Moderator: Redaktörer

Fjonkalicious skrev:Det gäller att man tittar både på eq:n på förstärkaren och på eq:n.
Fjonkalicious skrev:Marantzgrejorna är ca 1981 skulle jag gissa. Pioneergrejorna 1979 ca.
AlNiCo skrev:Fjonkalicious skrev:Marantzgrejorna är ca 1981 skulle jag gissa. Pioneergrejorna 1979 ca.
Om den verkligen är från 1981 så är det inte en "äkta" Marantz. Philips tog över 1980.
"The general consensus is that units produced after 1980 aren't exactly "Marantz units", but rather "Philips units", as they were generally designed by others, using an entirely different philosophy, and finally produced under different quality guidelines. Even when some portions of the process remained stable, as they did in the United States for about the next ten years or so, the changes proceeded apace."
Fjonkalicious skrev:AlNiCo skrev:Fjonkalicious skrev:Marantzgrejorna är ca 1981 skulle jag gissa. Pioneergrejorna 1979 ca.
Om den verkligen är från 1981 så är det inte en "äkta" Marantz. Philips tog över 1980.
"The general consensus is that units produced after 1980 aren't exactly "Marantz units", but rather "Philips units", as they were generally designed by others, using an entirely different philosophy, and finally produced under different quality guidelines. Even when some portions of the process remained stable, as they did in the United States for about the next ten years or so, the changes proceeded apace."
Precis, enklaste sättet att se detta är på "champagne/guld" utseendet.
Fjonkalicious skrev:Det gäller att man tittar både på eq:n på förstärkaren och på eq:n.
2-ch skrev:Fjonkalicious skrev:Det gäller att man tittar både på eq:n på förstärkaren och på eq:n.
Att först lägga på +10dB eller nåt i bas och diskant för att sedan geschvint få kurvan rak igen med hjälp av den motsatta inställningen på EQ![]()
Snygga prylar de där pioneer... vill ha faktorn är hög. Men vad är det för casettdäck då? CT-F????
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster