Moderator: Redaktörer
UrSv skrev:"Audioquest Tenhult" respektive "Audioquest Kalix" eller "CT 100 med Biltema RCA eller WBT 0144":
MagnusÖstberg skrev:Det vet jag, för ett par av de där är hemma hos mig nu - det är skosnören
Ragnwald skrev:ELFA nr:55-466-01, Habia Cable, min favorit.
Såg att den användes av Larsen, vid pK-träffen.
Gastone skrev:MagnusÖstberg skrev:Det vet jag, för ett par av de där är hemma hos mig nu - det är skosnören
Uuh, finns det så långa skosnören? Eller du menar snören till kängor eller liknande...jävligt fräcka är dom iaf, måste vara ett fasligt jobb att få till det så...
MagnusÖstberg skrev:Det vet jag, för ett par av de där är hemma hos mig nu - det är skosnören
Gastone skrev:Uuh, finns det så långa skosnören? Eller du menar snören till kängor eller liknande...jävligt fräcka är dom iaf, måste vara ett fasligt jobb att få till det så...
Gastone skrev:MagnusÖstberg skrev:Det vet jag, för ett par av de där är hemma hos mig nu - det är skosnören
Uuh, finns det så långa skosnören? Eller du menar snören till kängor eller liknande...jävligt fräcka är dom iaf, måste vara ett fasligt jobb att få till det så...
UrSv skrev:Det finns det säkert men det är klätterrep vilka finns i mer än tillräckligt långa längder naturligtvis. Dessutom inte alls mycket jobb. Det tar några minuter att ta ur kärnan och trä på.
soundbrigade skrev:Jag erbjöd mig fixa billiga skosnören medan Tyglöadan utanför Vbg hade billiga (4kr/m), men ingen var på ... Om du är snäll Gastone-mannen kan jag kolla efter nyår om det finsn kvar.
markusG skrev:Intressant.
Det verkar inte vara så vanligt med kablar från grunden då?
Dvs att köpa tråd, isolering, kärna, skärm, m.m. och bygga upp kabeln efter egna recept?
Brukar ni ha seriösa provlyssningar (Dubbla blindtest?) där ni jämför kablarna mot komersiella varianter?
markusG skrev:Det finns så många frågeställningar att jag inte alls är säker på om de vanliga DIY köpekablarna är bäst.
Vee-Eight skrev:Ursv:
Du sa i Skillingaryd att det fanns bruna och tweedfärgade klätterrep, var får man tag på såna?
peetwa skrev:Vee-Eight skrev:Snip..
Du sa i Skillingaryd att det fanns bruna och tweedfärgade klätterrep, var får man tag på såna?
Fender har tweed-instrumentkablar som jag tänkt bygga signalkablar av tidigare. Har för mig att dom är oförsvarligt billiga.
markusG skrev:Så... varför är en coaxkabel en överlägsen form av interconect?
markusG skrev:I slutändan är det jätteskoj med blindtester. Att en grupp människor får lyssna på olika kablar vilka de inte vet vilka det är och sedan betygsätta och motivera.
Vee-Eight skrev:Då kanske man skall skaffa en färdigbyggd fendersnok då, slipper man dutta i onödan.
Skall nog bli svart strumpa på den ct100 jag har kvar.
Användare som besöker denna kategori: idea och 217 gäster