pK avhämtning spikat 5/12! NU; Bilder och skvaller!

Hemmapulare debatterar lämpligen i detta forum.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-07 01:08

Står högre upp, släpps imorgon
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2009-12-07 13:46

Naq,
Sedan Skillingaryd-träffen står det ett flak mutöl med ditt namn på, i skuffen på min bil. När ska du hämta dem? Skyndar du dig inte dricker jag upp dem själv, börrrrp!

Annars, var det trevligt i kubik, folket, träffen och pK-högtalarna.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2009-12-07 13:53

Adhoc skrev:Naq,
Sedan Skillingaryd-träffen står det ett flak mutöl med ditt namn på, i skuffen på min bil. När ska du hämta dem? Skyndar du dig inte dricker jag upp dem själv, börrrrp!

Annars, var det trevligt i kubik, folket, träffen och pK-högtalarna.

Jag kan hämta dem i hans räkning... såatte... :wink:
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-07 13:57

det flaket går en osäker framtid till mötes
"Lasse spikade fast pungen på väggen - Det borde finnas varningar på hammaren"

mike34

Inläggav mike34 » 2009-12-07 14:01

subjektivisten skrev:Denna skivan som Bertil spelat in, går den att köpa eller? Låter intressant ju.

Va :!: :?: ska väggskivorna spelas in nu åxå :evil: Jag hinner inte med allt inspelande......
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
niklas

Inläggav niklas » 2009-12-07 14:04

Vill också tacka för träffen. Tack Naqref, John Larsen, Peter och AVR7000 för allt jobb ni lagt ner. Helt otroligt egentligen...

Tomas o jag smet iväg runt 14-15-tiden när vi blev hungriga och inte var så sugna på Janssons... :oops:
UrSv visade sig vara en väldigt trevlig snubbe och jag tror hans små monoblock har hittat en ny nöjd ägare. Det var också på tiden att jag fick skaka hand med Naqref.

Det var kul att lyssna på både pK och Larsen 8, även om jag var lite ovan vid ljudbildspresentationen hos L8. Har aldrig lyssnat på vare sig Larsen eller Carlsson tidigare och det var stor skillnad mot Ino som jag är van vid. Mycket intressant högtalare, hursomhelst!

pK tyckte jag spelade väldigt rent och fint, inget som stack ut som man kunde störa sig på. Verkade kunna spela skapligt starkt också. Dock tycker jag det är svårt att bedöma högtalare i ett rum jag aldrig tidigare varit i, med material jag aldrig tidigare hört. Vi får se vad jag tycker efter ett par veckor. :)

Fick petat ihop mina pK i helgen, eller rättare sagt Tomas monterade medans jag fick flänga fram o tillbaka till annan ort för att hämta saknade delar. En film hanns med igår kväll, men jag siktar på en lite längre session ikväll. :P

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Inläggav RogerGustavsson » 2009-12-07 14:51

boom skrev:och har dom det taskigt med fruntimer på midagen så kan jag fixa några i vaggeryd. bara ett stenkast från skilingaryd

Har du anknytning till Vaggeryd på något sätt? Är ju själv uppvuxen där. Flyttade därifrån 1990.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-12-07 17:21

Nu kommer det lite färska drypande snaskiga bilder :twisted: från gruppträffen i det ökända Skillingaryd i mörkaste Småland 8) Det verkar vara en hemlig hittills okänd orden som har en exklusiv hämtträff i lyxiga lokaliteter.

Paparazzi *** EXTRA ***

Nu befinner vi oss bland alla celebriteter i den så kallade piPKillersalen. Spänd förväntan. Här sitter Sir Screen, Mr. RogerGustavsson och Admiral von Misanplass samt Mr. [s]Pomeroy[/s]Veeight i ståendes position.
Bild

Sir Screen undrar vad som kommer att hända. Han förbereder sig mentalt inför chocken.
Bild

Koncentrationen är fulländad.
Bild

Mr. RogerGustavsson ler förnöjsamt over att hans CD snart skall mosa sk-en ur de däringa killersen :twisted: Admiral von Misanplass är som vanligt glad efter att ha skålat några ggr :)
Bild

En justering av vissa ateraljer sker av killerFadern :twisted: 8)
Bild

Ytterligare celebra gäster trader in i förmaket till LottaHallen. Båmmelberg och Fjånkan träder in efter personen ”han-vars-namn-jag-inte-vet”.
Bild

Fjonkalicious ser ut att redan vara glad :)
Bild

Nu befinner vi oss I självaste LottaSalen. Alla ville lyssna på Carola :mrgreen:
Bild

Den där typen som springer omkring med mikrofoner kan äntligen skörda sina frukter. EA_73 är numer en lycklig ägare till Bertil Alvings senaste mästerverk :)
Bild

Här är ytterligare några celebriteter och annat fint folk och vippare. Jag skådar Tengil i mängden :)
Bild

ErikJohansson undrar vad han har köpt? Viken konstig sak, med autograf och allt. Ere på riktigt.
Bild

En får väl också lätta på plöskan. Det är inte var dag man köper en orgelskiva direkt av Mr. Alving :)
Bild

NU ÄR DET JU PÅ DETTA VISET ATT JAG ÄR DEN ALLSÄKTIGE PÅ FORUMET OCH JAG GÖR VAD MIG BEHAGAR. DET ÄR BARA ATT GILLA LÄGET LIXOM. BLOD, SVETT OCH TÅRAR OCH SKORPIONGISSEL ÄR LEDSTJÄRNAN. MOAHAHAHAHA :twisted:
Bild

I Matsalen bjuds det på med exklusiv fisk gratinerade i pommes chateau och smaksatt med lök gjord av den berömda sjutusenfaldiga kocken avr7000.
Bild

Va, har IÖ verkligen köpt fyra par pK undrar Mike34??? 8O 8O
Bild

Och här sitter eggmannen och våndas over paparazzis tilltag.
Bild

UrSv undrar var knäcket bor.
Bild

IÖ kommer och skingrar alla rykten. Han har minsann inte köpt 4 par pK. Det var ju åtta. Men ingen vet om han sa åtta eller nåt med Lotta, eller vad det nu var? Var det någon som hörde?
Bild

Nu har han hittat knäcket.
Bild

F-n vad ynkligt. Min vältrimmade mage kräver dubbla mängden :( :evil: :twisted:
Bild

Skare fottas? Blir’re bra så här? :wink: :wink:
Bild

Adhoc undrar; både eggmannen och lilla Anna har ju mage. Om jag anstränger mig lite så kanske jag också :)
Bild

EA_73 och Fjonkan har intagit sidoposition :)
Bild

Åter I den andra salen. Här lyssnas det frenetiskt.
Bild

Nu har vi begett oss in I minglet på Fabriken. Det skulle lekas fiskdamm. Vad blir det på kroken? Mike34, EA_73 och Sanny_X i förgrunden.
Bild

Här vare glatt :)
Bild

Fabrikören JL inspekterar ett par vita pK.
Bild

Undrar om det går att kränga sånt här gammalt djunk? :twisted: Kocken avr7000 till vänster i bakgrunden ser även han undrande ut.
Bild

Har han verkligen tänkt å kränga sånt där gammalt djunk? :? Man kanske skulle slå till? :)
Bild

Här får du lite kondingar, så håller du käft sen :P Mannen som älskar att löda ser nöjd ut :)
Bild

BertilA undrar; När f-n ere min tur att få fiska? :evil: Jag vill också få godis.
Bild

På nattkröken droppar proffan in på väg hem från Tyskland.
Bild

V-åtta och proffan I lugnt gemytligt samtal, såsom alltid 8)
Bild

Här är KarlXII och proffan I piPKillersalen hörandes på de små monstren. Proffan tappar hakan. Han har aldrig hört sådant förut 8O
Bild

Där slutade en oförglömlig afton på balen, medelst proffan och magiska svampar på majestätisk volym :)

MvH
Paparazzi som var där
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2009-12-07 18:03

Ha super najs, ser trevligt ut, men var-e-brudarna :P

Blev nyfiken på orgelplattan, måste nog köpa så Profondus får nåt rejält att tugga på..
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-07 18:09

lilla anna var ju där :oops:

mike34

Inläggav mike34 » 2009-12-07 18:09

bassman skrev:Ha super najs, ser trevligt ut, men var-e-brudarna :P

höhö, fel forum
Va ?!?! Flyger dom ÖVER solen? - Christer Olsson

Användarvisningsbild
gnypp45

Inläggav gnypp45 » 2009-12-07 18:19

Kul att se hur folk ser ut på riktigt. Tack för bilderna!

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-07 18:25

Bild

det är lite roligt hur kalle och v8 kompleterar varandra skägg mässigt :lol:

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-12-07 19:20

bassman skrev:Ha super najs, ser trevligt ut, men var-e-brudarna :P

Blev nyfiken på orgelplattan, måste nog köpa så Profondus får nåt rejält att tugga på..

En bra karl reder sig själv och den enda lyxen man behöver är en gummi handske

MP

Inläggav MP » 2009-12-07 20:35

En av personerna på bilden är en fejkaudofil, hur ser man det?

Bild
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-07 20:39

mp en saknar glasögon

Användarvisningsbild
dwarb

Inläggav dwarb » 2009-12-07 22:28

Jag vill också ta tillfället i akt att tacka för den förträffliga lördagen! Tack Naqref för ditt arbete med att ta fram pK, tack AVR7000 för den goda maten och värdskapet och tack Larsen för att du upplät ditt hem till alla dessa dårar.

Jag kände mig mycket välkommen och uppskattade att träffa ansiktena bakom avatarerna.

Tack!

/George
Sentec 8-serie.

Användarvisningsbild
screen
interlaced

Inläggav screen » 2009-12-07 22:57

Tjenare dwarb, nu får du försöka att haka på lite här på forumet. Jag menar nu när man träffats samt språkats lite. Tack för senast det var trevligt!

Detta var verkligen skitkul alltihop och jag hoppas att vi ses igen så småningom alla dårar samlade på ett ställe. :D

Kom osökt att tänka på en motorcykel-klubb jag var med i i stockholm som hade ett med tanke på åkdonen passande namn. Den hette ASPES och betydde:

Allt Skit På Ett Ställe

Detta p.g.a. blandningen av jappsar, engländare, italienare samt hd motorcyklar. Det var ett minst lika roligt (otroligt) gäng som detta har visat sig vara! 8)
Mvh Björn//

Visst fan är masur vackert!
http://i28.photobucket.com/albums/c213/ ... /TS330.jpg

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-12-07 22:57

petersteindl skrev:
subjektivisten skrev:Denna skivan som Bertil spelat in, går den att köpa eller? Låter intressant ju.

http://www.ictusmp.com/sida8.html

Klicka på pilarna efter Beställ direkt här!

Tackar Peter, blir ett köp nu :)
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-12-07 22:58

RogerGustavsson skrev:
boom skrev:och har dom det taskigt med fruntimer på midagen så kan jag fixa några i vaggeryd. bara ett stenkast från skilingaryd

Har du anknytning till Vaggeryd på något sätt? Är ju själv uppvuxen där. Flyttade därifrån 1990.

då har du bara flyttat runt hörnet
nej det har jag inte men jag har vänner där

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2009-12-07 23:00

MP skrev:En av personerna på bilden är en fejkaudofil, hur ser man det?

Bild

Tycker det ser ut som om en del har förköpt sig alleredan och inlett ett liv i fattigdom.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-07 23:02

screen skrev:Detta var verkligen skitkul alltihop och jag hoppas att vi ses igen så småningom alla dårar samlade på ett ställe. :D

Restaurang bokad till 13/2 2010. Max 40 personer ( i nödfall 50)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
profbd
Inaktiverad

Inläggav profbd » 2009-12-07 23:05

han som sitter närmast kameran har hål i strumpan
Senast redigerad av profbd 2009-12-07 23:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2009-12-07 23:06

Gignosmässan?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-07 23:07

Jopp!

Tråd kommer när jag orkar fixa det, nu skall jag organisera upp källaren..
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-12-08 00:05

profbd skrev:han som sitter närmast kameran har hål i strumpan

Nej, det är ju skoskydd, som Larsen delade ut till alla.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
BertilAlving

Inläggav BertilAlving » 2009-12-08 01:29

Jaha ja, vid det här laget har det väl slutat ryka ur pK-högtalarna och John Larsens hus har nog upphört att skaka efter att jag råkade spela upp slutet på spår 4 på orgelskivan med liiiiite för hög nivå vid sista lyssningen efter middagen... :? :twisted:

Jag vill framföra ett jättestort tack till kärntruppen (Naqref, Peter, avr7000 och inte minst John Larsen) samt alla trevliga besökare/avhämtare från forumet, tack vare er alla blev det åtminstone för min del en väldigt lyckad lördag! En särskild eloge till John Larsen som ställde sin verkstad och sitt hus/hem till förfogande, dessutom måste han ha lagt ner hur mycket tid som helst på att hantera den praktiska biten av produktifieringen och packningen av pK-högtalarsatserna.

Mvh
Bertil

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-08 02:07

Erik_Johansson skrev:
KarlXII skrev:
Erik_Johansson skrev:
MagnusÖstberg skrev:
Erik_Johansson skrev:
avr7000 skrev:Långa farbrorn försöker kränga på Lilla Anna lite matchade fuldiskanter...

Det lustigaste var att när jag nästan gett upp mina övertalningsförsök så bar Lilla Anna med sig diskanterna ut till bilen. :)

/Erik
Jag vet inte var de är. De är inte är här...

De kanske är i IÖs bil, jag raffsade bara ihop mina kartonger som jag samlat ihop. Finns de här får jag skicka dem till dig.

Du menar att du var så klurig att du la dem bland mina prylar? ;)

Jag såg bara att de stod på lådan när du bar ut den till bilen och tänkte "Åfan... så han tog med dem?" :)

/Erik

Jag tittade lystet på dem när han kånkade ut dem... :P

Så det är till dig han ska skicka dem? ;)

/Erik
Diskanterna är lkaliserade, de låg i IÖs bil och jag hämtade dem på lunchen idag. Fina exemplar.

Vad heter er katt? ;)
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-12-08 09:25

Väldigt trevlig fräff det verkar ha varit, man skulle ha hängt på dit helt klart, även om jag fått ansluta mig till skaran som inte tänkt köpa något...
Skulle varit kul att träffa personerna bakom avatarerna :)

Edit: MagnusÖstberg, Är det något på G i stockholm (hemma hos dig ?)eller är det jag som missuppfattat ? :? :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-12-08 09:52

DVD-ai skrev:Edit: MagnusÖstberg, Är det något på G i stockholm (hemma hos dig ?)eller är det jag som missuppfattat ? :? :)

Numera traditionsenlig middag i samband med Gignosmässan på närliggande restaurang. Först i februari, men snart kommer en bokningslista upp.
Jag saknar dig.

FöregåendeNästa

Återgå till DIY-forum