser här ?

Allt detta beroende på bråket med Carlssonhögtalarna, där John Larsen helt enkelt stal elementen som IÖ och carlssonstiftelsen utvecklat, för att sedan med buller och brak lansera högtalaremärket Larsen- med hjälp av annonser i High fidelity och Hifi&musik.

Litet grann som Linns Ivor Thiefenbrun alltså- han stal ju också LP 12 konstruktionen av en man som senare tog livet av sig.

Nu har vi en liknande svensk vendetta- skillnaden är tack och lov att ingen tagit livet av sig och att Larsen hifi numera förlorat en mycket viktig reklampelare i tidningen high fidelity, som numera lagts ned.
Vem ska därför marknadsföra de konstruktioner som Larsen hifi står bakom, numera?

Jo- Faktiskt. se! Ett närmast perfekt scenarium, eftersom konstruktören till Pk och Larsen ju också äger hela detta forum. Visst är det underbart, så säg ?*

* Men lanseringen är på intet sätt trovärdig, eller vad säger ni ?

( Lägg märke till att jag alldeles strax nog blir censurerad ).

Är du dum på riktigt?

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-04 19:44

Janbanan- Ingen kommentar till detta. Jag ställer däremot en motfråga på liknande sätt, som du:

Är du en microsephal idiot, på riktigt ?

( Hur känns det att bli tilltalad på ett dylikt sätt?- inte bra- eller hur ? Sluta därför med dina, i detta fall,tråkiga, spydiga kommentarer. )
Senast redigerad av Richard 2009-12-04 20:03, redigerad totalt 1 gång.

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-12-04 19:55

Almen skrev:
nolimitsoya skrev:

Ja- fast de riktiga stalininsterna är ju de som vill genomföra avrättningen, för egna onda syften..

Och det har väl alla intelligenta forumläsare vid det här laget, redan räknat ut.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino