Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:En annan fascinerande distorsionsform den excellerar i är intermodulation mellan insignalen och sina egna resonanser. Jag har aldrig hört någon högtlare som lägger till lika många intressanta nya toner (baklängessvepande!) när man sveper den 20 - 20k.
PS. Ett mysterium för mig, lika stort som att vissa tycks gilla de gamla Kappa 9orna, är att de nyare stora Infinitylådorna verkar ogillas så dramatiskt? Jag har inte hört dem själv under kontrollerade omständigheter, men låter de verkligen så illa som folk påstår?
mats skrev:Max, skall inte en bra högtalare ta fram detaljer bättre än en sämre? Alltså detaljer som finns inte påhittade sådana.
I mina öron fick den storstryk av min Esoundspelare
LTS efterlyser att man skall kunna mäta sig till fakta.. Jag undrar ödmjukt varför man med denna inriktning, detta sätt inte gäller då man hanskas med andra saker?
Från:Tåls att säga igen.
Den stora effekten når när man när man kopplar på en bättre nätkabel.
Det kostar en del så jag ska kolla hur effekten är med tex en gasnka billig men okej Supra nätkabel (ca 400-600 beroende på längd)
"Som läsaren förstår så är detta bara en nödlösning som har urartat till rena rama LTS nojor här.
Tur som sjutton flera hört så det finns bevis för att jag inte är sjukaste hifinörden i världen..."
Johan_Lindroos skrev:Jag får be att gratulera dig till att ha haft Kappa 9 tillsammans med de biffigare Krellarna. Du upplevde inte problemen att driva Kappa 9 eftersom du hade ett av ett ytterst litet fåtal slutsteg på jordklotet som kunde driva dessa impedanslåga högtalare.
Callisto skrev:Hej Johan,
Jag har också ägt ett par kappa 9 under 90 talet. Jag drev det med ett Adcom 585 steg och det funkade fint. Var faktiskt endast vid smärtsamt höga ljudnivåer som disten gav sig till känna (steget har dioder som blinkar till när det klipper).
Så visst finns det fler steg på markanden som klarar av kappa 9.
Jag är övertygad att Pass, Gryphon, Bryston, ML, Plinius, Jeff R och många fler bra steg skulle klara det galant.
Johan_Lindroos skrev: Det brukar oftast oftast bli bättre total ljudkvalitet om man lägger större del av pengarna på högtalare än tvärtom, men det råder det ju många "skolor" kring... (varav Linn är mest extrem "åt andra hållet"!)
blablabla...
Mayro skrev:LTS som samfund säger kanske inte så exakt som ni anmärker.. Och det har ni rätt i. Klumpig av mig att skriva så svepande som jag gjorde där.. ERKÄNNER..
Det borde stått mera att Medlemmar i kableskeptiska sällskap eller liknade..
Användare som besöker denna kategori: FalloutBoy och 9 gäster